וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ נגד טלי גוטליב: "פגעה בביטחון המדינה במכוון"

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 22:40

רונן בר הוציא מכתב רשמי נגד דבריה של גוטליב, בטענה שתוך הפצת תיאוריית הקונספירציה אודות שקמה ברסלר, חשפה את פרטיהם האישיים של שני עובדי שירות הביטחון, וסיכנה את חייהם וחיי משפחתם. "ביטחון המדינה לא ישמש כלי משחק בניסיון נואל לזכות בתשומת לב ציבורית"

טלי גוטליב נגד ראש השב"כ/ערוץ כנסת

ראש השב"כ רונן בר הוציא הערב (רביעי) מכתב חריף נגד דבריה של חברת הכנסת טלי גוטליב, שהפיצה תאוריית קונספירציה לגבי קשריה של שקמה ברסלר לבכירים במערכת הביטחון. במכתב מסר בר כי גוטליב פרסמה את פרטיהם האישיים של שני עובדי שירות הביטחון, ובכך סיכנה את חייהם ואת חיי משפחותיהם, "ביטחון המדינה לא יכול לשמש כלי משחק בניסיון נואל לזכות בתשומת לב ציבורית".

בר פתח את מכתבו והציג את סיכום דבריה של גוטליב בציוץ לרשת החברתית X (לשעבר טוויטר). "היום פרסמה חברת הכנסת פירוט שקרי אודות אירועים שהתרחשו כביכול לפני פרוץ המלחמה, לרבות טענה הזויה בדבר מעשים שבוצעו על ידי עובד שירות הביטחון הכללי", מסר ראש השב"כ, והבהיר כי המוסד פרסם תגובה לטענות ומסר כי הן שקריות.

טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
"פגעה בביטחון המדינה ביודעין ובמכוון", גוטליב/ראובן קסטרו

"הפרסום כלל אזכור של שמו של אתר אינטרנט, בו פורסמו הטענות השקריות וכן צילומי מסך של כותרת הכתבה", נמסר במכתב, "בכתבה באתר זה פורסמו פרטיו המלאים של איש השרות לרבות שמו, מקום מגוריו, מצבו המשפחתי, שמה של בן זוגתו ופרטים ביחס לילדיהם. כמו כן פורסמו באתר פרטיו של אביו של איש השירות, גם הוא איש שירות בעברו, לרבות תמונה בה הוא מצולם יחד עם נכדתו. בשולי הכתבה נרשם: 'כתבה זו פורסמה מגורם עם חסינות פרלמנטרית'".

בר הבהיר במכתבו כי סעיף 19 לחוק שירות הביטחון הכללי קובע כי זהותם של עובדי השירות בעבר או בהווה חסויה ופרסומה אסור, כמו גם כל פרט אישי שיש בו כדי לזהות את עובד השירות.

"מעשיה אלה של ח"כ גוטליב הינם מעשי עבירה מובהקים ועל פני הדברים הם מהווים גם עוולה אזרחית", מסר רונן בר, "אולם פנייתי מתמקדת בפגיעה בביטחון המדינה, אשר בוצעה ביודיעין ובמכוון, ובהעמדתם של שני עובדי שירות, אב שכאמור הינו גמלאי של השירות, ובנו, עובד פעיל, ובני משפחותיהם, סיכון לחייהם ולשלומם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש השב"כ רונן בר,שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב.. שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב, אתר רשמי
"ביטחונה של מדינת ישראל לא יכול להיות הפקר", ראש השב"כ רונן בר/אתר רשמי, שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב

בר המשך והדגיש את גודל הפגיעה בביטחונם האישי של אותם עובדי שירות. "בזמן שח"כ גוטליב מפרסמת זהויות של אנשי ביטחון, פועלים אויבי מדינת ישראל ביתר שאר להתחקות אחר זהותם כדי לפגוע בהם ובבני משפחותיהם", מסר.

בר הדגיש כי מעשיה של חברת הכנסת, "המצויים ברמת החומרה הגבוהה ביותר", גורמים גם להסתה של משאבי הארגון עבור הגנה ואבטחה, שהרי מקרים כאלו דורשים טיפול מהיר. עוד ה משיל ומסר כי הדברים חמורים אם היו נעשים על ידי כל חבר כנסת, אך גוטליב גם חברה בוועדת החוץ והביטחון ונחשפת שם למידע מסווג ורגיש.

"ביטחונה של מדינת ישראל וביטחונם של אנשי כוחות הביטחון אינם יכולים להיות הפקר, ולשמש כלי משחק בניסיון נואל לזכות בתשומת לב ציבורית", חתם בר את דבריו, "והרשויות נדרשות, כל אחת בתחומה, להבטיח שדברים אלו מתממשים הלכה למעשה"

גוטליב הגיבה לטענותיו של בר במכתב תגובה משלה. "הפוסל במומו פוסל, היחיד שפגע קשות בביטחון המדינה הוא ראש השב"כ העומד בראש האמון על איסוף מודיעין מעזה, אשר נחל כישלון חרוץ וקולוסלי עת לא ידע על תכנון מוקפד וארוך זמן שכלל אימונים ארטילרים של חמאס בעזה", כתבה גוטליב, "ברשלנות פושעת, במקרה הטוב, נפרצו גבולות ישראל והשב"כ התגלה בחוסר מקצועיותו, במקרה הטוב, רשלנות שעלתה לאזרחי המדינה ברצח אכזרי ובטבח של טובי בנינו ובנותינו וחטיפת אחינו ואחיותינו לעזה".

בנוגע לטענות שהעלתה, גוטליב מסרה כי היא עומדת מאחורי הטענות לפיהן שקמה ברסלר עם ראש המוסד, וכי באתר האינטרנט "עדנה קרנבל" כלל לא מוזכר כל פרט מזהה על איש השב"כ. עוד מסרה כי "עובדות היות בעלה של שקמה ברסלר איש שב"כ ידועה ופורסמה בכל במה אפשרית ולא הוכחשה מעולם".

"אי מפריעה מאוד לשב"כ ולאמ"ן, שכל העומדים בראש ארגונים רבי חשיבות אלו היו אמורים להתפטר ביום ה-7 באוקטובר", הוסיפה וכתבה חברת הכנסת , "די להטלת אימה ולתרבות סתימת פיות של חברי הכנסת".

שקמה ברסלר בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 26 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
קדמה ברסלר/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, ציטטה גוטליב את אתר הקונספירציה "עדנה קרנבל" בו עלו טענות נגד אחת מראשי המחאה נגד המהפכה המשפטית, שקמה ברסלר. "עדנה קרנבל מפרסמת שארה"ב יירטה שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינואר מספר ימים לפני התופת", נכתב בציוץ של ח"כ גוטליב, "ראש המוסד זימן את ברסלר לפגישה. זוכרים שרשמתי כאן על פגישה בין ברסלר לראש המוסד? זוכרים שמשרד רוה"מ הוציא הכחשה לדבריי ואני הבהרתי שאני עומדת מאחורי דבריי? המקורות שלי ברזל!"

המוסד הגיב לדבריה של גוטליב ומסר כי: "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם שנייה שבה חברת הכנסת גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully