וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת קסטלמן דורשת להיפגש עם היועמ"שית: "אמירות בן גביר מסוכנות לאזרחים"

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 23:06

המשפחה של יובל קסטלמן, שנורה למוות על ידי לוחם מילואים, מבקשת את טיפולה של בהרב מיארה בנושא ההקלות בקבלת הנשק. זאת, בשל חשש שעלה במכתב שנשלח לה, לפיו שוטרים ואזרחים שנושאים נשק עלולים לפגוע בחפים מפשע, בעקבות דבריו של השר לביטחון לאומי | פרסום ראשון

בווידאו: שחזור הירי ביובל קסטלמן. 7 בדצמבר 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משפחתו של יובל קסטלמן, שנורה למוות בידי לוחם מילואים בפיגוע בירושלים, דורשת להיפגש עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה - כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה בוואלה. במכתב ששוגר היום אל לשכת היועמ"שית, באמצעות עורכי הדין דניאל חקלאי ועמית שלף המייצגים אותם, טוענים בני המשפחה כי קיים חשש שבדיקת מח"ש לא תעלה דבר.

בנוסף, בני המשפחה מעלים חשש במכתב, לפיו שוטרים ואזרחים שנושאים נשק ברישיון עלולים לבצע ירי טועה ולהמית אזרחים בשוגג. זאת, בעקבות "הצהרות חמורות מאוד (ולטעמנו אף פליליות) מטעמו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר", כך לפי לשון המכתב.

יובל קסטלמן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
יובל קסטלמן/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, באדיבות המשפחה

"בעטיו של החשש מפני התפשטות תופעת הירי הקטלני לעבר מי שמרימים את ידיהם, ואינם מהווים סכנה לאיש, ובשל הרצון לעקור מהשורש ירי לעבר מי שאינו מהווה סכנה ולעקור היבטים לקויים במלאכתה של משטרת ישראל - כל זאת על רקע מסרים בוטים ומסוכנים מצד גורמים פוליטיים ובראשם השר שמופקד על משטרת ישראל, סבורים בני המשפחה שישנו מקום לקיים עמך פגישה", נכתב בפנייה לבהרב מיארה.

בנוסף, בני משפחת קסטלמן מלינים על התפקוד של המשטרה בחקירת מקרה המוות: "קשה לקבל מצב דברים שבו פקד מנוסה במשטרה מעביר מזכר רצוף כזבים לתביעה הצבאית, מזכר שהוצג בפני שופט צבאי שדן בהארכת המעצר של החשוד בהמתה. הדברים כה חמורים עד שאין ספק שיש מקום לפתוח בחקירה פלילית בפרשה זו".

עוד בוואלה!

דודו של יובל קסטלמן: "אנחנו רוצים תשובות. חייבים לחקור את כל ההתנהלות"

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90
דיון הארכת מעצר של אביעד פריג'ה החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן, בית הדין הצבאי, בית ליד, 5 בדצמבר 2023. שלומי גבאי
אביעד פריג'ה/שלומי גבאי

בחודש שעבר נודע לוואלה! כי ממצא בתיק החקירה שהועבר מהיחידה החוקרת בימ"ר ירושלים לידי מצ"ח, לפני נתיחת הגופה, עשוי לקבוע את זהות היורה ביובל קסטלמן ואת הנסיבות המדויקות בהן נהרג. חוקרי מחלקת הזיהוי הפלילי של המשטרה בדקו את המעיל שלבש יובל בעת מותו, ומצאו כי לא אותרו בו פגיעות ירי. מכך ניתן להסיק כי הירי הקטלני לעברו בוצע רק אחרי שפשט את מעילו וירד על ברכיו - זאת אומרת שהכדורים נורו על ידי חייל המילואים, אביעד פריג'ה, שחשב שמדובר במחבל - ולא המחבלים בפיגוע. ראיות תומכות ונוספות לכך עולות מתיעוד מצלמות אבטחה ועדויות עדי ראיה.

הטענות לטיוח במשטרה עלו בעקבות הדוח הראשוני של בדיקת ה-CT שביצעו בבית החולים ביום הפיגוע והועבר למשטרה, שבו לא צוין אם אותרו קליעים בחזה. בהמשך היום הועבר עדכון נוסף מבית החולים בו עולה כי אותרו ממצאים מתכתיים, זאת אומרת - שרידי קליע או רסיסים בירך, בצוואר ובבטן, אך בכל הנוגע לפגיעה הקטלנית בחזה לא צוין שום פירוט.

כמה ימים קודם לכן הועבר מסמך נוסף מבית החולים לידי מצ"ח, ובו תיאור מפורט יותר מדוח ה-CT הראשוני. במסמך עלה כי ישנו ממצא מתכתי באזור החזה, ממצא שלא הוזכר בדוח הראשוני מיום הפיגוע - וייתכן שלו היה נודע על כך לצוות החקירה המשטרתי היה מביא להחלטה אחרת, אולי אפילו לנתיחה קודם לקבורתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully