וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "מוטרדים מההתבטאויות על הקמת התנחלויות בעזה, מצפים מנתניהו לעמוד במילתו"

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 19:56

"ארה"ב אינה תומכת בכיבוש מחדש של עזה על ידי ישראל", הבהיר דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן - לאחר כנס הימין שהתקיים אתמול וקרא להתיישבות מחדש בתוך הרצועה. "ההתבטאויות בכנס היו מתסיסות וחסרות אחריות". גם בצרפת גינו: "מצפים מהרשויות בישראל להוקיע"

בווידאו: השרים בן גביר, וסראלוף וקרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה הערב 28.01.24/ללא

"ארה"ב אינה תומכת בכיבוש מחדש של עזה על ידי ישראל", הבהיר הערב (שני) דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן - לאחר כנס הימין שהתקיים אתמול בהשתתפות שרים וח"כים וקרא לבניית התנחלויות מחדש בתוך רצועת עזה.

בבית הלבן הדגישו: "אנחנו מוטרדים מאוד מההתבטאויות שנשמעו אמש בכנס בירושלים לגבי הקמה מחדש של התנחלויות בעזה ושזכו לתמיכה מצד כמה שרים בממשלת ישראל. הבהרנו לישראל בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שאנחנו מתנגדים להעברה כפויה של אוכלוסייה פלסטינית מעזה".

"ההתבטאויות בנושא הזה בכנס היו מתסיסות וחסרות אחריות ואנחנו מצפים מראש הממשלה נתניהו לעמוד במילתו כאשר הוא אומר שישראל לא מתכוונת לכבוש את עזה", מסרו.

השרים איתמר בן גביר ושלמה קרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
השרים איתמר בן גביר ושלמה קרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

גם בצרפת גינו את הכנס שהתקיים אתמול בירושלים. דובר משרד החוץ הצרפתי אמר כי "אנו מצפים מהרשויות בישראל להוקיע באופן ברור עמדות אלו".

בתוך כך, מוקדם יותר פורסם בוואלה! ששר הביטחון יואב גלנט אמר לבכירים אמריקנים בשבוע שעבר כי הוא וצה"ל לא יאפשרו הקמת מאחזים או התנחלויות ברצועת עזה - כך לפי ארבעה בכירים אמריקנים וישראלים.

ממשל ביידן מודאג מכך שאזור החיץ שצה"ל מקים כעת בתוך רצועת עזה ישמש כמקפצה עבור מתנחלים להקמת מאחזים או התנחלויות במקום אלה שפונו ב-2005 כחלק מתוכנית ההתנתקות. הדאגה בממשל האמריקני גוברת בשבועות האחרונים על רקע התגברות הלחץ הפומבי של לובי המתנחלים ומצד חברים בקואליציה לכבוש את רצועת עזה ולהקים מחדש את ההתנחלויות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

אתמול, אלפים התכנסו בבנייני האומה בירושלים לפתיחתו של כנס הימין "לניצחון ישראל" של מועצת שומרון, תנועת נחלה וגופים נוספים - שקרא כאמור להתיישבות ברצועת עזה: "התיישבות מביאה ביטחון - חוזרים לחבל עזה וצפון השומרון". בין הנוכחים, היו גם 11 שרים ו-15 חברי כנסת, ובהם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר התרבות והספורט מיקי זוהר ושר התיירות חיים כץ. בין חברי הכנסת שפקדו את הכנס - טלי גוטליב, ניסים ואטורי וצבי סוכות.

מרבית המשתתפים בכנס - בני הציונית הדתית. בכניסה למתחם, מארגני האירוע חילקו לבאי הכנס דפי רישום ופרטים ליצירת קשר להצטרפות לנקודות התיישבות המתוכננות בעזה. בהם, גרעין "חסד לאלפים" בין כרם שלום לרפיח. גרעין שערי חבל עזה, גרעין מעוז, גרעין עוז חיים, גרעין העיר עזה וגרעין התיישבות יש"י ליד נתיב העשרה.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר בטקס: "שוב אותה טעות בקונספציה, שהפעם עולה לנו לא רק בגירוש של אלפי אנשים, אלא ברצח טבח אונס וביזה. חלק מתיקון הטעות, זה לחזור הביתה - לחזור לגוש קטיף ולצפון השומרון ולהציע פיתרון מוסרי לבעיה ההומניטרית - עידוד הגירה".

במהלך נאומו, בקהל צעקו: "טרנספר", ובן גביר השיב: "צריך לעודד אותם ללכת מכאן". כמו כן, פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו: "חבל להמתין עוד 19 שנה כמו שהמתנו בצפון השומרון. זה הזמן לחזור הביתה. זה הזמן לחוקק עונש מוות למחבלים זה הזמן לנצח". במפלגתו של בן גביר הודיעו: "כלל חברי סיעת עוצמה יהודית ישתתפו בכנס שמתקיים כעת בבנייני האומה בירושלים, הקורא לחזרת ההתיישבות היהודית בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully