וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט טראמפ יידחה? ביהמ"ש העליון בארה"ב נמנע מלהכריע בשאלת חסינותו של הנשיא לשעבר

עודכן לאחרונה: 23.12.2023 / 15:38

טראמפ כבר נפסל מהפריימריז בקולורדו בשל עידודו באירועי ההסתערות על הקפיטול, בו ניסו תומכיו למנוע את העברת השלטון בבחירות 2021 לביידן. הצעד עלול לדחות את מועד תחילת משפטו של טראמפ יום לפני "סופר טיוזדיי", שבו 13 מדינות יכריעו אם לאפשר לו להתמודד בפריימריז

טראמפ הגיע לבית המשפט בניו יורק/צילום: רויטרס

בית המשפט העליון בארצות הברית דחה הלילה (שבת) עתירה הדורשת ממנו לקבוע האם הנשיא האמריקני לשעבר דונלד טראמפ חסין מפני האישומים בגין ניסיון ביטול תוצאות הבחירות ב-2020. הצעד עלול לדחות את מועד תחילת משפטו של טראמפ בפרשה, שנקבע ל-4 במרץ - יום לפני "סופר טיוזדיי", שבו 13 מדינות יכריעו אם לתת לו הזדמנות נוספת להתמודד כמועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות.

בית המשפט לא נימק את החלטתו, ולא נרשמו חילוקי דעות בין השופטים.

בנוסף לארבעת המשפטים הפליליים שבהם נאשם טראמפ באופן חסר תקדים, הוא נתבע בשלוש תביעות אזרחיות נפרדות. טראמפ, שנותר המועמד המוביל בקרב הרפובליקנים חרף הסתבכותו המשפטית, טוען כי כל התיקים הם חלק מרדיפה פוליטית שנועדה למנוע ממנו לשוב לבית הלבן. הוא כפר בכל האישומים נגדו בשלוש הפרשות הראשונות, והוא יתייצב בבית משפט בג'ורג'יה בשבוע הבא לדיון ראשון באישומים נגדו ונגד 18 מעורבים נוספים במאמצים להטות את תוצאות הבחירות במדינה ב-2020.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת בניו המפשיר, 16 בדצמבר 2023. רויטרס
המשפט יידחה? בית המשפט העליון לא קבע אם טראמפ זכאי לחסינות/רויטרס

ברביעי, בית המשפט העליון של מדינת קולורדו קבע כי טראמפ לא כשיר עוד להחזיק במשרה ציבורית. הפסיקה מתבססת על סעיף בחוקה האמריקנית העוסק בהתקוממות נגד הממשל הפדרלי, והיא התקבלה לאור אירועי 6 בינואר 2021, כשתומכיו של טראמפ, בעידודו, הסתערו על גבעת הקפיטול בוושינגטון וניסו למנוע את העברת השלטון לג'ו ביידן.

ההחלטה ההיסטורית בקולורדו, אם כי הסמלית ברובה, הורתה להסיר את שמו של טראמפ מפתקי ההצבעה בפריימריז הרפובלקניים במדינה שייערכו ב-6 במרץ. הנשיא לשעבר, המועמד המוביל על יצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות בנובמבר, הודיע שיערער על ההחלטה לבית המשפט העליון של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully