וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבת הקבינט התפוצצה: השרים רגב ובן גביר צעקו על הרמטכ"ל

עודכן לאחרונה: 5.1.2024 / 7:30

ישיבת הקבינט נקטעה על ידי ראש הממשלה, לאחר שהשרים רגב, אמסלם ובן גביר החלו לתקוף את הרמטכ"ל. זאת, בטענה שהוא ממנה אנשים ש"עומדים מאחורי ההתנתקות" לחקור את אירועי ה-7 באוקטובר. גנץ זעם: "הרמטכ"ל פאקינג עושה תחקיר, מה הקשר להתנתקות?"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כעת בישיבת הקבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב./רועי אברהם / לע״מ

ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני התפוצצה לאחר עימות חריף בין כמה שרים לבין הרמטכ"ל הרצי הלוי - כך מסר הלילה (שישי) מקור שמעורה בפרטים. על פי המקור, השרים רגב, בן גביר, ואמסלם החלו לתקוף את הרמטכ"ל בטענה שהוא ממנה לתחקור אירועי ה-7 באוקטובר "אנשים שעומדים מאחורי ההתנתקות". גנץ התערב ותקף את השרים: "זה תחקיר מקצועי, מה הקשר להתנתקות ולקונספציה?"

על פי המקור, במהלך ישיבת הקבינט, השרה מירי רגב קיבלה עידכון על הדיווחים בתקשורת, לפיהם הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר שאול מופז ימונה לחבר בצוות שיחקור את אירועי ה-7 באוקטובר. בעקבות הדיווח, תקפו השרים רגב, אמסלם, ובן גביר את הרמטכ"ל וטענו כי "ממנים לתחקיר את האנשים שעומדים מאחורי תכנית ההתנתקות".

הרמטכ״ל הרצי הלוי וראש השב״כ רונן בר קיימו  הערכת מצב ואישור תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום, 2 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

המקור ציין כי הרמטכ"ל הלוי ניסה להסביר לשרים שמדובר בתחקור טקטי, שישמש את צה"ל להמשך הלחימה והפקת לקחים צבאיים, ולא תחקיר מערכתי על הכשלים של ה-7 באוקטובר. לדברי המקור, שר הביטחון גלנט ניסה להשתיק את השרים שתקפו את הרמטכ"ל ואמר שהוא מגבה את הלוי.

בשלב מסוים, השר בן גביר התחיל לדבר על הקונספציה שבה לטענתו שבוי הצבא ועל תכנית ההתנתקות. בשלב זה התערב השר בני גנץ, קטע אותו וצעק עליו ועל שאר השרים שתקפו את הרמטכ"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
השר בני גנץ. 16 בדצמבר 2023. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
תקף את בן גביר ורגב לאחר שצעקו על הרמטכ"ל. גנץ/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

"זה תחקיר מקצועי, מה הקשר להתנתקות ולקונספציה? הרמטכ"ל פאקינג עושה תחקיר על מה שקרה עכשיו כדי לשרת את מטרות המלחמה ואת היכולת שלנו להיערך לעימות בצפון. זה לא תחקיר לאומי", תקף גנץ. המקור ציין כי בשלב הזה החלו חילופי צעקות רמות בין השרים ונתניהו החליט לפזר את הישיבה.

לציטוטים נוספים מישיבת הקבינט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully