וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט נגד משתתפי כנס ההתיישבות בעזה: "מוצאים זמן לאירוע שמפלג את החברה"

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 14:57

חבר הקבינט מתח ביקורת חריפה על הכנס, וטען: "לא למדו כלום מהשנה האחרונה, על חשיבות בהסכמה לאומית רחבה". גם השר מרגי מש"ס טען: "אך טבעי שזה לא הזמן". בקרב תושבי העוטף סבורים שצריך רצועת ביטחון, אך חלוקים לגבי האם נכון לקיימה באמצעות יישובים: "כנס הזוי"

בווידאו: השרים בן גביר, וסראלוף וקרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה הערב 28.01.24/ללא

חבר הקבינט והשר גדי איזנקוט התייחס הבוקר (שני) לכנס ההתיישבות ברצועת עזה, שהתקיים אמש, ובו נכחו 11 שרים ו-15 חברי כנסת. "כל מי שהשתתפו אתמול באירוע בבנייני האומה ובעיקר נבחרי ציבור - לא למדו דבר וחצי דבר מאירועי השנה האחרונה, על החשיבות לפעולות בהסכמה לאומית רחבה ועל סולידריות בחברה הישראלית", אמר איזנקוט.

"בעת שחיילי צה"ל נלחמים כתף אל כתף במלחמה שאין צודקת ממנה, ובעוד שאנחנו בוחרים לחפש את המאחד, גם תוך הנחת מחלוקות עקרוניות בצד למען המטרות המשותפות - השבת החטופים והבסת חמאס, אחרים מוצאים להם זמן לאירוע שמפלג את החברה הישראלית, מגדיל את חוסר האמון הקיים בממשלה ובנבחריה ובעיקר מחדד את המפלג על פני המאחד".

השרים איתמר בן גביר ושלמה קרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
השרים בן גביר וקרעי רוקדים עם הקהל בכנס, אתמול/פלאש 90, חיים גולדברג

גם השר ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הביע התנגדות להשתתפות השרים וחברי הקואליציה בכנס, ואמר כי היא "פגעה בחברה הישראלית בזמן מלחמה. הם פגעו בלגיטימציה שלנו בעולם, פגעו במאמצים לייצר מסגרת להשבת חטופינו". לדבריו, לפני הכנס התריע בפני נתניהו על הסכנה שבהמשך נוכחותה של ח"כ טלי גוטליב בוועדת החוץ והביטחון כממלאת מקום, "תוך פגיעה באנשי הביטחון שזקוקים לגיבוי היום יותר מתמיד", וקרא להדיחה.

"חשוב שנדע ושהעולם ידע - מי שמנהל את קבלת ההחלטות הוא קבינט המלחמה והקבינט המדיני ביטחוני ככלל", המשיך. "מי שרקד ופילג, אינו מחליט, ומי ששותק ונגרר - אינו מנהיג. זה מאוד קשה, אבל בעת הזו, האחריות מחייבת את חבריי ואותי להישאר בקבינט ובממשלה כדי שיתקבלו ההחלטות הקשות והנכונות שבפנינו, כדי לשמור על המדינה של כולנו חזקה ומאוחדת בעת צרה".

בתגובה לדבריו מסרו בליכוד: "גם אם יש מישהו שלא אוהב זאת, הליכוד היא תנועה דמוקרטית ובמדינת ישראל יש חופש ביטוי לכולם - גם לימין. ראש הממשלה נתניהו כבר הבהיר שההחלטות הקובעות מתקבלות בקבינט ובממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חה"כ גדי איזנקוט. ראובן קסטרו
"אירוע שמפלג את החברה הישראלית". איזנקוט/ראובן קסטרו

שני השרים מהמחנה הממלכתי לא היו היחידים שדיברו נגד הכנס. "לא התקיים דיון בסיעת ש"ס על הגעה לכנס הזה, זה היה אך טבעי שזה לא הזמן", אמר שר הרווחה, יעקב מרגי ב'קול ברמה'. "זו תקופה מאוד רגישה, צריך איפוק וצניעות. כרגע מיטב בנינו נמצאים בעומק רצועת עזה ומחרפים את נפשם. אני לא מחנך אף אחד, שכל אחד שיקח אחריות על עצמו. נבחריי הציבור צריכים להבין את גודל השעה, להבין את גודל תפקידם ואת המשמעות של התואר שהם נושאים בו".

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס גם הוא לאירוע בחשבון הטלגרם שלו: "הממשלה המזיקה בתולדות המדינה מגיעה הערב לשפל חדש. כנס ההתיישבות בעזה של מפלגת 'עוצמה יהודית', עם שרים רבים ממפלגת הליכוד, הוא חרפה על ראשו של נתניהו ושל מפלגה שהיתה פעם במרכז המחנה הלאומי ועכשיו נגררת חסרת ישע אחרי הקיצוניים. זה נזק בינלאומי, זה נזק לעסקה אפשרית, זה מסכן את לוחמי צה"ל, זה חוסר אחריות נורא. נתניהו לא כשיר, הממשלה הזו לא כשירה".

"הכנס לניצחון ישראל" של מועצת שומרון, לחזרה להתיישבות בחבל עזה. 28 בינואר 2024. שלומי הלר
"כנס הזוי, טרלול גמור". כנס "ניצחון לישראל" להתיישבות בעזה/שלומי הלר

מנכ"ל תנועת דרכנו, נמרוד דוויק, מסר: "קראנו לראש הממשלה נתניהו למנוע את הכנס שבו שרים בממשלה עורכים קמפיין פוליטי עם הצעה הזויה להתיישבות מחודשת ברצועת עזה על מנת לייצר 'תמונת ניצחון', תמונת ניצחון אמיתית היא כשילדים יחזרו לשחק בבארי וביישובי העוטף האחרים. נתניהו הביע התנגדות להתיישבות בגוש קטיף, אך לא מנע את השתתפות שרי מפלגתו בכנס. הקריצה הזו לימין המשיחי מסוכנת בשעה זו של המלחמה. אנחנו צריכים לנצח, לא לעשות פוליטיקה".

מארגן הכנס, יו"ר מועצת שומרון - יוסי דגן, תקף את במבקרים, "אני מתפלא מרמת הניתוק של התקשורת, ב-7 באוקטובר הציבור הפסיק להיות מסומם", אמר בתוכנית שבע-תשע עם אודי סגל וענת דוידוף ברדיו 103FM. "עכשיו כולם מבינים שהיכן שהייתה נסיגה קיבלנו שואה, והיכן שיש התיישבות יש ביטחון. 1400 הנרצחים ו-136 החטופים זה בגלל הנסיגה מגוש קטיף וגירוש המתיישבים, בכנס שרנו והתפללנו לחזרתם".

"חייבים רצועת ביטחון"

בשיחות עם תושבי העוטף, עולה כי רובם לא מאמינים שההתיישבות ברצועת עזה תוקם מחדש, אם כי הם מאמינים כי נדרשת רצועת ביטחון בעזה, ללא ישובים. "מדובר בכנס הזוי, אנחנו עדיין במלחמה, וכבר מדברים על היום שאחרי המלחמה - זהו טרלול גמור", אמרה תושבת עין השלושה, מירב כהן. "זה לא יקרה ולא הגיוני, אנחנו חייבים רצועת ביטחון אך לא ישובים שיחזרו, זה לא הגיוני שבכלל דנים בזה".

עופר ליברמן, תושב קיבוץ ניר עם, הוסיף, "לא אפשרי ולא הגיוני להקים מחדש את גוש קטיף. צריך לשמור על רצועת ביטחון משטח הרצועה, אך לא בטוח שמדובר יהיה ביישובים שיחצצו בינינו לבין העזתים".

לעומתם, תושבת העיר שדרות בתיה קטר סוברת שחייבים לחזור לגוש קטיף "אני חושבת שצריך להחזיר את הישובים כמו בעבר. כשהיו הישובים ברצועת עזה, שדרות הייתה הרבה יותר בטוחה. 7 באוקטובר היה ההוכחה שחייבים את יישובי גוש קטיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully