וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אמר לקבינט כי הוא "יכול למנוע" את השתתפות השרים בכנס ההתיישבות בעזה. זה לא קרה

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 17:56

בישיבת קבינט המלחמה גנץ ואיזנקוט הזהירו את נתניהו מהשלכות הכנס הימין. הוא השיב כי "אני לא יכול למנוע את קיום הכנס, אבל אני יכול למנוע משרים להגיע אליו". 10 שרים ו-10 ח"כים מהקואליציה השתתפו, ומבדיקה עם שרי הליכוד עולה: לא התקבלה בקשה בנושא מלשכת רה"מ

בווידאו: השרים בן גביר, וסראלוף וקרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה הערב 28.01.24/ללא

שרי קבינט המלחמה הזהירו בישיבתם האחרונה את ראש הממשלה בנימין נתניהו מההשלכות האפשריות של השתתפות שרים בממשלה בכנס ההתיישבות בעזה של הימין אתמול (ראשון) בירושלים - ונתניהו הדף את הטענות. "אני לא יכול למנוע את קיום הכנס, אבל אני יכול למנוע משרים להגיע אליו", השיב ראש הממשלה, כך לפי מקורות שעודכנו בפרטים.

ישיבת קבינט המלחמה התקיימה ביום חמישי, יממה לאחר שנודע כי השרים מיקי זוהר וחיים כץ (ליכוד) קוראים להשתתף בכנס הימין, שאורגן על ידי המועצה האזורית שומרון ותנועת נחלה. לפי המקורות, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ והשר גדי איזנקוט אמרו לנתניהו כי עליו לעצור את השתתפות השרים בכנס. נתניהו השיב כי מדובר במדינה חופשית, וכי הוא אינו יכול למנוע את עצם קיומו של הכנס. עם זאת אמר כי הוא כן יכול למנוע משרים להשתתף בו, אך לא מחברי כנסת. "כשהיה מדובר בכנסים שלכם, לא אכפתם אי הגעה של חברי כנסת שלכם", אמר נתניהו לפי אחד המקורות.

השרים איתמר בן גביר ושלמה קרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
10 שרים ו-10 ח"כים השתתפו. כנס ההתיישבות בעזה/פלאש 90, חיים גולדברג

בסופו של דבר, כ-10 שרים בממשלה ו-10 חברי כנסת השתתפו בכנס, שקרא להקמת התנחלויות ולביצוע טרסנפר לפלסטינים ברצועת עזה, בהם גם שרים בליכוד. מבדיקה עם שרים בליכוד עולה כי לא התקבלה כל בקשה מלשכת רה"מ בנוגע להשתתפותם בכנס - וזאת למרות בקשת המחנה הממלכתי, ועל אף שנתניהו היה מודע להשלכות האפשריות בזמן מלחמה.

בכנס השתתפו, בין השאר, שלושה מראשי המפלגות בקואליציה - יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ויו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף. כמו כן, ארבעה משרי הליכוד השתתפו: חיים כץ, שלמה קרעי, עמיחי שיקלי ועידית סילמן, כל שרי הציונות הדתית ועוצמה יהודית וח"כים מכל סיעות הקואליציה, למעט ש"ס.

עוד בוואלה!

רוקדים כל הדרך למלחמה הבאה: כשראש הממשלה שבוי בידי הבייס

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' נואם בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
גם סמוטריץ', גולדקנופף וחיים כץ השתתפו. כנס ההתיישבות בעזה/פלאש 90, חיים גולדברג

גנץ תקף היום את נתניהו בחריפות וכן את השתתפות השרים וחברי הקואליציה בכנס, ואמר כי השתתפותם "פגעה בחברה הישראלית בזמן מלחמה. הם פגעו בלגיטימציה שלנו בעולם ובמאמצים לייצר מסגרת להשבת החטופים". לדבריו, "מי שרקד ופילג אינו מחליט, ומי ששותק ונגרר אינו מנהיג".

גם איזנקוט הוציא תגובה חריגה על האירוע, ואמר כי מדובר באירוע "שמפלג את החברה הישראלית, מגדיל את חוסר האמון הקיים בממשלה ובנבחריה ובעיקר מחדד את המפלג על פני המאחד". בליכוד מסרו בתגובה: "גם אם יש מישהו שלא אוהב זאת, הליכוד היא תנועה דמוקרטית, ובמדינת ישראל יש חופש ביטוי לכולם - גם לימין. ראש הממשלה נתניהו כבר הבהיר שההחלטות הקובעות מתקבלות בקבינט ובממשלה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"מי שרקד ופילג אינו מחליט, ומי ששותק ונגרר אינו מנהיג"./פלאש 90, חיים גולדברג

במוצאי השבת נתניהו נשאל על כנס הימין והקריאות להקמת התנחלויות בעזה במסיבת עיתונאים שקיים, והשיב שעמדתו נגד התיישבות בעזה לא השתנתה. "לשרים וחברי כנסת יש דעות שונות. המדיניות שלנו לגבי היום שאחרי נקבעת על ידי הקבינט המורחב", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully