וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות פנים מול פנים 20 מטר מתחת לאדמה: היחידות המיוחדות בעומק המנהרות של עזה

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 11:50

לפי קצינים בצה"ל, הכוחות פיתחו שיטה ייחודית לטיפול במערכת המסועפת של המנהרות והם מנהלים לוחמה תת-קרקעית בשיטות פורצות דרך ובקנה מידה עולמי. "התמרון הקרקעי המסובך בהיסטוריה", הגדיר זאת אתמול שר הביטחון ורמז על פעולותיהם הנועזות

מתחת לבית קברות: מנהרת טרור וחדרי שהייה של בכירי חמאס/דובר צה"ל

הצהרתו המהדהדת של שר הביטחון יואב גלנט אמש (שני) בבסיס הקריה בתל אביב, לפיה התמרון הקרקעי בעזה, וככל הנראה בפרט בחאן יונס, הוא מהמורכבים והמסובכים בהיסטוריה של המלחמה - התמקדה במצוד התת-קרקעי שמנהל צה"ל ברצועה אחר הנהגת ארגון הטרור חמאס.

לדברי קצינים בכירים בצבא, שר הביטחון התכוון למשימה הייחודית שממלאות יחידות מיוחדות במרדף אחר בכירי חמאס, ובהם יחיא סינוואר ומוחמד דף, בתווך התת-קרקעי. הקצינים הסבירו כי לוחמי היחידות המיוחדות נלחמים, לראשונה בעולם, בעומק של יותר מ-20 מטר מתחת לאדמה ובחלק מהמקרים בתוואי מנהרות עמוק יותר.

מחסלים מחבלים, משמידים מנהרות: תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בשכונת שג׳עייה 07 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
מחסלים מחבלים, משמידים מנהרות: תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בשכונת שג׳עייה 07 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

"בשבוע האחרון ניהלו הלוחמים חילופי אש עם מחבלי חמאס במערכות התת-קרקע של חמאס", אמר קצין והוסיף, "להערכתנו לא רק כי הפתענו אותם אלא במיוחד כי אנחנו מתחילים להגיע לעומק המנהרות. לא למנהרה שולית או לחלקי הפיר שמהווים קצה עם חשיבות נמוכה. בעומק המנהרה מעריכים שמסתתרים הבכירים ומכאן ניתן גם להבין כמה גדולה המערכת ועד כמה היא מסועפת".

קצינים בצה"ל טוענים כי היחידות המיוחדות פיתחו שיטה ייחודית לטיפול במערכת המסועפת של המנהרות והן מנהלות לוחמה תת-קרקעית בשיטות פורצות דרך ובקנה מידה עולמי - ולכן שר הביטחון שיבח אותם בצורה עקיפה.

עוד בוואלה!

"שחו לחוף ללא נשק וללא קשר": פרטי תחקיר חיל הים על התהפכות כלי השיט

לכתבה המלאה
מתחת לבית קברות: מנהרת טרור וחדרי שהייה של בכירי חמאס. 29 בינואר 2024. דובר צה"ל
מתחת לבית קברות: מנהרת טרור וחדרי שהייה של בכירי חמאס. 29 בינואר 2024/דובר צה"ל

"למשל, הלוחמים יודעים להתמודד עם דלתות הדף כבדות מאוד שמפרידות בין חלקי המנהרות ומגנות על המחבלים מפני תקיפות אוויריות או מצוד", אמר אחד הקצינים, "הבעיה היא שקצב ההתקדמות הוא מאוד איטי בגלל רמת הבטיחות הגבוהה והסיכון לכוחות. לכן מי שרוצה תוצאות מדויקות צריך להיות נחוש ולהמתין סבלנות. כל זה קורה כשלמעלה מתנהל תמרון קרקעי עצים נגד גדודי חאן יונס".

עוד אמר הקצין, "צה"ל הגיע למקומות שבהם היה סינוואר. הוא עסוק בבריחה, אחרת לא היה משאיר אחריו סימנים. כבר היינו במספר מוקדים שבהם הוא שהה - המצוד אחריו מורכב מהרבה סיבות. לכן, גם המשא ומתן מול חמאס לוקח הרבה זמן. הוא קשה לאיתור גם כי הוא במנוסה. הוא או אנשיו בסוף יעשו טעויות ואנחנו נגלה את זה. לכן הוא רוצה לעצור את המלחמה כדי לשרוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully