וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ואיזנקוט: נביא להצבעה את מתווה "השירות הישראלי"

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 17:09

גנץ אמר בהצהרתו כי "כל חלקי החברה צריכים לקחת חלק בזכות לשרת", איזנקוט חיזק ודיבר על "אפשרות לבחור בין תיקון היסטורי, להחמצה היסטורית". במקביל, פלג קיצוני חרדי חסם את ציר הרכבת הקלה בירושלים. המפגינים הניפו שלטים נגד שירות צבאי וקוראים "נמות ולא נתגייס"

בווידאו: עשרות חרדים חוסמים את צמתים בירושלים במחאה על חוק הגיוס 26.02.24/צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

ראשי המחנה הממלכתי, השרים בני גנץ וגדי איזנקוט, קיימו היום (שני) הצהרה לתקשורת בנושא חוק הגיוס, ואמרו כי יביאו להצבעה את "מתווה השירות הישראלי". במקביל, ובתגובה לדיון שהתקיים בבג"ץ הבוקר בנושא גיוס תלמידי ישיבות חרדים לצה"ל, כמה עשרות מפגינים מהפלג הירושלמי חסמו את הרכבת הקלה בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל בירושלים. המפגינים הניפו שלטים "כולנו אומרים לבג"ץ לכלא ולא לצבא". וקוראים קריאות "נמות ולא נתגייס".

בני גנץ, גדי איזנקוט. ראובן קסטרו, נעם ריבקין פנטון - פלאש 90, עיבוד תמונה
יביאו להצבעה את "מתווה השירות הישראלי". בני גנץ וגדי איזנקוט/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, נעם ריבקין פנטון - פלאש 90
עשרות חרדים חוסמים את צמתים בירושלים במחאה על חוק הגיוס. דוברות משטרת ישראל
הפגנות הפלג הירושלמי/דוברות משטרת ישראל

גנץ אמר בהצהרה: "כל חלקי החברה צריכים לקחת חלק בזכות לשרת - נביא את חוק שירות ישראל להצביע במקביל לחקיקה על הרחבת שירות החובה והמילואים. לא נוכל להביט למשרתים בעיניים ולהצביע רק על הארכת השירות שלהם - זה לא עניין של בית המשפט אלא של מנהיגים".

"החוק שהגשנו מהווה בסיס טוב שדורש תוספת על יעדי גיוס ברורים ומתפתחים", אמר איזנקוט. "יש לנו אפשרות לבחור בין תיקון היסטורי, להחמצה היסטורית. אסיים בציטוט של דוד בן גוריון מנאום העם וצבאו ב-1959: 'השירות לעם אינו זמני, אלא שליחות חיים. בגמר השירות היסודי בצבא לא מסתיים שרות ההתנדבות בעם'".

עשרות חרדים חוסמים את צמתים בירושלים במחאה על חוק הגיוס. דוברות משטרת ישראל
חסמו את הרכבת הקלה בירושלים. הפגנות הפלג הירושלמי/דוברות משטרת ישראל

ליברמן בישיבת הסיעה: ממשלה בראשות נתניהו מקדשת השתמטות. הגישה הזאת שבגלל שיקולי יהדות אסור לשרת בצה"ל - זה פשוט לא קיים, לא במקורות ולא ביהדות. זאת המצאה של פוליטיקאים שרוצים שהבוחרים שלהם יהיו עניים ויחיו על נדבות וגמ"חים. אני שומע על כל מיני מתווים - אין דבר כזה. כל צעיר בגיל 18 צריך להתייצב בבקו"ם, וצה"ל יכריע לאן הוא הולך, האם לשירות צבאי או אזרחי. גם שירות אזרחי צריך לעבור דרך צה"ל.

לפיד על מתווה גנץ ואיזנקוט: "המתווה של גנץ ואיזנקוט לא חדש, לא נכון ולא טוב. זה לא מתווה שיגרום לגיוס חרדים. אני קורא למחנה הממלכתי לתמוך בחוק הגיוס שלנו שיוביל לגיוס חרדים אמיתי. אנחנו לא נגד החרדים, הם אחינו. אנחנו מבקשים בשביל הילדים שלהם, כמו שאנחנו מבקשים בשביל הילדים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully