וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכי דינה של שקמה ברסלר למשטרה וליועמ"שית: "לפתוח בחקירה נגד ח"כ גוטליב"

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 17:19

עורכי דינה של הפעילה החברתית דרשו מראש אגף חקירות במשטרה ומהיועמ"שית שיורו על פתיחת חקירה נגד חברת הכנסת בגין "סיוע לאויב במלחמה וחשיפת מידע חסוי בניגוד לחוק". עוד מסרו כי יגישו תביעה אזרחית נגד גוטליב ו"קבוצה בולטת של אנשים ששיתפו את התכנים הדיבתיים"

טלי גוטליב נגד ראש השב"כ/ערוץ כנסת

עורכי דינה של אחת ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, שקמה ברסלר, דרשו היום (שני) מראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה וליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שיורו על פתיחת חקירה נגד חברת הכנסת טלי גוטליב בגין "שורה של עבירות חמורות". בפנייה נטען כי גוטליב "סייעה לאויב במלחמה, חשפה מידע חסוי בניגוד לחוק, עשתה שימוש לרעה במשרתה" ועוד.

בנוסף, עורכי הדין עידן סגר ואוהד רוזן עדכנו כי בימים הקרובים תוגש תביעה אזרחית נגד חברת הכנסת כמו גם נגד "קבוצה בולטת של אנשים ששיתפו את התכנים הדיבתיים". עורכי הדין טענו כי לחברת הכנסת לא עומדת חסינות מהותית על ה"שקרים הבוטים ותיאוריות הקונספירציה שהפיצה באופן שיטתי ומכוון לציבור הרחב".

טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
הפיצה "שקרים הבוטים ותיאוריות הקונספירציה", גוטליב/ראובן קסטרו

ביום רביעי, ציטטה חברת הכנסת גוטליב את אתר קונספירציה "עדנה קרנבל" בה נטען כי "ארה"ב יירטה שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינואר מספר ימים לפני התופת". עוד הוסיפה גוטליב בציוץ כי "ראש המוסד זימן את ברסלר לפגישה. זוכרים שרשמתי כאן על פגישה בין ברסלר לראש המוסד? זוכרים שמשרד רוה"מ הוציא הכחשה לדבריי ואני הבהרתי שאני עומדת מאחורי דבריי? המקורות שלי ברזל!"

המוסד הגיב לדבריה של חברת הכנסת בהודעה חגירה ומסר כי "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם שנייה שבה חברת הכנסת גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד".

שקמה ברסלר בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 26 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
גוטליב טענה כי בעלה שוחח עם שינואר לפני ה-7 באוקטובר. שקמה ברסלר/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

לאחר מכן, הגיב גם ראש השב"כ רונן בר במכתב חריף לדבריה של גוטליב. בר מסר כי גוטליב הפיצה בכתבה את שמותיהם של שני אנשי שירות, אחד פעיל והשני איש שירות לשעבר, כמו גם פרטים אישיים נוספים לגביהם כגון תמונות, כתובות, תמונות של בני משפחתם ועוד.

"מעשיה אלה של ח"כ גוטליב הינם מעשי עבירה מובהקים ועל פני הדברים הם מהווים גם עוולה אזרחית", מסר רונן בר, "אולם פנייתי מתמקדת בפגיעה בביטחון המדינה, אשר בוצעה ביודיעין ובמכוון, ובהעמדתם של שני עובדי שירות, אב שכאמור הינו גמלאי של השירות, ובנו, עובד פעיל, ובני משפחותיהם, סיכון לחייהם ולשלומם". ראש השב"כ חתם את דבריו ומסר כי "ביטחונה של מדינת ישראל וביטחונם של אנשי כוחות הביטחון אינם יכולים להיות הפקר, ולשמש כלי משחק בניסיון נואל לזכות בתשומת לב ציבורית".

ראש השב"כ רונן בר,שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב.. שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב, אתר רשמי
"ביטחונה של מדינת ישראל לא יכול להיות הפקר", ראש השב"כ רונן בר/אתר רשמי, שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב

במהלך סוף השבוע, קראה ברסלר לחברת הכנסת גוטליב לוותר על חסינותה הפרלמנטרית. במכתב שנשלח לחברת הכנסת נמבר כי "פרסומייך אינם נמצאים במתחם הסיכון הטבעי של עבודתך כחברת כנסת, ולמעשה, אף לא במתחם הסיכון הטבעי של תסריטאית באופרת סבון". עורכי דינה של ברסלר כינו את דבריה של גוטליב: "אסופת שקרים בוטים וזדוניים שפרסומם על ידי נציגת ציבור הוא תופעה בלתי נסבלת ובלתי נסלח".

אתמול, הודיעה גוטליב כי לא תיעתר לבקשתה של ברסלר - ותשמור על חסינותה מתוקף תפקידה. "שקמה ברסלר מוטב לך להיזהר", כתבה גוטליב ברשת החברתית X, " "לפני שאת מדמיינת שאסיר חסינות קבלי מכתב אזהרה ממני. אמנם אירגוני המודיעין יחד עם התקשורת מגוננים עליך, אך עם ישראל לא טיפש. האמת סופה להתגלות. לא לעולם חוסן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully