וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': "להערכתי לא תהיה עסקה - אני לא רוצה להשלות את המשפחות"

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 12:49

סמוטריץ' התראיין ל-103FM בנושא עסקת החטופים שמתקרבת, ואמר כי הדרך הנכונה היא פעולה צבאית נרחבת שתביא לעסקה מתוך לחץ על סינאוור. "מה שיביא לעסקה ולהחזרת הכי הרבה חטופים, זה רק אם נשדר נחישות והצבא ימשיך לפעול", אמר. "סינוואר כרגע, בתודעה שלו, על הסוס"

חסימת רכבו של בצלאל סמוטריץ' בכניסה לערוץ 14/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השר בצלאל סמוטריץ' התראיין היום (חמישי) לינון מגל ויוסי יהושע ברדיו 103FM בנושא עסקת החטופים שמתקרבת, ואמר כי "להערכתי לא תהיה עסקה ואני לא רוצה סתם לזרות חול ולהשלות את המשפחות".

לטענתו, הדרך הנכונה לפעול היא פעולה צבאית נרחבת שתביא לעסקה מתוך לחץ על יחיא סינאוור. "מה שיביא לעסקה ולהחזרת הכי הרבה חטופים, זה רק אם נשדר נחישות והצבא ימשיך לפעול כפי שהוא פועל עכשיו באינטנסיביות גדולה ולהעמיק את הלחץ על סינוואר", אמר. "סינוואר כרגע, בתודעה שלו, על הסוס".

את הדברים אמר שר האוצר כשנשאל האם הוא מעודכן לגבי ההתקדמות במשא ומתן לשחרור החטופים, והשיב: "אני בשיחות בעניין הזה גם עם ראש הממשלה, גם עם גורמים אחרים. דעתי ידועה, ונתניהו מכיר אותה מצוין. אנחנו מחויבים להתאמץ מאוד להשיב את החטופים - אבל אנחנו מחויבים לממש את מטרת המלחמה לנצח, להשמיד את חמאס, להשמיד את האיום שנשקף לאזרחי מדינת ישראל. בשום אופן לא להיכנע לשחרור של מאות ואלפי מחבלים, זה מסכן את קיומה של מדינת ישראל, מסכן את כל יהודי העולם שעשויים להפוך למטרות לגיטימיות לחטיפה".

בצלאל סמוטריץ' נואם בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"לא רוצה להשלות את המשפחות, להערכתי לא תהיה עסקה"/פלאש 90, חיים גולדברג

"מה שהביא את העסקה הקודמת זו אחדות בחברה הישראלית, אגרוף ברזל וצבא נחוש וחזק שמביא את סינוואר לתודעה שהוא בדרך להשמדה ואם הוא רוצה נשימת חמצן קטנטנה הוא צריך להחזיר לנו חטופים במחירים שאנחנו יודעים לחיות איתם". לדבריו, "אני לאורך כל הזמן אומר, גם בציבור וגם בפגישות עם משפחות חטופים, אני אומר את האמת, לא מוכר חלומות - זה אירוע מורכב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שר האוצר הוסיף: "כדי שראש הממשלה ואני נוכל להמשיך לשוחח בצורה עניינית ואמתית, אני חושב שראש הממשלה יודע שלא נוכל להיות חלק מהפסקת המלחמה ומשחרור סיטונאי של מחבלים. אני באמת חושב שההחלטות שנקבל עכשיו ישפיעו על ביטחונה של מדינת ישראל עשרות שנים קדימה. אנחנו ברגע היסטורי ואני מסתכל על איך סינוואר קורא את זה ואיך נסראללה ואיראן. חייבים להבין שאתנו לא מתעסקים".

בהקשר לכך, נשאל סמוטריץ' האם ישנו סיכוי שלא תהיה עסקה, והוא כאמור השיב בחיוב: "כן, זו הערכתי. אני לא מתרשם שיש כרגע אצל סינוואר נכונות. מבחינתו החטופים זה אירוע מגה אסטרטגי שנועד להנציח את השלטון שלו וצריך להבין - המשך שלטון החמאס זה תושבי הדרום שלא חוזרים הביתה, שחמאס חוזר להתעצם וזה פוגש אותנו חס וחלילה בשבעה באוקטובר הבא. להפסיק את המלחמה זה אומר שחיזבאללה בצפון מבין שאפשר לעשות לנו מה שחמאס עשה לנו, והיכולות שלו גדולות יותר. איראן, החות'ים והאחרים - לדבר הזה אסור להסכים בשום פנים ואופן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בישיבת הממשלה לאישור תקציב המדינה לשנת 2024.. חיים צח/ לע״מ, עיבוד תמונה
"נתניהו יודע שלא נהיה חלק משחרור סיטונאי של מחבלים"/עיבוד תמונה, חיים צח/ לע״מ

סמוטריץ' הוסיף: "סינוואר רוצה לקרוע את החברה הישראלית, הוא יצא בשבעה באוקטובר לטבח מתוך ציפייה שחיזבאללה מצטרף, ערביי יהודה ושומרון. אנחנו לא במלחמה סימטרית, אנחנו צריכים לנצח , סינוואר רק צריך לשרוד. לכן להערכתי לא תהיה עסקה, לא רוצה להשלות את המשפחות. מה שיביא לעסקה ולהחזרת הכי הרבה חטופים זה רק אם נשדר אחדות, נחישות, ואם הצבא ימשיך לפעול כמו שהוא פועל עכשיו באינטנסיביות גדולה ולהעמיק את הלחץ על סינוואר".

"מיקי לוי אמר בכל מחיר", ציטטו המראיינים את חבר הכנסת ממפלגת "יש עתיד", שר האוצר ענה: "יש מי שמנסים לחלק את החברה הישראלית למי שחשוב לו להחזיר את החטופים ומי שלא - אין עיוות גדול מזה למציאות. אני רוצה להסביר לציבור מה משמעות האמירה בכל מחיר - נגיד שסינוואר ידרוש פצצת אטום ברצועת עזה, זה מחיר שבשבילו נחזיר את כל החטופים? הרי זה כל כך מגוחך. האם נציף את הרחובות במחבלים שמחר ירצחו חלילה אלפי ישראלים, זה מחיר סביר? אנחנו אוכלים את הפירות העבשים של עסקת שליט, וזה התחיל עוד הרבה קודם", אמר.

מגל ויהושע הקשו ואמרו שגם חברי הקבינט, גנץ ואיזנקוט, אמרו דברים דומים. סמוטריץ' השיב: "יש לי חולשה לאיזנקוט, אני פשוט אוהב את האיש, והוא בטח עכשיו אב שכול ששילם קורבן, אבל אני חושב שהוא גרם נזק גדול מאוד בריאיון שלו אצל אילנה דיין. סינוואר שומע את מי שהיה רמטכ"ל אומר 'אפשר להפסיק את המלחמה', זה נזק גדול מאוד. גם גדי עצמו יודע שזה נזק, לא חושב שלזה הוא התכוון".

גדי איזנקוט עובדה. קשת 12, צילום מסך
"אני חושב שהוא גרם נזק גדול מאוד בריאיון שלו אצל אילנה דיין"/צילום מסך, קשת 12

בהמשך, נשאל סמוטריץ' האם הוא מצטער על כנס הימין שקרא להתיישבות ברצועת עזה: "לא השתתפתי בריקודים ואני לא מתחרט על האירוע. מטרת המלחמה נשארה - השמדת חמאס צבאית ואזרחית, הסרת האיום שנשקף והשבת החטופים. זו המטרה, היא נמצאת בהסכמה לאומית רחבה, ועל זה נלחמים הלוחמים כתף אל כתף ללא שום הבדלי גישות, דת, השקפה פוליטית".

לדבריו, "יש מי שדחף אותנו בכוח לעסוק ב'יום שאחרי'. אני התנגדתי לזה במשך חודשים, אמרתי שזה ייצור מחלוקת, צד אחד ירצה רשות פלסטינית בצורה כזו או אחרת, בעיניי סכנה קיומית למדינת ישראל, והצד השני מבין שצריך להישאר שם לאורך שנים ובלי התיישבות אין ביטחון. ביקשתי לדחות את הדיון הזה, היה מי שכפה והציב את עמדותיו. אי אפשר לצפות מאיתנו לא להציב את שאיפותינו. לכן מטרת המלחמה לא השתנתה, לא להקים מדינת פלסטינית ולא לחדש את ההתיישבות בגוש קטיף - להסיר את האיום הביטחוני ולהשמיד את חמאס".

בווידאו: השרים בן גביר, וסראלוף וקרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה הערב 28.01.24/ללא

על הדרישה לבחירות, אמר סמוטריץ': "עיסוק בפוליטיקה כרגע הוא רע, מזיק, מרחיק את היכולת להחזיר את החטופים, הוא מחזק את חמאס וסינוואר. אמרתי אתמול לחברי הכנסת, סינוואר הלך איתנו לעסקה הקודמת כי הוא הבין שאנחנו מאוחדים".

על עליות המחירים אמר: "בלתי נסבל, אין לזה שום הצדקה. השקל מתחזק, שום הצדקה, ניצול ציני של הסיטואציה. רגע לפני המלחמה השר ברקת ואני היינו בישורת האחרונה של חוק דרמטי, מסירים את כל חסמי הייבוא, הקמנו ועדה בראשותו של מי שהיה מנכ"ל משרד האוצר בעבר, לצערי באופן טבעי המהלכים האלו נעצרו בתחילת המלחמה, אנחנו מחדשים אותם".

לדבריו, "יש כמה שווקים בישראל, הבולט בהם הוא שוק המזון שנשלט על ידי שחקנים מונופוליסטיים חזקים שמנצלים את הכוח הזה. זה ניצול ציני. הם עושים בעיניי ניצול ציני של הסיטואציה הזו. אנחנו נפרק את הריכוזיות. יש פה שני מהלכים, חוק הייבוא ונפרק את השחקנים האלה. המלחמה והצורך לעסוק בה דחקו הרבה מאוד דברים אחרים הצידה - זה יחודש בימים אלה, גם הוועדה וגם החקיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully