וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 חברי כנסת תמכו: השלב הראשון בהליך ההדחה של ח"כ כסיף יצא לדרך

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 23:57

ח"כ פורר יזם את המהלך לאחר שכסיף חתם על עצומה נגד ישראל התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בגין "רצח עם" בעזה. בשלב הבא ועדת הכנסת תתכנס בנושא והמליאה תידרש להצביע על ההדחה ברוב של 90 קולות. "מימוש ההפיכה המשטרית", כינו זאת במפלגתו של כסיף

ח"כ עופר כסיף מורחק ממליאת הכנסת. 22 בפברואר 2023/ערוץ הכנסת

ח"כ עודד פורר, ממפלגת "ישראל ביתנו", הודיע היום (שני) כי הושגו 70 חתימות של חברי כנסת כדי לפתוח בהליך הדחתו מהכנסת של ח"כ עופר כסיף ממפלגת חד"ש. זאת, לאחר שח"כ כסיף חתם על עצומה נגד ישראל התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בגין "רצח עם" בעזה, ואף הוסיף ברשתות החברתיות שהממשלה מבצעת בשם העם "פשעים".

כאמור, עד כה הושגו 70 חתימות בלבד שנדרשות בשלב הראשון על מנת לפתוח בהליך ההדחה, אולם בסופו דורש ההליך חתימות של 90 חברי כנסת. בשלב הבא, על ועדת הכנסת להתכנס ולקבוע שמדיחים את ח"כ כסיף ורק לאחר מכן המליאה תידרש להצביע ברוב של 90 קולות על מנת להוציא את ההדחה לפועל.

מבין כל סיעות הכנסת, רק חברי שלוש סיעות לא חתמו כלל על הליך ההדחה של ח"כ עופר כסיף: חד"ש-תע"ל, רע"מ והעבודה.

עופר כסיף, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
עופר כסיף, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022/ראובן קסטרו

ח"כ עודד פורר, שכאמור יזם את המהלך, מסר: "דברי הבגידה של ח"כ כסיף לא יכולים להישמע יותר בעוד דמם של חיילנו ואזרחינו זועק מן האדמה. ח"כ כסיף שנפסל בעבר מלהתמודד לכנסת בעקבות עתירה שהגשתי לוועדת הבחירות , בחר בזמן לחימה, להצטרף לאחת מהיוזמות ההרסניות ביותר לביטחונה של מדינת ישראל ובכך הוא תומך במאבק של חמאס נגד ישראל. הוא חייב למצוא עצמו במהרה מעבר לגבולות הכנסת ורצוי גם מעבר לגבולות מדינת ישראל".

חוק יסוד הכנסת קובע כי הכנסת רשאית, ברוב של 90 חברי הכנסת, להחליט להפסיק את חברותו של חבר הכנסת אם לאחר היבחרה של אותה כנסת תמך במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד מדינת ישראל (סעיף 7א). החוק קובע כי לאחר איסוף חתימות מ-70 חברי כנסת שיוגשו לועדת הכנסת, הליך ההדחה, שבסופו יצטרכו 90 חברי כנסת להצביע על הדחת ח"כ כסיף יוכל לצאת לדרך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עודד פורר 7. ראובן קסטרו
עודד פורר 7/ראובן קסטרו

מפלגת חד"ש הגיבה לניסיון הדחתו של ח"כ כסיף: "ניסיון ההדחה הוא מימוש ההפיכה המשטרית וחיסול המרחב הדמוקרטי.בעוד מי שקורא לטרנספר והשמדת עזה יושבים סביב שולחן הממשלה, ח"כ כסיף שקורא לשלום מודח מהכנסת בהאשמה מופרכת של "תמיכה במאבק מזוין", שגם היועצת המשפטית לכנסת דחתה. מטרת ממשלת הימין מיום היווסדה הייתה חיסול הקולות המתנגדים לה. בחסות המלחמה היא מממשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully