וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפט של טראמפ בוושינגטון ייפתח ב-4 במרץ - יום לפני "סופר טיוזדי"

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 13:40

השופטת דחתה את בקשת צוות ההגנה של נשיא ארה"ב לקיים את המשפט על ניסיון התערבותו בבחירות הקודמות - אחד מארבעה שבהם הוא עומד לדין - רק ב-2026. יום למחרת, 13 מדינות יכריעו בפריימריז אם טראמפ שוב יהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות

בווידאו: טראמפ ועוד 18: תמונות המעצר של הנאשמים בניסיון להתערב בבחירות בג'ורג'יה/רויטרס

משפטו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בוושינגטון על ניסיונותיו להפוך את תוצאות הבחירות ב-2020 ייפתח ב-4 במרץ - יום לפני "סופר טיוזדיי", שבו 13 מדינות יכריעו אם לתת לו הזדמנות נוספת להתמודד כמועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות.

מועד המשפט, אחד מארבעה שבהם יעמוד טראמפ, נקבע אתמול (שני) על ידי השופטת טניה צ'וטקן. הנשיא לשעבר, שכבר צפוי לנהל לפחות שני משפטים נוספים בזמן קמפיין הבחירות, ביקש לקיים את המשפט הזה ב-2026 - אך בקשת עורכי דינו נדחתה. השופטת אמרה כי הנשיא לשעבר אינו זקוק לתקופה כל כך ארוכה כדי להיערך משפט.

בנוסף לארבעת המשפטיים הפליליים שבהם נאשם טראמפ באופן חסר תקדים, הוא נתבע בשלוש תביעות אזרחיות נפרדות שאמורות להתקיים בחצי השנה הקרובה. "מר טראפמ יצטרך לעמוד בתאריך המשפט שלו, ללא קשר ללוח הזמנים שלו", הדגישה השופטת.

טראמפ אמר כי הוא יערער על החלטתה, אולם מומחים משפטיים אמרו כי לא ניתן לערער על החלטות של לוחות זמנים עד שלא ניתן גזר דין. ג'ון לאורו, אחד מעורכי דינו של הנשיא לשעבר, אמר כי הוא יקיים את החלטת השופטת. "חירותו וחייו של האיש הזה מונחים על הכף והוא ראוי לייצוג הולם", אמר עורך דינו לאורו. צוות ההגנה טוען כי הם זקוקים למספיק זמן כדי לעבור על כל החומר, הכולל 12.8 מיליון דפים.

התביעה אמרה כי רוב החומר כולל חומרים החשופים לציבור, כמו הצהרותיו של טראמפ עצמו ורישומים של הקונגרס. הם אמרו אתמול כי הם העבירו את רוב החומר לצוות ההגנה. "עורך דינו של טראמפ ידע שזה עומד להגיע כבר זמן מה", קבעה השופטת.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ באירוע קמפיין בדה מוינס, איווה, 12 באוגוסט 2023. רויטרס
הוזהר על ידי השופטת שלא לפרסם הצהרות מסיתות ברשת. טראמפ/רויטרס

שבועות ספורים לאחר מכן, ב-25 במרץ, ייפתח משפטו של טראמפ בניו יורק שבו הוא עומד לדין על הסתרת דמי שתיקה ששולמו לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס לפני הבחירות ב-2016. השופטת בוושינגטון אמרה כי היא תתייעץ עם השופט בפרשה זו כדי להימנע מהתנגשות לוחות זמנים.

משפטו השלישי של טראמפ אמור להיפתח ב-20 במאי בפלורידה, שם הוא יעמוד לדין על החזקת מסמכים מסווגים אחרי שעזב את הבית הלבן ובשיבוש חקירה. מועד פתיחתו של משפטו הרביעי - בג'ורג'יה - טרם נקבע. התובעת בתיק, פאני וויליס, ביקשה שהוא ייפתח ב-4 במרץ, אך החלטת השופטת בוושינגטון תוביל לשינוי צפוי בלוח הזמנים.

טראמפ לא השתתף בדיון שנערך אתמול בוושינגטון. הוא כבר תקף את השופטת, וטען, ללא ביסוס, שהיא מוטה נגדו. צ'וטקן הזהירה את הנשיא לשעבר שעליו לחדול מלפרסם הצהרות מסיתות ברשת נגד עדים או גורמים אחרים המעורבים בתיק.

טראמפ, שנותר המועמד המוביל בקרב הרפובליקנים חרף הסתבכותו המשפטית, טוען כי כל התיקים הם חלק מרדיפה פוליטית שנועדה למנוע ממנו לשוב לבית הלבן. הוא כפר בכל האישומים נגדו בשלוש הפרשות הראשונות, והוא יתייצב בבית משפט בג'ורג'יה בשבוע הבא לדיון ראשון באישומים נגדו ונגד 18 מעורבים נוספים במאמצים להטות את תוצאות הבחירות במדינה ב-2020.

אחד הנאשמים בפרשה, ראש הסגל לשעבר בבית הלבן מארק מדוז, מבקש להעביר את משפטו לבית משפט פדרלי, בתקווה שהוא יזכה בחבר מושבעים אוהד יותר שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully