וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר: טראמפ יהיה יותר טוב לישראל מאשר ביידן

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 17:21

בראיון שהעניק לוול סטריט ג'ורנל, השר בן גביר התנגח בנשיא ארה"ב, ופירט את תוכניותיו לפנות את רצועת עזה מתושביה. גנץ: "במקום לטפל בסוגיות ביטחון פנים - בן גביר עושה נזק ליחסי החוץ". לפיד: "מזיק לביטחון ישראל, פגיעה ישירה במאמץ המלחמה"

בווידאו: השרים בן גביר, וסראלוף וקרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה הערב 28.01.24/ללא

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר היום (ראשון) בראיון שהעניק לוול סטריט ג'ורנל, כי נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, יהיה טוב יותר לישראל מאשר הנשיא המכהן ג'ו ביידן. "במקום לתת לנו את הגיבוי המלא שלו, ביידן עסוק במתן סיוע הומניטרי ודלק לעזה, שמגיע לחמאס", אמר השר בן גביר בראיון הראשון שהעניק לתקשורת הזרה מאז הקמת הממשלה. "אם טראמפ היה בשלטון, ההתנהלות של ארצות הברית הייתה שונה לחלוטין".

בראיון, השר בן גביר גם דיבר על שאיפותיו לפנות את רצועת עזה מתושביה, במסגרת "הגירה מרצון", והקמת התנחלויות ישראליות. "יש לעודד את תושבי עזה להגר מרצונם לחלקים אחרים ברחבי העולם", אמר השר גביר והציע לשלם לתושבי עזה תמריצים כספיים בתמורה להגירתם. "זאת האופציה ההומניטרית האמיתית", כינה זאת.

על רקע המטח הפוליטי הגואה בישראל בעקבות עסקת החטופים המסתמנת, והקריאות לצאת לבחירות, בן גביר שולח איום מרומז לראש הממשלה. "נתניהו נמצא בצומת דרכים", אמר בן גביר. "עליו לבחור לאיזה כיוון הוא ילך".

איתמר בן גביר בביתו, גבעת האבות, קרית ארבע, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
"הגירה מרצון היא האופציה ההומניטרית האמיתית". השר לביטחון לאומי בן גביר/ניב אהרונסון

השר בני גנץ גינה את דבריו של בן גביר ואמר, "מותר שיהיו מחלוקות, גם עם בת בריתנו הגדולה והחשובה ביותר, אך עליהן להתנהל בפורומים הרלוונטים ולא בהתבטאויות חסרות אחריות בתקשורת, שפוגעות ביחסים האסטרטגיים של מדינת ישראל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי בעת הזו. ראש הממשלה צריך לקרוא לסדר את השר לביטחון לאומי, שבמקום לטפל בסוגיות ביטחון הפנים - גורם נזקים אדירים ליחסי החוץ של ישראל".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב גם הוא לדברים: "הראיון שנתן בן גביר לוול סטריט ג'ורנל הוא פגיעה ישירה במעמדה הבינלאומי של ישראל, פגיעה ישירה במאמץ המלחמה, מזיק לביטחון ישראל ובעיקר מוכיח שהוא לא מבין כלום במדיניות חוץ. הייתי קורא לראש הממשלה לרסן אותו, אבל אין לנתניהו שום שליטה על הקיצונים בממשלתו".

איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"הייתי קורא לראש הממשלה לרסן את בן גביר, אבל אין לנתניהו שום שליטה על הקיצונים בממשלתו". השר איתמר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר ש"ס אריה דרעי כיוון את דבריו דווקא אל הנשיא ביידן וכתב בחשבון ה-X שלו: "‏תודה לך נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. עם ישראל יזכור לעולם איך עמדת לימין ישראל באחת מהשעות הקשות ביותר שלנו. אתה ואמריקה מלכות של חסד. גם בין ידידים וחברים יש חילוקי דעות. אתה משלם מחיר אישי ופוליטי כדי לעזור לנו ועל כך נודה לך לעולם. אלוקים ישמור אותך ואת אמריקה".

ח"כ גלעד קריב כתב בחשבון ה-X שלו: "איתמר בן גביר פוגע בבטחון מדינת ישראל, ומסכן את יכולתנו להתמודד עם הציר האיראני שקם עלינו להשמידנו. איש מסוכן וחסר גבולות".

"את מה שנתניהו עשה נגד אובמה ונגד ביידן בכסות מנהיגותית, בן גביר עושה בכסות הפרחח", כתבה ראש מפלגת העבודה בתגובה לראיון. "בשני המקרים, זה עוד חלק מההרס שנתניהו הביא ומביא על ישראל מאז שהוא ובן גביר הסיתו נגד רבין ועד היום, שהם מסיתים נגד ביידן".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית, חבר הכנסת יצחק קרויזר התייחס לביקורות בעקבות ראיונו של השר בן גביר ב'וול סטריט ז'ורנל' שבו ביקר את מדיניותו של הנשיא ביידן מול ישראל: "כרגיל התקשורת הישראלית וגורמי האופוזיציה בוחרים לתפוס את הצד האמריקאי בחילוקי הדעות שנוגעים לתפיסת הביטחון של ישראל, אבל אל דאגה - אני מזכיר להם שהאינטרסים הביטחוניים והערכים המשותפים שלנו עם ידידינו יצוקים בפלדה ואינם ניתנים לערעור".

יו"ר הסיעה קרויזר הוסיף: "לאורך השנים התגלעו אין ספור חילוקי דעות עם הממשל האמריקאי בסוגיות ביטחוניות ומדיניות, אם בשאלת תקיפת הכור העיראקי והמתיחות בגינה בין ראש הממשלה המנוח בגין וממשל קרטר, שרון וג'ורג' בוש הבן בזמן האינתיפאדה השנייה בסוגיית המצור על ערפאת במוקטעה, המתח בין ניקסון לגולדה במלחמת יום הכיפורים, נתניהו מול אובמה בסוגיית הגרעין ואל מול ביל קלינטון בעקבות הסכמי אוסלו, המתח הגדול בין הנשיא בוש הבן וראש הממשלה אולמרט ועוד רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully