וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מאשרת: משרד ההסברה יבוטל, תקציבו יועבר לשיקום עוטף עזה

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 9:20

לאחר התפטרותה של השרה גלית דיסטל אטבריאן, הממשלה מאשרת במשאל טלפוני את ביטול משרד ההסברה. לפי ההצעה, תקציבו בסך של 24 מיליון שקלים וכן 29 תקנים יועברו לטובת מינהלת שיקום עוטף עזה

הממשלה מאשרת היום (ראשון) במשאל טלפוני את ביטול משרד ההסברה בראשו עמדה השרה גלית דיסטל אטבריאן, והעברת התקציב והתקנים שלו לטובת מינהלת שיקום עוטף עזה שהוקמה בשבוע שעבר.

לפי הצעת המחליטים, למינהלת יועברו עודפי התקציב של משרד ההסברה המבוטל בסך של כ-24 מיליון שקלים וכן 29 תקנים.

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן בראיון לאולפן וואלה 17 ביולי 2022. ראובן קסטרו
התפטרה. גלית דיסטל אטבריאן/ראובן קסטרו

משרד ההסברה היה משרד ממשלתי שהומצא בתחילת השנה מחדש אחרי יותר מעשור שבו לא היה קיים ופעילות ההסברה רוכזה במשרד החוץ ובמטה ההסברה שבמשרד רה"מ. המשרד הוקם כסידור עבודה פוליטי לדיסטל אטבריאן, שלא קיבלה סמכויות ממשיות והתקשתה להתחיל בפעילות במשך חודשים.

לפי הסמכויות שכן ניתנו למשרד ואושרו ביולי האחרון, תחומי האחריות הם הסברה בזירה הבינלאומית וגם כלפי פנים, ובמשרד אמור היה לקום "אגף לקידום החוסן והלכידות של החברה הישראלית". ואולם, על אף שהמשרד קיים רק כמה חודשים, הייתה בו תחלופה גבוהה וחריגה של עובדים ומנהלים: באוגוסט, דיסטל הודיעה שהחליטה להדיח להדיח את המנכ"לית שמינתה, גלי סמבירא, אחרי ארבעה חודשים בתפקיד, והמועמד החלופי שבחרה בו ויתר על התפקיד. בנוסף, יועצים ואנשי אמון בלשכה עזבו את תפקידם, ברקע דיווחים על יחסי עבודה בעייתיים עם עובדים.

דיסטל התפטרה מתפקידה כשבוע לאחר תחילת המלחמה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הקים פורום הסברה ממשלתי שאליו לא הוזמנה, כפי שפורסם בוואלה!, וכן העביר את סמכויות ההסברה למשרד התפוצות שבראשו עומד השר עמיחי שיקלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully