וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן ניצח בפריימריז הדמוקרטיים בדרום קרוליינה: "נהפוך את טראמפ ללוזר, שוב"

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 9:36

המפלגה הדמוקרטית החלה רשמית את הבחירות המקדימות שלה, שבהן צפוי הנשיא המכהן לגבור על מתחריו הלא מוכרים. הקמפיין של ביידן השקיע מאמצים רבים במדינה, שבה רבים מהמצביעים שחורים - אלקטורט קריטי למרוץ הצפוי נגד טראמפ

ביידן: הלוואי שיכולתי להיות שם לחבק את אביגיל/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן רשם הלילה (ראשון) ניצחון סולף בפריימריז בקרוליינה הדרומית, עם פתיחתן הרשמית של הבחירות המקודמות במפלגה הדמוקרטית. הוא גבר על כמה מועמדים בעלי פרופיל נמוך המתמודדים מולו, בהם חבר הקונגרס דין פיליפיס והסופרת מריאן וויליאמסון.

קרוליינה הדרומית נבחרה על ידי המפלגה הדמוקרטית כמדינה הראשונה שבה יתקיימו בפריימריז, בשינוי של המסורת ארוכת השנים שבה לוח הבחירות המקדימות החל באיווה ובניו המפשייר, בדומה לזה של הרפובליקנים. בניגוד לשתי המדינות הללו, שבהן רוב האוכלוסייה לבנה, קרוליינה הדרומית היא מגוונת יותר ויש בה מצביעים שחורים רבים - אלקטורט קריטי עבור ביידן, המדשדש בסקרים מול יריבו הצפוי דונלד טראמפ.

"ב-2020, אלו היו המצביעים בקרוליינה הדרומית שהוכיחו שהפרשנים טעו, החיו מחדש את הקמפיין שלו וסללו את דרכנו לנצח בנשיאות", מסר ביידן בהצהרה, כשהוא מזכיר את ההתאוששות שלו בפריימריז לפני ארבע שנים במדינה הזו, אחרי הפסדיו באיווה ובניו המפשייר. "עכשיו ב-2024, אנשי קרוליינה הדרומית אמרו את דברם שוב, ואין לי ספק שסללתם לנו את הדרך לנצח את הנשיאות שוב - ולגרום לדונלד טראמפ להיות לוזר - שוב".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בקרוליינה הדרומית, 28 בינואר 2024. רויטרס
"נהפוך את דונלד טראמפ למפסיד שוב". ביידן/רויטרס

מסע בחירות החוזר של ג'ו ביידן הושקע רבות בהעלאת אחוזי ההצבעה בקרב האוכלוסייה השחורה במדינה - גוש דמוקרטי מרכזי שמגדיל את סיכוייו של הנשיא לנצח בבחירות בנובמבר מול הנשיא לשעבר טראמפ. דרום קרוליינה נחשבת למדינה רפובליקנית, אולם 26% מתושביה הם שחורים. ובבחירות 2020 המצביעים השחורים היוו 11% מכלל הבוחרים במדינה ובממוצע כ-9 מתוך 10 מהם תמכו בביידן.

"כפי שאמרתי לפני ארבע שנים, הקמפיין הזה מיועד לכל מי שנרמס, לא נלקח בחשבון או הושאר מאחור. זה נכון גם היום. עם יותר מ-14 מיליון משרות חדשות ושיא של 24 חודשים רצופים של שיעור אבטלה מתחת ל-4%, כולל שיעור אבטלה נמוך שיא בקרב אמריקנים שחורים, אנחנו לא משאירים אף אחד מאחור", אמר בפנייה לבוחריו.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בכנסיית סנט ג'ון הבפטיסטית במערב קולומביה, דרום קרוליינה, במהלך קמפיין הבחירות שלו במדינה. 28 בינואר 2024. רויטרס
מנסה להעלות את אחוז ההצבעה בקרב האוכלוסייה השחורה. ביידן בכנסייה בדרום קרוליינה/רויטרס

הרפובליקנים בדרום קרוליינה ייצאו להצביע ב-24 בפברואר, כששני המועמדים המתחרים בבחירות הם מושלת דרום קרוליינה לשעבר ניקי היילי והנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

הצהרתו של ביידן הסתיימה באזהרה בנוגע לבחירות הקרובות: "ההימור בבחירות האלה לא יכול להיות גבוה יותר. ישנם קולות קיצוניים ומסוכנים הפועלים במדינה - בראשות דונלד טראמפ - שנחושים לפלג את האומה שלנו ולהחזיר אותנו אחורה. אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות. עברנו דרך ארוכה בארבע השנים האחרונות - כשלאמריקה יש כעת את הכלכלה החזקה בעולם. בואו נמשיך לדחוף קדימה. בואו נסיים את מה שהתחלנו - ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully