וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חילץ את גופותיהם של צעיר ושני חיילים מרצועת עזה

עודכן לאחרונה: 15.12.2023 / 11:01

צה"ל השיב את גופותיהם של רון שרמן וניק בייזר, חיילים בני 19 ששירתו במנהלת התיאום והקישור של אוגדת עזה. עוד חולצה גופתו של אליה טולדנו, בן ה-28 שנחטף ממסיבת ה"נובה". אמו של רון שרמן: "נגמר. הוא בארץ, ואיננו". מטה החטופים: "אליה היה חייכן עם קול זהב"

בווידאו: דובר צה"ל מעדכן שמספר החטופים עומד על 159/צילום: דובר צה"ל

צה"ל חילץ היום (שישי) את גופותיהם של צעיר ושני חיילים מרצועת עזה והשיב אותן למדינת ישראל. במהלך המבצע, חולצו גופותיהם של רב"ט ניק בייזר, סמל רון שרמן, ואליה טולדנו.

פעולת החילוץ התבצעה על ידי לוחמי מילואים מחטיבה 551, בשיתוף פעולה עם יחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162. לאחר השבתן, הגופות זוהתה על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית והמשטרה, והודעה נמסרה למשפחות.

אליה טולדנו, בן ה-28, נחטף ב-7 באוקטובר ממסיבת ה"נובה" ברעים. טולדנו הגיע למסיבה עם חבריו, בהם מייה שם, ששוחררה בעסקת החטופים. ניק בייזר, בן ה-19, מבאר שבע, שירת כנהג במת"ק (מנהלת התיאום והקישור) של אוגדת עזה. רון שרמן, בן ה-19 מלהבים, שירת כמש"ק תיאום וקישור גם הוא במת"ק עזה. שני החיילים נחטפו מבסיסם ב-7 באוקטובר.

ניק בייזר שנרצח בשבי חמאס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ניק בייזר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה", מסר צה"ל, "אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה".

רב"ט ניק בייזר, התגייס לצה"ל לפני פחות מחצי שנה. לניק היה חוש טכני והוא חלם על קריירה צבאית. משפחתו מספרת שמגיל 14 הוא החל לעזור בעסק המשפחתי. "הוא הנדי-מן, יש לו ידיים טובות והתחביב שלו הוא לבשל. בשבתות הוא היה מכין לכל המשפחה ארוחות שף מושקעות", סיפרה המשפחה

ממטה משפחות החטופים נמסר כי "ניק אהב מאוד בעלי חיים ולהתנדב. משפחתו מספרת שהוא אהב תמיד לעזור לאנשים - הוא התנדב בעמותת באולינג באר שבע, באמצעות המשחק הוא סייע מאוד לילדים עם מוגבלויות". המטה משתתף בצערה של משפחת בייזר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רון שרמן שנרצח בשבי חמאס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רון שרמן, גופתו הוחזרה מעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רון הספיק לכתוב להוריו לפני שנחטף לרצועה: "אני אוהב אתכם, זהו זה, הם פה, נגמר". הוריו הודיעו היום על כך שקיבלו הודעה על כך שנרצח. "רון שלנו איננו. הוא בארץ. ההלוויה היום בלהבים", כתבה אימו מעיין. "רון איננו", כתב אביו אלכס.

"צער גדול עוטף הבוקר את קהילת להבים עם קבלת הבשורה הקשה על נפילתו של החייל בן היישוב רון שרמן שנחטף לעזה", נכתב בעמוד בפייסבוק של המועצה המקומית להבים, "לבנו עם משפחת שרמן היקרה שקיבלה את ההודעה המרה ונערכת ללוויה הצפויה להיערך היום". העריית קראה לתושבים להתייצב עם דגלי ישראל בשדרה בה יעבור ארונו של שרמן בדרך לבית העלמין.

אליה טולדנו, 15 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אליה טולדנו, נחטף ממסיבת הטבע ברעים והלילה הוחזרה גופתו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אליה היה ילד חייכן עם קול זהב. חבריו מספרים שהיה מנעים את זמנם בסלסולי שירה שפורטים על הנשמה", נמסר הבוקר ממטה משפחות החטופים, "אליה עבד בתחום האירועים והפיק חתונות, בר מצוות ובריתות. שגרת יומו הייתה לשמח אנשים ולוודא שהאירוע שלהם יעלה מעל ציפיותיהם. כמו כן חבריו של אליה מספרים עליו שהדבר שהכי מאפיין אותו: אוהב אדם, ובני אדם אוהבים אותו, איש אהוב".
עוד מסר המטה כי הוא משתתף בצערה של משפחת טולדנו.

חבריו ומכריו של טולדנו כתבו היום דברי פרידה בעמוד האינסטגרם שנוצר לאחר חטיפתו וקרא להשיבו הביתה. "נשבר לי הלב, אני מסרבת להאמין", כתבה חן פלדמן, אחת מחברותיו של טולדנו, "הלב שלי צורח. היית החבר הכי טוב שיכולתי לבקש, מלאך בגוף אדם, אתה אינסוף של מלאכים. תודה על חברות חד פעמית. אזכור אותך תמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully