וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם את בוכה, מאיימים לשלוח אותך למנהרות": מייה שם משחזרת

עודכן לאחרונה: 29.12.2023 / 22:09

הצעירה ששוחררה מידי חמאס סיפרה על רגעי חטיפתה ועל הזוועות בשבי. "מחבל נגע בי בחלק העליון. אחרי שירו לי ביד הובילו אותי ישר לניתוח, בלי משככי כאבים. המנתח שטיפל בי אמר: בחיים לא תחזרי הביתה". באחד המקרים, סיפרה, "בישלתי למחבלים. זה היה או זה או להיאנס"

"פעם אחת נחנקתי מבכי, והמחבל אמר לי: חלאס, תפסיקי לבכות - או שאני שולח אותך למנהרה" - במילים מצמררות אלה שחזרה הערב (שישי) מייה שם את הזוועות שעברה בשבי חמאס. שם, ששוחררה בחודש שעבר בפעימה האחרונה של עסקת החטופים עם ארגון הטרור, התראיינה לערוצים 12 ו-13 וסיפרה על רגעי חטיפתה לרצועת עזה ב-7 באוקטובר, ועל הרגעים הקשים שעברה בידי המחבלים.

הצצה לראיון של מייה שם ל"חדשות 13". קרדיט: חדשות 13. מעריב
"המחבל התחיל לבכות, אמר שצה"ל הרג שניים מחבריו". מייה שם מתראיינת/מעריב

כבר במסיבת הנובה, שממנה נחטפה, חשה שדבר מה אינו כשורה. "הייתי במסיבה עם תחושת מועקה כבדה", סיפרה, "הרגשתי שמשהו הולך לקרות, לא הצלחתי ליהנות". כשהחל ירי הרקטות היא וחבריה החלו לנסוע ונתקלו במחבלים, שאחד מהם ירה בידה מטווח קצר. "צעקתי: 'אין לי יד, אין לי יד'. אמרתי שמע ישראל, אני לא רוצה למות. פתאום בא מחבל, ואמר לידיד שלי אליה (טולדנו, שגופתו חולצה מעזה) לקום. הוא קשר לו את הידיים. מאז לא ראיתי אותו יותר".

כשעמדה מול אחד המחבלים, סיפרה, החל "לגעת בי בחלק העליון" והכאיב בידה. "משום מקום בא רכב עם מחבלים ומשך אותי משם, ונסענו לעזה. משכו לי בשיער והוציאו אותי מהרכב".

המחבלים שיכנו אותה בחדר האחורי של אחד מבתי החולים ברצועה. "מתחו לי את היד הפצועה וקשרו אותה. ככה הייתי שלושה ימים, ואחריהם אמרו לי להתלבש ולעטות חיג'אב. הובילו אותי ישר לחדר הניתוח, בלי משככי כאבים, בלי כלום. המנתח שטיפל בי אמר: את בחיים לא תחזרי הביתה".

מבלים ממסיבת הנובה נמלטו לקיבוץ עלומים ונתקלו במחבלי חמאס/מתוך עמוד הטוויטר של המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים

אחרי הניתוח היא נלקחה לדירה של משפחה בעזה, והוחזקה בחדר קטנטן, "רק 2 וחצי מטרים. זה אני ומחבל. הוא מסתכל עלי 24/7. יש פחד להיאנס, פחד שיקח את הנשק וידפוק לי כדור בראש פתאום. החדר היה סגור, מדי פעם זרקו לי אוכל. הילדים במשפחה הסתכלו עלי וצחקו. מסתכלים עלייך כאילו את חיה. את מפחדת בכל רגע שיקרה משהו פתאום".


היא חששה שהמחבל ינסה לגעת בה, אך הוא לא עשה זאת, "כנראה כי אשתו מחוץ לחדר. היא נכנסה מדי פעם והביאה לו קפה ותה".

במשך כל 54 הימים שבהם הוחזקה בשבי, לא ראתה מייה אור יום. "הגוף שלי לא זז.
היה לי קשה ללכת. הרגליים רעדו. קשה לישון כשאיש חמאס בוהה בך".

מייה שם מתאחדת עם בני משפחתה, בבית החולים שיבא. ללא, אתר רשמי
"חשבתי איך אני יוצאת מזה וטסה לבטן גב בתאילנד". מייה שם מתאחדת עם משפחתה לאחר השחרור/אתר רשמי, ללא

בראיונות מתייחסת שם לסבל הנפשי הרב בשבי. "השוויתי את עצמי לגלעד שליט, חשבתי שאישאר שם שנים. פעם אחת נחנקתי מבכי והוא אמר לי: חלאס, תפסיקי לבכות, או שאני שולח אותך למנהרה. הכנסתי לעצמי לראש: תישארי חזקה, אל תתפרקי פה, תכף את חוזרת". היו לי מחשבות על אבא, על אמא וכולם, על איך אני יוצאת מכאן וטסה לבטן גב בתאילנד".


באחד הימים, היא מספרת, "המחבל התחרפן והתחיל לבכות. הוא לקח את הקלצ'ניקוב. הייתי בטוחה
שהוא עומד לדפוק לי כדור בראש. שאלתי אותו מה קרה, הוא ענה ששני חברים שלו מתו בהפצצות צה"ל. בלב שמחתי, בחוץ העמדתי פנים שאני כואבת את כאבו".

שחרור החטופה מיה שם מידי חמאס 30 בנובמבר 2023. ללא, אתר רשמי
"היה לי קשה ללכת, אי אפשר לישון כשאיש חמאס בוהה בך". מייה שם בזמן השחרור משבי חמאס/אתר רשמי, ללא

במקרה אחר, הועברה לבית שבו שהו שלושה אנשי חמאס נוספים. "כולם ישבו חמושים עם כיסוי על הפנים. פחדתי פחד מוות. שאלתי אותם אם הם רעבים, שלחתי אחד מהם לשוק. אמרתי לו שיביא כמה מצרכים, ועשיתי להם שם 'טבחה'. הם קראו לי 'אום סולטאן'. הקללתי את הסיטואציה. זה היה להירצח, או לעשות להם 'טבחה', או להיאנס. כשיצאתי מהשבי אחד מהם אמר לי: אמר לי תגידי שהאנשים בעזה נחמדים".

ואכן, כשנשאלה מדוע החליטה להתראיין, סיפרה כי ביקשה "לשקף את המצב האמיתי של האנשים שחיים בעזה. מי הם באמת ומה עברתי שם. חשוב לי שיבינו שעברתי שואה, ושכולם שם מחבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully