וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות חריף בין מאי גולן למירב בן ארי במליאה. גולן לבן ארי: "עלובת נפש, מנוולת"

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 6:08

המינוי של גולן לשרה לקידום מעמד האישה אושר ברוב של 38 חברי כנסת לעומת 23. כמו כן נמסרה הודעה למליאה בדבר הכוונה של הממשלה להעביר למשרד שבראשות גולן את הרשות לקידום מעמד האישה. במהלך הדיון פרץ עימות בין גולן לבן ארי שהשיבה: "את בושה וחרפה לנשים במדינה"

בוידאו: מאי גולן מונתה לשרה לקידום מעמד האישה והתעמתה עם ח"כ בן ארי במליאה: ״צבועה, שקרנית"/ללא

מליאת הכנסת אישרה אתמול (שני) את הקמת המשרד לקידום מעמד האישה, ואת מינוי מאי גולן לשרה האחראית עליו. 38 חברי כנסת תמכו בהחלטה לעומת 23 שהתנגדו. כמו כן, נמסרה הודעה למליאה בדבר כוונת הממשלה להעביר מהמשרד לשוויון חברתי למשרד לקידום מעמד האישה את שטח הפעולה של קידום מעמד האישה, ובכלל זה את האחריות על הרשות לקידום מעמד האישה.

גולן כיהנה עד כה כשרה בלי תיק במשרד ראש הממשלה וכעת יוקם עבורה משרד חדש. הרשות למעמד האישה היתה נתונה עד היום לאחריות המשרד לשיוויון חברתי של השר עמיחי שיקלי. גולן מצטרפת לשרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן, שגם מונתה תחילה לשרה בלי תיק ובהמשך הוקם עבורה משרד ההסברה מחדש.

מיד לאחר המינוי, התעמתה השרה גולן עם ח"כ מירב בן ארי ואמרה לה בין היתר: "צבועה שקרנית, זה מה שאת ומה שתהיי כל החיים שלך. את עלובת נפש". בן ארי השיבה לה: "את בושה וחרפה לכנסת, את בושה וחרפה לנשים במדינה". גולן המשיכה ואמרה גם: "את בושה ומי שהביא אותך לפוליטיקה הוא בושה! עלובת נפש אני מאחלת שתעברי את כל מה שחוויתי! מנוולת!".

מאי גולן, פתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
השרה מאי גולן במליאה, 1 במאי 2023/ראובן קסטרו

בתגובה לתקרית במליאה אמרה גולן: "לפני שנכנסתי לפוליטיקה לא הכרתי מהו רוע לשם רוע. רוע טהור. וכן, אני לא פוליטיקאית מהזן הרגיל שאתם מכירים, כזו שתשחק את המשחק בשביל המצלמות. אני מי שאני בלי צביעות! אז שרה או לא שרה - כשפוגעים בי אני אגיב. כשיורקים עלי, אני לא אתייחס לזה כגשם".

לדבריה, בן ארי פגעה בה כבר קודם, ובתגובה, היא אומרת, "שתקתי הרבה. לא עוד. לדברים שאמרה לי הערב אחרי המינוי שלי לפני שהגבתי, משום מה לא מתייחסים, (ואפילו לא טורחים להראות בסרטוני הכנסת - דמגוגיה ברמה הגבוהה ביותר), למה? כי להם הרי הכל מותר. הכל כולל הכל. אז אם נראה למישהו שאבלע עלבון אחרי עלבון רק כי אני שרה אז הוא יווכח אחרת". גולן האשימה גם את "תקשורת השמאל שחיה מהדברים האלה".

מירב בן ארי מסרה בתגובה לדבריה של גולן כי "אחרי שמונתה לשרה למעמד האישה, בחרה מאי לתקוף אותי במילים מכוערות כי אמרתי שמצוקה כלכלית היא לא תירוץ להשתמט מהצבא. לכל אורך הקללות והצעקות, עמדתי בדוכן לא הגבתי, ספגתי וביקשתי שלא תפריע, היא המשיכה לקלל ואני המשכתי לדבר בשקטזה לא היה עימות זה היה אירוע מבזה לכנסת בכלל ולנשים בפרט".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מירב בן ארי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
פגעה בה כבר קודם. מירב בן ארי/ראובן קסטרו

לפני אישור המינוי התייחסה גולן לדיון הממושך של האופוזיציה לפני ההצבעה: "אני מתגאה בזה אבל ציפיתי שיהיה פה פרגון, קידום מעמד האישה זה לא משהו ששייך רק לשמאל או לימין. ברמה היסטורית, אחרי 75 שנות קיום - מוקם המשרד הזה. מי אמור לברך על זה אם לא השמאל? אני כאישה לא מעניינת אותם כי אני לא משרתת את מטרת העל". גולן הוסיפה: "אני לא יעשה איפה ואיפה, מתחייבת לפעול למען כלל הנשים". העימות בין השתיים התפתח לאחר שח"כ בן ארי בך מתחה ביקורת על חוסר העשייה של השרה גולן לנשים ועל אופן ההצבעה של על הצעת החוק לאיזוק אלקטרוני

לפני כשבועיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לשרה מאי גולן להתמנות כקונסולית כללית בניו יורק במקום אסף זמיר שהתפטר מתפקידו. אולם בארצות הברית הביעו תרעומת ביחס לאפשרות. ממלא מקום דובר משרד החוץ האמריקני וודאנט פאטל התייחס לכך ואמר. "אנחנו מגנים התבטאויות גזעניות וסבורים ששימוש בשפה כזו מצד אנשים בעמדות הנהגה גורם נזק גדול במיוחד".

  • עוד באותו נושא:
  • מאי גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully