וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

85 ח"כים חתמו על הדחת כסיף לאחר שתמך בטענות נגד ישראל בהאג

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 20:07

הבקשה הוגשה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה שצפוי להעביר אותה ליו"ר וועדת הכנסת. דיון ייערך ב-10-21 ימים הקרובים. בכדי להדיח את כסיף יידרש רוב של 75% מחברי הוועדה - שתהא כפופה לאישור מליאת הכנסת ברוב של 90 ח"כים

ח"כ עופר כסיף מורחק ממליאת הכנסת. 22 בפברואר 2023/ערוץ הכנסת

85 חברי כנסת חתמו היום (רביעי) על בקשה לפתוח בהליך הדחה נגד ח"כ עופר כסיף. זאת, בגין תמיכתו בטענות דרום אפריקה נגד מדינת ישראל בבית הדין בהאג. הבקשה הוגשה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה. אוחנה וחברי וועדת האתיקה מנועים מלחתום על פתיחה בהליך ההדחה אך עם זאת, הם יהיו רשאים להצביע במליאת הכנסת במידה וועדת הכנסת תחליט להדיח את ח"כ כסיף.

יו"ר הכנסת צפוי להעביר את הבקשה ליו"ר וועדת הכנסת, ח"כ אופיר כץ, שמחויב לזמן דיון החל מעוד עשרה ימים ועד ל-21 יום ממועד הגשת הבקשה. על מנת שבוועדת הכנסת יוחלט להדיח את ח"כ כסיף, יידרש רוב של 75% מחברי הוועדה. החלטת הוועדה תהא כפופה לאישור מליאת הכנסת ברוב של 90 חברי כנסת.

עופר כסיף,1 במאי 2023. ראובן קסטרו
תמך בטענות דרום אפריקה נגד מדינת ישראל בבית הדין בהאג. כסיף/ראובן קסטרו

המהלך קודם נגד כסיף לאחר שזה חתם על עצומה נגד ישראל התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בגין "רצח עם" בעזה, ואף הוסיף ברשתות החברתיות שהממשלה מבצעת בשם העם "פשעים".

מוקדם יותר היום, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי מעשיו של כסיף חמורים. "חברי המחנה הממלכתי חתמו על הדחתו בידיעתי ובאישור", מסר. "האירוע הזה חצה קווים וטוב שיטופל. עוד לא הייתי בכנסת כדי לחתום בעצמי".

חוק יסוד הכנסת קובע כי הכנסת רשאית, ברוב של 90 חברי הכנסת, להחליט להפסיק את חברותו של חבר הכנסת אם לאחר היבחרה של אותה כנסת תמך במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד מדינת ישראל (סעיף 7א). החוק קובע כי לאחר איסוף חתימות מ-70 חברי כנסת שיוגשו לועדת הכנסת, הליך ההדחה, שבסופו יצטרכו 90 חברי כנסת להצביע על הדחת ח"כ כסיף יוכל לצאת לדרך.

עוד בוואלה!

70 חברי כנסת תמכו: השלב הראשון בהליך ההדחה של ח"כ כסיף יצא לדרך

לכתבה המלאה

חה"כ עופר כסיף: התקשורת העולמית מגלה עניין רב בדבר ניסיון ההדחה שלי, אני מנצל את ההזדמנות כדי להיאבק למען הציבור כולו שמופקר ונכתש על ידי ממשלת הדמים. ממשלת הימין לא מותירה ערוץ מחאה אחר להביע התנגדות למדיניות, אוסרת הפגנות של אירגוני השלום והשוויון לכן אין מנוס מלהיעזר בכלים בין לאומיים בלתי אלימים.

לא אפסיק להיאבק לסיום המלחמה ולמען שלום צודק למען הפסקת שפיכות הדמים של ישראלים ופלסטינים כאחד ולמען שחרור החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully