וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלילת דם": שקמה ברסלר תובעת 2.6 מיליון שקלים מטלי גוטליב

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 20:05

עורכי הדין טוענים כי חברת הכנסת הפיצה תיאוריות קונספירציה לפיהם לברסלר קשרים עם חמאס, "פגיעה קשה בשמה הטוב של התובעת, וסכנה לשיח הציבורי בישראל". לפני כמה ימים, עורכי דינה של ברסלר דרשו מהיועמ"שית לפתוח בחקירה נגד גוטליב

טלי גוטליב נגד ראש השב"כ/ערוץ כנסת

אחת ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, שקמה ברסלר, הגישה היום (חמישי) תביעת לשון הרע נגד חברת הכנסת טלי גוטליב, ונגד שישה פעילי רשת נוספים, בסכום של 2.6 מיליון שקלים. זאת, בעקבות טענתה של חברת הכנסת, לפיה ברסלר קיימה קשרים עם חמאס.

"בלב הפרסומים, עלילת דם נגד ברסלר והאשמתה בבגידה במולדת, בקשר עם חמאס, ובאחריות לטבח הנורא שביצעו מחבליו", כתבו בתביעה עורכי הדין עידן סגר ואוהד רוזן, והתייחסו לפרסום של אתר הקונספרציה "עדנה קרנבל" שצוטט על ידי גוטליב. "מעבר לפגיעה הקשה שהפרסומים מסבים לשמה הטוב של ברסלר, הם גם הגיעו ללב השיח הציבורי ולנייר המכתבים של הכנסת. המשך הפצתם מהווים סכנה של ממש לשיח הציבורי הדמוקרטי התקין במדינת ישראל".

טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
ציטטה אתר תיאוריות קונספירציה והאשימה את ברסלר בקשר לחמאס. ח"כ טלי גוטליב/ראובן קסטרו

בתגובה לתביעה נגדה, כתבה גוטליב ב-X (טוויטר לשעבר): "הגברת ברסלר התגעגעה לאור הזרקורים ופרסמה שהיא הגישה תביעה נגדי. אני שבה ומבהירה כי החסינות שלי היא מהותית ומעוגנת בחוק ואין לי כוונה להסיר אותה. צר לי לאכזב את הגברת שאחראית עם חבריה בין השאר לתופת שהתרחשה עלינו. (ברסלר את מחוייבת במסירה אישית ויש לך את הקשרים שלך להשיג את כתובתי)".

לפני כמה ימים, עורכי דינה של ברסלר, דרשו מראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה ומהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שיורו על פתיחת חקירה נגד חברת הכנסת טלי גוטליב בגין "שורה של עבירות חמורות". בפני היועמ"שית נטען כי גוטליב "סייעה לאויב במלחמה, חשפה מידע חסוי בניגוד לחוק, עשתה שימוש לרעה במשרתה" ועוד.

שקמה ברסלר. ראובן קסטרו
שקמה ברסלר/ראובן קסטרו

"לשון הרע שהפיצה גוטליב בעניין התובעת לא פורסמה באופן ספונטני", נכתב בכתב התביעה בעניין זה . "קל להיווכח כי מדובר במסע צלב שיטתי ומתוכנן של חברת כנסת נגד אזרחית. מצב בו חברת כנסת שהפיצה שקרים בוטים נגד אזרחית, מסרבת לקיים עליהם דיון, ומבקשת להסתתר תחת חסינותה - הוא בלתי נסבל".

כבר ביום בו פורסמו דבריה של ח"כ גוטליב, ראש השב"כ רונן בר, הוציא מכתב חריף המגנה את הדברים, "ביטחונה של מדינת ישראל וביטחונם של אנשי כוחות הביטחון אינם יכולים להיות הפקר, ולשמש כלי משחק בניסיון נואש לזכות בתשומת לב ציבורית", כתב ראש השב"כ. "מעשיה של ח"כ גוטליב הינם מעשי עבירה מובהקים ועל פני הדברים הם מהווים גם עוולה אזרחית". בר גם התייחס לפרסומיה של גוטליב בישיבה של הקבינט המדיני ביטחוני ואמר "זה שקר מוחלט, חציית קו אדום ועבירה פלילית לחשוף זהות של איש שב"כ, זה שם אותו בסכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully