וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושה מאי גולן במשרד לקידום מעמד האישה? קשה לדעת

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 10:48

הפעולה הראשונה של גולן במשרדה הייתה לפטר את ראש הרשות לקידום למעמד האישה, ובהמשך לקדם הצעת חוק לסגירת הרשות כליל. אלא שבחצי השנה האחרונה, ולמרות חוק חופש המידע, היא מסרבת למסור לתנועה לאיכות השלטון את פרטי יומנה ולו"ז הפגישות של החודש הראשון שלה במשרד

תקרית המכות עם מאי גולן: התיעוד האמיתי נחשף/מערכת וואלה!

השרה למעמד האישה מאי גולן מסרבת למסור את פרטי יומנה ולו"ז הפגישות שלה כבר למעלה מחצי שנה - כך עולה מעתירה מינהלית שהגישה בשבוע שעבר התנועה לאיכות השלטון נגד המשרד לקידום מעמד האישה בבית המשפט המחוזי בירושלים.

גולן מונתה לתפקיד השרה לקידום מעמד האישה באפריל האחרון, למשרד שהומצא לראשונה בממשלה ה-37, אך מחודש מאי היא מתעלמת מפניות של התנועה לאיכות השלטון בדרישה לקבל - לפי חוק חופש המידע - את יומני השרים.

בממשלה הנוכחית יש שיא של משרדים מומצאים ומיותרים כמו משרד ההסברה, שכבר נסגר, משרד המורשת, משרד ירושלים ומסורת, משרד ההתיישבות ובתשתיות לאומיות, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, משרד התפוצות, משרד לעניני מודיעין והמשרד לנושאים אסטרטגיים. המשרד למעמד האישה הומצא עבור גולן כסידור עבודה פוליטי, והועברה אליה הרשות לקידום מעמד האישה, שעד אז ישבה במשרד לשוויון חברתי.

מאי גולן, פתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
סידור עבודה פוליטי. מאי גולן/ראובן קסטרו

הפעולה הראשונה של גולן במשרד הייתה לפטר את ראש הרשות, איילת רזין, ובהמשך לקדם הצעת חוק לסגירת הרשות כליל. מה עוד היא עשתה בחודש הראשון בתפקיד? קשה לדעת, כי היא מסרבת למסור את הפרטים לתנועה לאיכות השלטון, שעושה פרויקט רוחב על כל משרדי הממשלה החדשים כדי לעמוד על טיבם ולברר את התועלת הציבורית שמופקת מעבודתם. בתנועה פנו בחודש מאי לשבעה ממשרדי הממשלה החדשים בבקשה לקבל את יומני הפגישות של השרים - המשרד לקידום מעמד האישה ומשרד התפוצות מסרבים עדיין להעביר את המידע.

מהעתירה עולה כי התנועה פנתה לראשונה לשרה גולן כבר בחודש מאי בבקשה לקבל את היומנים ופרטי הפגישות שלה בחודש הראשון שלה בתפקיד. באותו זמן אפילו לא היה עדיין מייל רשמי למשרד לקידום מעמד האישה, והפניות הועברו למייל האישי שלה בכנסת. בחודשים יוני ואוגוסט נשלחו פניות נוספות, שלא זכו לכל מענה, ולאחר כחצי שנה - התנועה לאיכות השלטון החליטה להגיש את העתירה בדרישה לקבל את המידע לפי חוק חופש מידע.

"המשרד לקידום מעמד האישה הינו רשות ציבורית, אשר בתחום אחריותה הטיפול בכלל הסוגיות הקשורות בקידום נשים ושוויון זכויות לנשים במדינת ישראל", נכתב בעתירה. "לציבור יש אינטרס רחב לוודא כי השרה העומדת בראשות המשרד מקיימת יומן פגישות ופעילויות שנועדו לקדם את המטרה לשמה המשרד הוקם. חשיפת היומנים נועדה לחשוף את סדר היום המיניסטריאלי של השרה שזוהי כהונתה הראשונה בתפקיד כה בכיר, וכך לבחון האם היא פועלת באופן העולה בקנה אחד עם המטרה שלשמה נבחרה לתפקידה, והאם היא מתנהלת באופן מקצועי ומתוך נאמנות ומחויבות לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully