וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל עוד אין מו"מ לעסקת חטופים: בצמרת צה"ל דורשים לצמצם את הסיוע ההומניטרי לעזה

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 12:42

גורמים בצבא מאבדים סבלנות וקוראים להפחית את כמויות הדלק והמזון שנכנסים לרצועה. הבכירים זעמו: "הסיוע גדל משבוע לשבוע, בזמן שהחטופים מוחזקים בתנאים מחרידים". לטענתם, מהלך כזה יוכל להביא לתסיסה אזרחית ברצועה, שתגביר את הלחץ על ראשי הארגון

בווידאו: גלנט בציר צלאח א׳-דין ברצועת עזה: ״התחושה לפיה אנחנו בדרך לעצור לא נכונה"/דובר צה"ל

גורמים בצה"ל אומרים כי יש לצמצם את היקף הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועה כל עוד אין משא ומתן לשחרור החטופים. לדבריהם, אין הלימה בין ההעברה ההולכת וגדלה של סיוע הומניטרי לפלסטינים ברצועה לבין סוגיית החטופים, שעדיין מוחזקים בתנאים קשים ללא יכולת יצירת קשר עמם.

להערכת אותם גורמים, במידה ויגדל המשבר ההומניטרי ברצועה, תתפתח מחאה פנימית באזור המחסות והשטחים הבנויים בהם נמצאים האזרחים. מחאה כזו תביא ללחץ גובר על הנהגת החמאס, שמסתתרת במערך התת קרקע שנבנו בחאן יונס.

משאיות הנושאות סיוע הומניטרי לפלסטינים בעיר אל-עריש שבחצי האי סיני ממתינות לפתיחתו מחדש של מעבר הגבול ברפיח כדי להיכנס לעזה. Stringer, רויטרס
היעדר הסיוע ייצור לחץ על חמאס. משאיות עם סיוע הומניטרי לפלסטינים ממתינות בחצי האי סיני/רויטרס, Stringer

הם ציינו כי חמאס הוא ששולט בפועל בנתיבי הצירים ההומניטריים ובחלוקת המזון והאנרגיה, דבר שמסכן את הכוחות בשטח, שפועלים כדי לשמור עליהם. לטענתם, התנהלות חמאס פוגעת בצירים: הן מול הציבור הפלסטיני, עליו פעילי חמאס יורים; והן מול החטופים, מהם הארגון מונע ביקורי צלב אדום, קבלת תרופות ודיווח על מצבם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תושבים מסתערים על משאית עם מי שתייה ברפיח, רצועת עזה, 11 בדצמבר 2023. רויטרס
תושבים מסתערים על משאית עם מי שתייה ברפיח, רצועת עזה/רויטרס

מנגד, לפי הגורמים הרשמיים בתוך מערכת הביטחון טוענים שצה"ל מקיים את הדין הבינלאומי ואת החלטות הדרג המדיני כדי למנוע משבר הומניטרי ברצועת עזה. הגורמים הרשמיים הוסיפו כי ללא שימור הציר ההומניטרי לא היה ניתן לאפשר לחימה קרקעית בשלב זה של המלחמה.

עוד אמרו כי הדלקים שממשיכים לעבור לרצועת עזה נועדו לתמוך את המאמץ הרפואי. בנוסף, בחלק מהמקרים הם אף מאפשרים הפעלת תשתיות קריטיות כגון מכוני התפלת מים ומכוני טיהור שפכים, שאילולא המשיכו לעבוד, כלל הביוב היה מוזרם לים ופוגע בחופי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully