וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שתועד מתעמת עם פעיל חב"ד, מנהל הגימנסיה טוען: "סרטון מגמתי"

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 21:26

"הגימנסיה מתקיימת במציאות הישראלית המקוטבת" כתב זאב דגני והוסיף: "התלמידים היהודים בינינו אינם צריכים לחוש נחותים מול דתיים". על העימותים שפרצו הבוקר בשערי המוסד האקדמי עם הגעתו של ח"כ אלמוג כהן, כתב: "פוליטיקאים משתמשים בנו לקידום מטרותיהם"

בווידאו: מנהל הגימנסיה העברית תועד מתעמת עם פעיל חב"ד, במקום נרשמו עימותים 10.01.24/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מנהל הגימנסיה הרצליה, זאב דגני, התייחס היום (רביעי) לתיעוד שהופץ אתמול ויצר סערה ברשת שבו תועד דגני מתעמת עם פעיל חב"ד - שקרא לתלמידים להניח תפילין מחוץ לבית הספר. במכתב ששלח להורי התלמידים, כתב דגני: "אירועים אלה הם ביטוי למאבק על דמותה של החברה הישראלית. התלמידים היהודים בינינו אינם צריכים להוכיח את יהדותם ולחוש נחותים מול יהודים דתיים".

"הגימנסיה מתקיימת במציאות הישראלית המקוטבת, שבשנים האחרונות במיוחד בולט ומתרחב השסע בין חלקי החברה השונים", כתב דגני, "משום כך חרטה הגימנסיה על דגלה את הערכים: דמוקרטיה, הומניזם וזכויות אדם. ערכים אלה מעמידים במרכזם את האדם באשר הוא, ללא הבדל".

הסערה, כאמור, פרצה אתמול בעקבות תיעוד שהופץ ברשתות שבו נשמע המנהל דגני פונה לפעיל החב"ד שעמד מחוץ למוסד הלימודי, וקורא לעברו: "אתה עושה פה מעשה - ממריד אנשים". פעיל החב"ד השיב: "להקשיב לאלוהים זו המרדה?". דגני בשלב זה פנה אל התלמיד ושאל: "למה אתה עושה את זה?", התלמיד בתגובה ביקש מדגני שיפסיק לגעת בו ואמר: "בא לי להניח תפילין, בא לי להניח פה".

זאב דגני, מנהל גימנסיה הרצליה במפגש פורום משפחות שכולות פלסטיניות וישראליות, 4 בספטמבר 2023. אורי סלע
זאב דגני, מנהל גימנסיה הרצליה במפגש פורום משפחות שכולות פלסטיניות וישראליות, 4 בספטמבר 2023/אורי סלע

בהמשך המכתב, תיאר דגני את השתלשלות האירועים: "אתמול בצהריים עמד אדם ליד שער הגימנסיה והחל לשכנע תלמידים שיצאו בתום יום הלימודים לביתם להניח תפילין. כמנהל הגימנסיה ביקשתי ממנו לעבור מקום היות שחל איסור לקיים פעילויות שאינן שייכות לבית הספר אלא במרחק של מאה מטר מתחום בית הספר. הוא לא התייחס לבקשתי ונשאר במקום. הוא עבר עם אחד התלמידים אל הכביש והתחיל להניח תפילין בכביש. התלמידים שיצאו בדרך הביתה החלו להתגודד במקום, לחסום את המדרכה, דבר שבימים אלה אינו רצוי בשל מצב המלחמה, ויצרו מהומה".

בעקבות התיעוד שהופץ הודיע אמש ח"כ אלמוג כהן, ממפלגת עוצמה יהודית, שיגיע להפגין בשערי הגימנסיה עם תפילין. "אגיע בשעה 12:00 לשערי התיכון, עם מספר רב של זוגות תפילין לשימוש התלמידים החפצים בכך", כתב ח"כ בחשבון ה-X שלו. הבוקר עם הגעתו של ח"כ כהן, התפתחה במקום מהומה ונרשמו עימותים בין תלמידים שתמכו במנהל הגימנסיה לבין אלה שתמכו בח"כ כהן.

עוד בוואלה!

החטופים ששוחררו סיפקו אות חיים מעומר. מאז הוריו עברו עוד 46 ימים באפלה

לכתבה המלאה
זאב דגני, מנהל גימנסיה הרצליה במפגש פורום משפחות שכולות פלסטיניות וישראליות, 4 בספטמבר 2023. אורי סלע
זאב דגני, מנהל גימנסיה הרצליה במפגש פורום משפחות שכולות פלסטיניות וישראליות, 4 בספטמבר 2023/אורי סלע

דגני התייחס לעימותים במכתבו: "הסרטון החלקי הופץ ברשתות החברתיות באופן מגמתי והביא לתגובה זועמת של קיצוניים. חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית הודיע שיבוא למחרת (היום) עם תפילין לכל מי שירצה. ואכן, היום הגיע כהן עם חבורה גדולה של תומכים מבוגרים, בני נוער שלא קשורים לגימנסיה, תקשורת, ובהמשך אף הצטרפו תלמידים מהגימנסיה להפנינג התפילין. חלקו של האירוע היה שירה וריקודים, ויכוחים פוליטיים, ועימותים פיסיים".

לסיום, הוסיף דגני: "אירועים אלה הם ביטוי למאבק על דמותה של החברה הישראלית. התלמידים היהודים בינינו אינם צריכים להוכיח את יהדותם ולחוש נחותים מול יהודים דתיים". "אנו קוראים לכולם לשוחח בבית על האירועים, ולהבין כיצד פוליטיקאים משתמשים בנו לקידום מטרותיהם. ממחר נתחיל לקיים שיחות בכיתות על ערכי יסוד של חברה פלורליסטית רבת תרבויות ודעות", כתב דגני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully