וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלטון פלסטיני אזרחי מתוך עזה, שלא עוין את ישראל": זו תוכנית מערכת הביטחון ליום שאחרי המלחמה

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 20:42

גלנט יציג מתווה שכולל שילוב הפקידות הפלסטינית הקיימת ברצועה בכל מנגנון עתידי לניהול חיי היומיום בה. התנאים: חופש הפעולה הצבאי יישמר, וישראל תאשר את זהות גורמי השלטון. התוכנית שוללת נוכחות ישראלית אזרחית בעזה - למרות הלחצים של הציונות הדתית ועוצמה יהודית

בווידאו: גלנט בציר צלאח א׳-דין ברצועת עזה: ״התחושה לפיה אנחנו בדרך לעצור לא נכונה"/דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט ומערכת הביטחון יציגו הערב (חמישי) בקבינט המלחמה ובקבינט המדיני ביטחוני את עמדתם לגבי היום שאחרי המלחמה בעזה - שכוללת שילוב של הפקידות הפלסטינית הקיימת בעזה בכל מנגנון לניהול אזרחי של הרצועה בעתיד.

"חמאס לא ישלוט בעזה, ישראל לא תשלוט אזרחית בעזה", אמר גלנט בתדרוך לכתבים לפני ישיבת הקבינט. הוא הבהיר כי עמדת מערכת הביטחון היא "שברצועת עזה חיים פלסטיניים ולכן מי שיהיה אחראי אזרחית הם גורמים פלסטיניים ובתנאי שלא יהיו עוינים את מדינת ישראל ולא יוכלו לפעול כנגדה".

ברמה הביטחונית, גלנט הדגיש כי לא יחול שום שינוי במטרות המלחמה: "החמאס לא ישלוט ברצועת עזה ולא ישקף איום ביטחוני על אזרחי ישראל, וישראל תשמר את חופש הפעולה הצבאי ברצועת עזה - ללא מגבלות".

ברמה האזרחית, גלנט הדגיש כי "ישראל לא תהיה אחראית אזרחית על עזה ושברצועת עזה לא תתקיים נוכחות ישראלית אזרחית, לאחר השגת מטרות המלחמה". מדובר בעמדה מנוגדת לזו של מפלגות הימין הדתי והקיצוני בממשלה, הציונות הדתית ועוצמה יהודית, שלוחצות לעודד הגירה של פלסטינים מעזה ולהקים מחדש התנחלויות.

שר הביטחון יואב גלנט,בהערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון, 22 בדצמבר 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
"חמאס לא ישלוט בעזה, ישראל לא תשלוט אזרחית בעזה". גלנט בהערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בתדרוך לכתבים הציג גלנט את מה שהוא כינה "המרובע האזרחי" - שכולל ארבעה קודקודים: ישראל, מצרים, כוח משימה רב לאומי בהובלת ארה"ב, וגורמים פלסטיניים שלטוניים-מינהליים בעזה עצמה.

לפי המתווה - ישראל תספק מידע כדי להכווין את הפעולות האזרחיות של הכח הרב לאומי ותבצע בידוק של כל סחורה הנכנסת לרצועת עזה ותגבש ביחד עם מצרים וארהב מנגנון לבידוק סחורות ובידוד אפקטיבי של הגבול בין עזה למצרים באמצעים טכנולוגיים ופיזיים.

לפי הצעת מערכת הביטחון יוקם כוח משימה רב לאומי בהובלת ארה"ב, בשותפות עם מדינות מערב אירופה ומדינות ערביות מתונות שייקח אחריות על שיקום הרצועה - בהיבט הכלכלי והפיזי - ויהיה הגורם המקשר בין ישראל ובין גורמים פלסטיניים מקומיים. לפי המתווה, המינהל המקומי של הפלסטינים יתבסס על יכולות המנגנון האדמיניסטרטיבי הקיים ברצועת עזה ועל ועדות מקומיות שיתבססו על גורמים עזתים, שישראל תאשר מראש ובתנאי שאינם עוינים את ישראל.

עוד בוואלה!

מהפיטורים שלא היו ועד המלחמה: השנה הדרמטית של גלנט במשרד הביטחון

לכתבה המלאה

גלנט ציין כי המעבר בין השלב הנוכחי במלחמה (שלב ב') לשלב הבא (שלב ג') יכלול מעבר לשיטת לחימה חדשה בצפון רצועת עזה - פשיטות, השמדת תת קרקעי, תקיפות מהאוויר ומהקרקע ומבצעים מיוחדים. בדרום הרצועה, יהיה מאמץ מבצעי מכוון אל חיסול הנהגת חמאס ושחרור החטופים. "זהו מאמץ "חוצה שלבים" והוא ימשך ככל שיידרש", ציין שר הביטחון.

הוא הוסיף כי "מטרת הלחימה בשלב זה היא לשחוק את "כיסי ההתנגדות" שנותרו בשטח ולאפשר במקביל קידום חלופה שלטונית שונה שאינה עויינת את ישראל".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התנגד לתוכנית גלנט ל'יום שאחרי'. "התוכנית היא שידור חוזר ל"יום שלפני" ה 7.10", אמר סמוטריץ'. "הפתרון בעזה מחייב חשיבה מחוץ לקופסא ושינוי הקונספציה על ידי עידוד הגירה מרצון ושליטה בטחונית מלאה כולל חידוש ההתיישבות".

שרת ההתיישבות אורית סטרוק תמכה בדעת סמטוריץ וטענה כי אסור לקבל את התוכנית. "כשהקבינט מתכנס לדון ב'יום שאחרי' הוא חייב לזכור את החוזה הכתוב בינו ובין החיילים שיצאו לקרב, ומשפחותיהם", אמרה סטרוק. "בחוזה כתוב: השמדת כל יכולות החמאס, צבאיות, שלטוניות, כלכליות והסרת כל איום מעזה כלפי ישראל. התכנית שתוצג הערב לקבינט לא עומדת ברף-המינימום הזה, לכן אסור, מוסרית, לקבל אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully