וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט התחייב בפני בכירים אמריקנים שלא יאפשר הקמת התנחלויות בעזה

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 19:40

שגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לו, ושליחו של הנשיא ביידן, דיוויד סאטרפילד, נפגשו בשבוע שעבר עם שר הביטחון ושאלו אם אזור החיץ שישראל מקימה בתוך הרצועה ישמש כמקפצה להקמת התנחלויות. ראש אגף מבצעים בצה"ל, עודד בסיוק, אמר להם שצה"ל לא יאפשר כניסה של אזרחים לאזור

בווידאו: גלנט: "אם תפסק האש גורל החטופים יחרץ" 15.01.24/קונטקט

שר הביטחון יואב גלנט אמר לבכירים אמריקנים בשבוע שעבר כי הוא וצה"ל לא יאפשרו הקמת מאחזים או התנחלויות ברצועת עזה, כך לפי ארבעה בכירים אמריקנים וישראלים.

הצהרת שר הביטחון יואב גלנט, הקריה, תל אביב. 15 בינואר 2023. אורי סלע
יואב גלנט/אורי סלע

למה זה חשוב

  • ממשל ביידן מודאג מכך שאזור החיץ שצה"ל מקים כעת בתוך רצועת עזה ישמש כמקפצה עבור מתנחלים להקמת מאחזים או התנחלויות במקום אלה שפונו ב-2005 כחלק מתוכנית ההתנתקות.
  • הדאגה בממשל האמריקני גוברת בשבועות האחרונים על רקע התגברות הלחץ הפומבי של לובי המתנחלים ומצד חברים בקואליציה לכבוש את רצועת עזה ולהקים מחדש את ההתנחלויות.

מאחורי הקלעים

  • שגריר ארצות הברית בישראל, ג'ק לו, ושליחו של הנשיא ביידן לעניינים הומניטריים, דיוויד סאטרפילד, נפגשו בשבוע שעבר עם שר הביטחון גלנט כדי לדון עמו במצב ברצועת עזה, כך אמרו הבכירים האמריקנים והישראלים.
  • הבכירים האמריקנים שאלו את גלנט אם אזור החיץ שישראל מקימה בתוך הרצועה יהיה בסיס להקמת התנחלויות והזכירו את דבריו של שר החוץ בלינקן על התנגדותה של ארצות הברית לכל שינוי או צמצום בשטח רצועת עזה.
  • בכיר ישראלי ושני בכירים אמריקנים אמרו כי גלנט התחייב לא לאפשר הקמה מחדש של התנחלויות ברצועת עזה והדגיש כי אזור החיץ הינו זמני ומיועד לצרכים ביטחוניים בלבד.
  • ראש אגף המבצעים בצה"ל, האלוף עודד בסיוק, שהשתתף גם הוא בפגישה אמר כי צה"ל לא יאפשר כניסת אזרחים ישראלים לתוך אזור החיץ כיוון שהדבר סותר את ההיגיון הביטחוני שלשמו הוא מוקם, כך לפי בכיר ישראלי שמעורה בפרטי הפגישה.
השרים איתמר בן גביר ושלמה קרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
כנס החזרת ההתנחלויות ברצועת עזה/פלאש 90, חיים גולדברג

תמונת המצב

  • בבית הלבן ובמשרד החוץ האמריקני ראו את התמונות וקראו את הדיווחים על כנס התמיכה בהקמת ההתנחלויות בעזה שהתקיים אמש בירושלים בהשתתפות 12 שרי ו-18 חברי כנסת מהקואליציה - רבים מהם ממפלגת הליכוד.
  • השרים בני גנץ וגדי איזנקוט גינו את הכנס, אך ראש הממשלה נתניהו נמנע מכך וטען בהודעה שפורסמה מטעם הליכוד כי לחברי הכנסת והשרים שהשתתפו באירוע זכאים לחופש ביטוי.

מה הם אומרים

דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמר הערב (שני) כי "אנחנו מוטרדים מאוד מההתבטאויות שנשמעו אמש בכנס בירושלים לגבי הקמה מחדש של התנחלויות בעזה, ושזכו לתמיכה מצד כמה שרים בממשלת ישראל". ארה"ב, לדבריו, "אינה תומכת בכיבוש מחדש של עזה על ידי ישראל. הבהרנו לישראל בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שאנחנו מתנגדים להעברה כפויה של אוכלוסייה פלסטינית מעזה. ההתבטאויות בנושא הזה בכנס היו מתסיסות וחסרות אחריות, ואנחנו מצפים מראש הממשלה נתניהו לעמוד במילתו כשהוא אומר שישראל לא מתכוונת לכבוש את עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully