וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט הפך לקרקס ביביסטי, והרמטכ"ל הצליח להעיר את בריוני הממשלה

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 12:13

חברי "הקבינט המדיני-ביטחוני" לא יכולים לקרוא לעצמם כך, הם עסוקים בביזוי הרמטכ"ל ומציאת אשמים שאינם נתניהו. גם כשהלוי ניסה להסביר שהתחקיר ישפיע רק על המשך הלחימה, המקהלה דיברה על ההתנתקות. בסוף מחולל הכאוס הראשי עצר את הדיון, אבל הוא זה שהתחיל אותו

בווידאו: כינוס קבינט המלחמה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

לא ייאמן שהם קוראים לעצמם "הקבינט המדיני-ביטחוני" או "ועדת שרים לענייני ביטחון לאומי". השם האמיתי של הגוף הזה הוא "הקרקס הביביסטי לענייני ביזוי הרמטכ"ל ומציאת אשמים שאינם נתניהו". ההתנפלות המחליאה על הרמטכ"ל אתמול מדברת בעד עצמה, המנצח על המקהלה והאחראי הראשי ניסה להעמיד פני שופט - הוא לא שופט. הוא עוד יישפט, גם על הפשע הזה. ולמה כל זה קרה? כי הרמטכ"ל העז להקים צוותים שיתחקרו את הכשלים המבצעיים והמודיעיניים של הצבא. צוותים שאפילו לא החלו בעבודתם, אבל עצם זה שרא"ל הרצי הלוי אפילו שוקל את המהלך העיר את הבריונים מרבצם.

לכל העדכונים על המלחמה

קודם כל, הבהרה: מאז ומעולם צה"ל מתחקר את עצמו ברמה המבצעית. זו אינה ועדת החקירה. זה לא בא במקום חקירת מחדל ה-7 באוקטובר, זה אפילו לא דומה. זה צורך מבצעי דחוף, בעיקר בגלל שאנחנו בתוך מלחמה וחלק מהלקחים חשובים להמשך ניהול המערכה. במילים אחרות: זה עניין צה"לי פנימי. הוא נתון אך ורק בסמכות הרמטכ"ל. השרים יודעים את זה, יודעים ומתעלמים. הבריונים התנפלו אתמול על הרמטכ"ל למרות שידעו שאין לצוותים המקצועיים שהקים שום קשר למה שנדרש ברמה הלאומית אחרי המלחמה.

תוך כדי הדיון המביש, הודיעו כמה שרים ש"הבטן שלהם מלאה" על הצבא, הם שוב זורים חול בעיני הציבור. "הבטן שלהם מלאה" בעיקר בזכות הביזה שהתרחשה סביב תקציב המדינה בשבועות האחרונים. אבל תחשבו רגע על עצם האמירה - אנחנו במלחמה. הרמטכ"ל, אלופי צה"ל ובכירי מערכת הביטחון מנהלים אותה כבר שלושה חודשים, סביב השעון. מאות חיילים נפלו בה, זוהי אולי הקשה במלחמות ישראל. שרי ממשלת ישראל תוקעים עכשיו מקלות בגלגלי צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
הוא לא שופט, הוא יישפט. נתניהו/ראובן קסטרו

הבטן שלהם מלאה, כאילו רק הצבא היה כאן, כאילו צה"ל הוא שבנה את קונספציית הכלת החמאס ומימונו, כאילו צה"ל שחרר 1,047 אסירים בעסקת שליט, כאילו צה"ל שחרר את יחיא סינוואר, כאילו צה"ל התכתב עם סינוואר וניהל איתו רומן לוהט במשך שנים, שכלל גם דמי כיס של 30 מיליון דולר בחודש. כאילו אין דרג מדיני בישראל. כאילו נתניהו עצמו לא אמר בקולו פעמים רבות שבסוף, רק ראש הממשלה הוא האחראי בענייני ביטחון.

קחו לדוגמה את מירי רגב. היא חגגה את ההתנתקות ככלה ביום חופתה. כירכרה ופיזזה סביב הרמטכ"ל חלוץ, גינתה את התנהגות המתיישבים, רקדה כל הדרך אל מה שהיום היא מכנה "הגירוש". היא גם היתה שם כשחלוץ הקים את צוותי התחקיר הצה"ליים על מלחמת לבנון השנייה בטרם התפטר. היא יודעת מצויין שזה מהלך צבאי נטו, בסמכות הרמטכ"ל נטו, אבל זה לא הפריע לה להשתלח. "אני משתדלת להלך על ביצים ולא לבקר", היא רמזה. כאילו הצבא זכה בבחירות לפני שנה, כאילו הצבא הרס את המדינה.

הרמטכ"ל ניסה להסביר לה שכן, יש כמה נושאים שמצריכים תחקיר תוך כדי מלחמה, כי יש להם השלכה גם על הלחימה בצפון - לא עזר. הצטרף אליה, תעמידו פני מופתעים, "השר" דודי אמסלם. זה שרק אתמול נמשח בזפת ונוצות בפרשת ההדחה המבישה של יו"ר הדואר. שר הביטחון ניסה בשלב הזה להגן על הרמטכ"ל. "אני מגבה את הרמטכ"ל, הוא צריך להיות ערוך למלחמה בצפון", אבל אז הגיע סמוטריץ'. "איך אפשר שהצבא ינהל תחקירים אחרי שהקונספציה של 20 שנה קרסה?". יחד איתו, כעסקת חבילה, בא גם בן גביר: "הבאתם את האנשים שהיו אחראים על ההתנתקות. איך מי שהיה אבי ההתנתקות והכישלון יתחקר?".

עוד בוואלה!

"שלטון פלסטיני אזרחי מתוך עזה, שלא עוין את ישראל": זו תוכנית מערכת הביטחון ליום שאחרי המלחמה

לכתבה המלאה
מירי רגב שרת התחבורה, נסיעה ראשונה של הרכבת הקלה, תחנת ארליך, ת"א יפו, 16 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
חגגה את ההתנתקות ככלה ביום חופתה. רגב/ראובן קסטרו
בן גביר, סמוטריץ. אתר רשמי, פלאש 90
היו ביחד בצבא במצטבר ארבעה חודשים. בן גביר וסמוטריץ'/פלאש 90, אתר רשמי

טוב, שני אלה מבינים בתחקירים צבאיים. בממוצע הם שירתו בצה"ל ארבעה חודשים בערך. ומה קשורה ההתנתקות? הם רומזים לכך ששאול מופז, רמטכ"ל ושר ביטחון לשעבר מונה לעמוד בראש אחד הצוותים. כן, מופז מונה לתפקיד שר ביטחון בזמן ההתנתקות. הוא לא "אבי ההתנתקות". הוא היה גם רמטכ"ל "חומת מגן". אם הוא לא כשיר לנהל תחקיר מבצעי מקצועי על מלחמה, מה נגיד על נתניהו, שהצביע ארבע פעמים בעד ההתנתקות? אין לאנשים האלה גרם אחד של בושה בכל הגוף.

השר חילי טרופר ניסה להרגיע: "מה אתם מתעסקים בתחקירים של הצבא? נשמת אפו של הצבא זה תחקירים".

הרמטכ"ל ניסה להסביר: "זה לא התחקירים של ה-7 באוקטובר, אלא תחקירים כדי להפיק לקחים טקטיים שישמשו להמשך המלחמה". הם דיברו לקירות.

רגב: "יש לנו בטן מלאה על הצבא ואנחנו מתאפקים".

טרופר: "גם לנו יש בטן מלאה על הממשלה שלכם ואנחנו מתאפקים. אני לא מתערב לצבא איך לנהל את זה".

גלנט: "אל תשתלחו בצבא, תנו לו לנהל את התחקירים המבצעיים כפי שהוא רואה לנכון".

אבל בן גביר בשלו: "זה הכול הקונספציה שלכם, אתם נותנים למופז שהוביל את ההתנתקות".

גנץ מנסה, שוב, להסביר לו: "זה תחקיר מקצועי, מה הקשר להתנתקות ולקונספציה, זה לא תחקיר מדיני, זה תחקיר מבצעי. הרמטכ"ל פאקינג עושה תחקיר על מה שקרה עכשיו כדי לשרת את מטרות המלחמה. זה לא תחקיר לאומי".

בן גביר: "אתם הבאתם את הקונספציה".

גנץ מאבד סבלנות: "איך פספסנו אותך 20 שנה, מאז שנכנסת לתפקיד כל המצב הביטחוני השתפר, אין פיגועים ואין כלום".

בשלב הזה סוף סוף נשמע קולו של מחולל הכאוס הראשי, נתניהו: "צריך לעצור, נמשיך בפעם אחרת". ברור, ביבי. אנחנו יודעים שתמשיך פעם אחרת. אתה התחלת את כל זה, ואתה גם תמשיך. הוא לא כשיר. נקודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully