וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה - לא אגיש את חוק הגיוס

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 20:45

בסקירה ביטחונית שהעניק גלנט, קרא שר הביטחון לנתניהו להוביל מהלך עם סיעות הקואליציה ולהגיע להסכמות בנושא חוק הגיוס. "אני מקווה כי באופוזיציה יצטרפו למתווה שיגובש", אמר. "נשיאה בעול השירות היא אתגר לאומי זה 75 שנים - אנו נדרשים להחלטות שטרם קיבלנו 75 שנים"

בווידאו: הצהרתו של גלנט בנושא חוק הגיוס 28.02.24/לעמ

שר הביטחון יואב גלנט העניק סקירה הביטחונית בהצהרתו היום (רביעי) בקריה, בו התרכז בחוק הגיוס וקרא לראש הממשלה נתניהו להגיע להסכמות עם מפלגות הקואליציה. "בשבועות האחרונים נפגשתי עם ראש הממשלה, עם יו"ר המחנה הממלכתי, עם גורמים מרכזיים בקואליציה וראשי המפלגות החרדיות", אמר גלנט. "את שאמרתי להם, אגיד כאן הערב: ניתן וחשוב להגיע למתווה מוסכם לגיוס - גם של חלק הולך וגדל מהציבור החרדי, התורם כבר עכשיו למאמץ האזרחי".

משמעות ההצהרה של גלנט היא שהוא לא יסכים לקדם חוק גיוס שלא מקובל על המחנה הממלכתי, שדורשים לקדם חוק מתווה שירות משותף לחרדים וערבים במקביל להארכת שירות החובה והמילואים. ואולם, מתווה השירות של גנץ ואיזנקוט מעורר התנגדות נחרצת אצל חלק מהסיעות החרדיות, הנושא עשוי להביא בקרוב למשבר קואליציוני.

"אני קורא לראש הממשלה, להוביל מהלך משותף עם כל סיעות הקואליציה, ולהגיע להסכמות הנדרשות בנושא חוק הגיוס", אמר. "אני מקווה כי גם חלקים באופוזיציה יצטרפו למתווה שיגובש".

שר הביטחון יואב גלנט, 27 בפברואר 2024. לשכת העיתונות הממשלתית
"ניתן וחשוב להגיע למתווה מוסכם לגיוס". שר הביטחון גלנט בהצהרתו הערב/לשכת העיתונות הממשלתית

גלנט הבהיר כי חייבים להגיע להסכמות מיידיות בחוק הגיוס. "כעת, במלחמה, כאשר גובר הנטל על המשרתים, אני אומר בצורה ברורה: המלחמה הוכיחה כולם חייבים להיכנס תחת האלונקה", אמר. "נשיאה משותפת בעול השירות היא אתגר לאומי זה 75 שנים, אתגר זה הגיע לפתחנו בשעת מלחמה - כמוה לא ידענו 75 שנים, ולכן אנו נדרשים להסכמות ולהחלטות שטרם קיבלנו 75 שנים".

בהצהרתו אמר שר הביטחון כי הוא יתמוך בחוק גיוס שיוסכם על כלל מפלגות הקואליציה, אך אם יהיה מפלגה שלא תסכים - הוא יתנגד. "כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום יהיה מקובל עלי. אבל ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה מערכת הביטחון לא תגיש את החוק", אמר. "הנשיאה המשותפת בנטל אחראית לניצחון במלחמה. עלינו לקחת דוגמה מהלוחמות והלוחמים - זה הזמן לאחדות ולשותפות. על כולם להגן על הבית, רק כך נגיע לניצחון ונשמור על עוצמתה ואחדותה של מדינת ישראל".

גלנט התייחס גם לשינוי מתווה השירות לחיילים והמלש"בים הקיימים. "אני לא מעלה על דעתי שמדינת ישראל לא יאשרו את הארכת השירות מצד שני אני שומע היטב מהמפקדים החיילים והלוחמים בשטח, המסירות שלהם היא ללא תנאי אבל יש להם ציפייה הולכת וגוברת שכולם ישאו בנטל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עשרות חרדים חוסמים את צמתים בירושלים במחאה על חוק הגיוס. דוברות משטרת ישראל
"נדרשים להחלטות שטרם קיבלנו 75 שנים". הפלג הירושלמי החרדי חוסם כבישים במחאה על חוק הגיוס/דוברות משטרת ישראל

עוד בהצהרתו התייחס גלנט להכנות לחודש הרמדאן, שידוע בהפרות סדר אלימות ובהתרעות לפיגועים ברחבי הארץ. "היעד העליון של חמאס היא לגרום לכך שבהר הבית תהיה התלקחות", אמר. "אנחנו נאלץ להסיר חלק מהלחץ, ולהפנות משאבים וכוחות ליהודה ושומרון וירושלים. מצד אחד, אנחנו פועלים נגד גורמי טרור ומצד שני אנחנו מקיימים את חופש הפולחן. אני מאמין שנגיע להסדרה בנושא".

עשרות חרדים חוסמים את צמתים בירושלים במחאה על חוק הגיוס. דוברות משטרת ישראל
הפגנות נגד חוק הגיוס/דוברות משטרת ישראל

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ביקר גלנט בנושא חוק הגיוס. "שר הביטחון אומר הערב שנושא הגיוס הוא לא נושא פוליטי, אלא הוא ביטחוני, ובאותו הזמן הוא מבקש להגיע להסכמה פוליטית בין כל מרכיבי הקואליציה", אמר ליברמן. "אם בביטחון ישראל עסקינן ולא בפוליטיקה, אזי, ביטחון ישראל מחייב את כולם למתווה אחד ואחיד. משמע, כל צעיר בהגיעו לגיל 18 מתייצב בלשכת הגיוס, נקודה".

גם השר בני גנץ הגיב לדברי גלנט, ואמר כי הוא רוצה לקדם ביחד עם גלנט את המתווה שהוא הציע, "מתווה השירות הישראלי" לחברה החרדית והערבית. "כל חלקי החברה הישראלית צריכים לקחת חלק בזכות לשרת", כתב גנץ בחשבון ה-X שלו. "הצורך הזה הוא צורך ביטחוני, לאומי וחברתי. נפעל ביחד עם שר הביטחון גלנט, עם כל סיעות הבית וכל חלקי החברה הישראלית כדי לקדם מתווה שירות ישראלי בהסכמה רחבה ובהקדם".

בארגון המחאה "אחים לנשק" תמכו בדברי גלנט, ואמרו כי הם מחכים כעת למעשים. "שר הביטחון גילה הערב אחריות כשאמר ביושרה את המובן מאליו: בעת הזאת כולם צריכים להיכנס מתחת לאלונקה. עכשיו מבחן האמת במעשים", מסרו בהודעה לתקשורת. "כמו גלנט, ביום שאחרי השבעה באוקטובר כל ישראלי מבין כי הגיע זמן שוויון. לא נאפשר עוד אפליה בין דם לדם, לא נחזור לאחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully