וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כנס הניצחון" להתיישבות בעזה משקף את המשיחיות שתפסה אחיזה בשלטון. זה טירוף

הרב דני דניאלי

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 19:22

צמרמורת עברה בגווי כשראיתי את ההזמנה לכנס הימין שבתחתיתה עשרות לוגואים של "ארגונים לאומיים". בל תטעו, הקול הוא קולם של הארגונים, אבל הידיים הם מהליבה של שותפים מובילים בקואליציית ה- 64 הכושלת והמסוכנת. כאילו לא נלמד דבר מהזוועות שחווה עם ישראל

בווידאו: שרים בממשלה קראו להגיע לכנס של ארגוני ימין שמקדם התנחלות ברצועת עזה 23.01.24/ללא

קואליציית הארגונים הלאומיים, ובהם המועצה האזורית שומרון ותנועת "נחלה", מקיימת היום (ראשון) כנס המוני הקורא להקים מחדש התנחלויות ברצועת עזה וצפון השומרון - תחת השם "כנס לניצחון ישראל - התיישבות מביאה ביטחון, חוזרים לחבל עזה".

אודה ולא אבוש, צמרמורת עברה בגווי כשראיתי את המודעה שבתחתיתה עשרות לוגואים של "ארגונים לאומיים". ה"קול" הוא קולם של הארגונים. אבל בל תטעו - הידיים הם מהליבה של שותפים מובילים בקואליציית ה- 64 הכושלת והמסוכנת.

הכנס הזה, שבו צפויים להשתתף גם חברות וחברי כנסת ושרים רבים חברי הקואליציה, מתקיים ביום שבו משפחות רבות ישבו עדיין "שבעה" על יקיריהן שנפלו בקרבות. יום נוסף שבו משפחות רבות בישראל יהיו שרויות בדאגה ובחרדה נוראה על גורל יקיריהן החטופות והחטופים, שנמקים בשבי מפלצות החמאס. יום שבו עשרות אלפי ישראליות וישראלים עדיין גולים בארצם ואינם יכולים לשוב לבתיהם בצפון ובדרום הארץ. יום שבו המוני בני אדם בעזה ימשיכו לסבול מקור ומרעב. יום שבו מדינת ישראל תהיה חשופה לביקורת בינלאומית קשה, ויום שבו יהודים, בכל רחבי העולם, ימשיכו לחוות גילויים של אנטישמיות "חדשה".

שרים בממשלה קראו להגיע לכנס של ארגוני ימין שמקדם התנחלות ברצועת עזה. ללא, אתר רשמי
קואליציה כושלת ומסוכנת. שרים בממשלה שקראו להשתתפות בכנס./אתר רשמי, ללא

צריך לציין שקדמו לכנס הזה, בשבועות האחרונים, התבטאויות רבות של אנשי ציבור רבים ושונים שדיברו וכתבו מפורשות על כיבוש רצועת עזה וסיפוח חלקים ניכרים מצפונה, גירוש "מרצון" של רוב תושביה והקמת ישובים יהודים בשטח שייכבש ויסופח. לכל אלה נלווית שפת נקם קיצונית בכל תושבי הרצועה ללא הבחנה, ודרישה מהממשלה לא לאפשר הכנסת מזון ועזרה הומניטרית.

לכך, מצטרף גם שיח קיצוני ברשתות החברתיות שמהדהד באופן בוטה את הלאומנות המתלהמת ומקצין את הדברים הרשומים מעלה. בשיח הזה ניתן למצוא גם אמירות שמתייחסות לאסון הנורא שפקד אותנו שלב נוסף בדרך לגאולה.

קיום הכנס הזה, בעיתוי הנוכחי, משקף ומבטא היטב את דמותה ומהותה של היהדות הישראלית המשיחית הקיצונית, שלמרבה הצער והאימה קנתה לה אחיזה הדוקה במערכות השלטון בישראל. יהדות זו מעלה על נס את ה"עליונות היהודית" הגזענית, יהדות שהפכה על פניו את העיקרון המוסרי שטבע הלל הזקן ל"עשה לחברך מה ששנוא עליך". כאילו לא נלמד דבר מהזוועות שחווה עם ישראל לאורך דורות רבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שרים בממשלה קראו להגיע לכנס של ארגוני ימין שמקדם התנחלות ברצועת עזה. ללא, אתר רשמי
שרים בממשלה קראו להגיע לכנס של ארגוני ימין שמקדם התנחלות ברצועת עזה/אתר רשמי, ללא

השאיפות המשיחיות של מי שיזמו את הכנס הזה, ושל אלה שישתתפו בו, ויעסקו, מן הסתם בדרך לממשן בעיצומה של המלחמה - הן בגדר טירוף מסוכן ומאיים ביותר. בהקשר זה צריך לציין שה"מסרים" של מובילי הכנס הזה מנוגדים באופן מוחלט לאמירות מפורשות של ראש הממשלה ובכירי מערכת הביטחון שהבטיחו באופן חד משמעי - גם לממשל האמריקני שישראל אינה מתכוונת להישאר לאורך זמן ברצועת עזה, כל שכן להקים בה ישובים.

אני מייחל לכך שהמלחמה תסתיים בהקדם באופן שיאפשר את שובם של כל החטופים והחטופות לישראל ואת חזרתם בבטחה לביתם של תושבי הנגב המערבי וגבול הלבנון. אני מייחל גם לכך שיעוצב בעתיד הקרוב ביותר הסדר שיאפשר מציאות אחרת גם עבור תושבי רצועת עזה ששילמו וישלמו מחיר נוראי על הזוועה שחולל ארגון החמאס המפלצתי.

בשבועות האחרונים מדובר בחוגים רחבים במרחב הישראלי על כך שלאחר המלחמה יידרש תיקון יסודי ורב-מימדי בחברה ובמדינה, אם חפצי חיים אנו. הקול המהדהד הזה מתייחס לא רק למלחמה, אלא גם לתקופה המטלטלת שלפניה שאיימה לפרק את החיבורים הרופפים שבינינו. "כנס הניצחון" וה"ערכים", הציפיות והמטרות שמגולמות בו הם בבחינת אבן-נגף ענקית בדרך לתיקון המתבקש.

הכותב, רב חילוני הומניסטי, הוא חבר הוועד המנהל בארגון קול רבני לזכויות אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully