וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצה בצפון מגיב להצהרת דובר צה"ל: "לא אומרים לאן מכוונים"

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 8:48

בראיון לרדיו 103FM, ראש המועצה גיורא זלץ בירך על הנכונות של הצבא לשתף את הציבור בתוכניות לגבי הצפון, אך חוזר ומדגיש כי זה לא מספיק: "התושבים לא יחזרו תחת הבטחות של 'אנחנו מטפלים', אסור לזלזל בהם. רק תוכנית צבאית וכלכלית תחזיר את התושבים לצפון"

דובר צה"ל חושף פרטים חדשים על היקף הלחימה מול חיזבאללה/לע"מ

"אני שמח שמדינת ישראל נענית לבקשות שלנו ומשתפת אותנו בכיוון אליו אנחנו הולכים", אמר הבוקר (ראשון) גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון בתוכנית שבע-תשע עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM. זלץ התייחס בדבריו להצהרת דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי אמש, אותה החליט להקדיש ללחימה בצפון.

דובר צה"ל חשף כי יותר מ-3,400 מטרות הותקפו בלבנון מתחילת הלחימה, ו-200 מחבלים חוסלו מראשיתה, בנוסף ליותר מ-50 תקיפות שבוצעו בסוריה. "המשימה שלנו היא להשיב את תושבי הצפון לביתם בביטחון", אמר תא"ל הגרי. "יש עוד עבודה רבה, אך אנחנו נחושים לעמוד בה. ניבחן במעשים, לא במילים".

חיילים בחניתה. יואב איתיאל
"התושבים חייבים לראות שיש כאן תוכנית כלכלית אמיתית". חיילים הולכים בחניתה/יואב איתיאל
גיורא זלץ ראש המועצה האיזורית גליל עליון בפורום ראשי רשויות קו העימות בצפון מתכנס באביבים כדי לדון בבעיית המיגון בישוביהם, 2 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
"זאת האחריות של הצבא לוודא שהתושבים לא יחיו תחת איום טילים". גיורא זלץ ראש המועצה האזורית גליל עליון/שלומי גבאי

זלץ מברך על השקיפות, אך מאמין כי תוכנית סדורה יותר צריכה להיות מוצגת בפני הציבור. "מה שהיה חסר לי זה להגיד לאן מכוונים. אני מאמין שאם הצבא יראה לתושבים שהוא פועל באופן משמעותי, לצד תוכנית לשיקום כלכלי של הצפון, התושבים יתחילו לחזור לבתיהם בתוך 3-6 חודשים".

"הביטחון בצפון הרבה יותר גדול מאשר ב-6 באוקטובר, יש הרגשה שסופרים אותך. עם זאת, יש תחושות שקשה להתווכח איתן", המשיך זלץ. "אנחנו יודעים היכן יושבים המחבלים בצד השני של הגבול, אם נירה שלושה טילים על כל טיל שהם יורים לכיוונינו, הם יפסיקו לירות. זו האחריות של של המדינה והצבא, לדאוג שהתושבים לא יסבלו מאיום טילים".

ראש המועצה זלץ חוזר ומדגיש את החשיבות של שיקום כלכלי של הצפון. "התושבים חייבים לראות שיש כאן תוכנית כלכלית אמיתית", אמר. "אסור לזלזל בזה, צריך להתחיל לספור את תושבי הצפון - לא עושים את זה כרגע. אי אפשר להחזיר תושבים ולהגיד 'אנחנו מטפלים', זה לא יעבוד פה. צריך גם את המטרות הצבאיות להגדיר, וגם את המטרה הכלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully