וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מכחיש שהחל בתחקור מחדל 7 באוקטובר: "כשהדברים יסוכמו, הם יפורסמו לציבור"

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 23:08

דובר צה"ל פרסם הודעה רשמית לפיה במטכ"ל מגבשים את תכנון תהליך התחקירים. קודם לכן נודע כי הרמטכ"ל מתכנן למנות צוות בראשות הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף במיל' שאול מופז ואלופים נוספים. קצינים בכירים בביקורת חריפה: "ההחלטה שנויה במחלוקת"

הרמטכ״ל הרצי הלוי יחד עם לוחמי מילואים, ח׳רבת אח׳זעה, עזה. 31 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

דובר צה"ל הגיב הערב (חמישי) לפרסומים לפיהם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי גיבש צוות לחקירת מחדל ה-7 באוקטובר, וטען כי צה"ל טרם החל בתהליך התחקור: "במטכ"ל מגבשים את תכנון תהליך התחקירים, בתוך כך בחירת ראשי צוותי התחקור. לכשהדברים יסוכמו, הם יפורסמו לציבור".

קודם לכן נודע כי בראשות הצוות שהרמטכ"ל מתכנן לגבש יעמדו הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף במיל' שאול מופז, ראש אמ"ן לשעבר האלוף במיל' זאבי פרקש, ראש אגף מבצעים לשעבר האלוף במיל' יואב הר אבן ומפקד פיקוד הדרום לשעבר האלוף במיל' סמי תורג'מן.

בית שרוף והרוס, קיבוץ נירים. ללא, אתר רשמי
"ההחלטה שלו מצמצמת אחריות". בית שרוף בקיבוץ נירים/אתר רשמי, ללא

גורם המצוי בפרטים מסר כי ישנה ביקורת על הרכב הוועדה. "ההחלטה של הרמטכ"ל למנות בדרך הזו ראשי צוותים שנויה במחלוקת. נדרשים יותר גורמים מקצועיים מתחומים נוספים", אמר הגורם. "ההחלטה שלו מצמצמת אחריות. הערכה היא שלא תהיה ברירה לרמטכ"ל אלא למנות גם קצינות בכירות לשעבר".

אחד האלופים במילואים אמר לוואלה! כי החלטת הרמטכ"ל למנות את ועדת החקירה שגויה. "הרמטכ"ל לא יכול למנות את מי שיתחקר אותו", מסר.

"מה כן הוא יכול היה לעשות? להנחות את כלל אלופי המטה הכללי, בדגש על האגפים והזרועות, לתחקר כל אחד בעצמו את הגוף בראשו הוא עומד ולהציג לו את התחקירים, ולאחר מכן לחקור עם שר הביטחון איך מתקדמים מכאן הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully