וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן רומן גת שחזרה מהשבי: "הפחד להיאנס שם לא יוצא מהראש"

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 8:45

ירדן, ששבה לישראל אחרי 54 ימים בעזה, התראיינה ב"60 דקות" וסיפרה על החשש מפגיעות מיניות, על ההחלטה למסור את בתה בת ה-3 לידי בן זוגה כשניסו להימלט ועל השבי. לדבריה, היא הצליחה לשמוע רדיו כשקרוב משפחה התראיין, אך לא הזכיר את בתה או בעלה. "ככה הבנתי שהם בסדר"

הפגנת ענק בתל אביב בקריאה לשחרור החטופים שנותרו ברצועת עזה/אמיר גולדשטיין

ירדן רומן גת, ששוחררה משבי חמאס בחודש שעבר סיפרה בריאיון לתקשורת בארצות הברית על החשש מפגיעות מיניות בשבי. "כאישה, הפחד מאונס ופגיעות מהסוג הזה לא יוצא מהראש, זו לא אופציה", אמרה ירדן בתוכנית "60 דקות" שתשודר בהמשך השבוע בסלקום TV. "כל עוד את שם, את חסרת אונים. אין לך הגנה, את לא יכולה להתנגד לכלום כי זה עלול לעלות בחייך. הפחד הזה לא תמיד היה באותה עוצמה, אבל הוא תמיד שם".

על ההחלטה למסור את בתה, גפן בת ה-3, לבעלה אלון בזמן שניסו להימלט מהמחבלים אמרה ירדן: "זו לא הייתה בחירה קשה, להשאיר אותה אצלי בידיעה ששתינו נמות או נילקח לעזה היה גרוע יותר. לא הייתה לי ברירה. לא הייתה התלבטות". ירדן נשאלה מדוע החליטה להתראיין. "אחותי כרמל וחטופים אחרים עדיין בעזה. אם אנחנו יכולים לעשות כל דבר שיעזור - נעשה זאת", השיבה.

אלון גת, בן זוגה של ירדן, גם התראיין וסיפר שמיד אחרי שלקח את בתם, המחבלים התחילו לירות עליהם. "שמענו את הכדורים שורקים לידנו, הם היו ממש קרובים", אמר. "מצאתי תעלה קטנה באדמה, שמתי שם את גפן ושכבתי עליה. ניסיתי לשמור שהיא תהיה בשקט". אלון סיפר שהיה שם שבמשך תשע שעות, והוסיף: "גפן הייתה מדהימה, היא לא בכתה מרעב או מצמא, היא אמרה לי 'אבא, חבל שלא הבאנו מים'".

ירדן סיפרה בריאיון כי במקביל המחבלים תפסו אותה, הם מצאו אותה כשניסתה להעמיד פני מתה, אך הם הבינו שהיא חיה. "הם תפסו אותי בידיים וגררו אותי על הרצפה", אמרה. "הייתי עדיין בפיג'מה שלי, והבגדים שלי התחילו לרדת ממני - זה היה אחד הרגעים הכי מפחידים שהיו לי כי חשבתי שאם הם לא חשבו על זה עד עכשיו (על אונס), אולי עכשיו הם כן, כי אני חצי עירומה".

"החוטפים שלי התרברבו בי כאילו הייתי גביע, הראו את הפנים שלי כחפץ, לא הייתי בת אדם. בסוף הגענו לבית והיו איתי שומרים במשך 24 שעות ביממה - מהרגע שהגעתי לעזה עד שעזבתי", הוסיפה ירדן. העזתים ששמרו עליה נתנו לה חיג'אב שכיסה את רוב חלקי גופה. לאחר שלושה שבועות היא הצליחה לשמוע חדשות ברדיו, שם התראיין בן דוד של אלון. הוא אמר שגיסתה, כרמל, גם מוחזקת ברצועה. "הוא לא הזכיר את אלון או גפן, אז הנחתי שהם בסדר", הסבירה.

לאחר מכן סיפרה ירדן כי היא שמעה את הפצצות צה"ל: "זה מאוד מפחיד להיות בתוך אזור מלחמה". ביום השישי להפסקת האש החוטפים אמרו לה שהיא תשוחרר. "הם תהו למה אני לא שמחה, ואמרו 'תהיי שמחה, את חוזרת הביתה'". המראיינת הזכירה שסיממו חלק מהחטופים שהוחזרו כדי שייראו שמחים בשחרור כאילו היו בתנאים טובים, אך ירדן לא רצתה להתייחס לנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
רגעים ראשונים עם לאחר החזרה מהשבי של החטופה ירדן גת רימון עם משפחתה. דובר צה"ל, אתר רשמי
ירדן עם בתה גפן ובעלה אלון בערב חזרתה מהשבי/אתר רשמי, דובר צה"ל

רומן גת שוחררה בסוף החודש שעבר במסגרת עסקת החטופים אחרי 54 ימים בשבי ושבה למשפחתה. פחות משבוע לאחר מכן, היא הגיעה לפגישה עם קבינט המלחמה. "מהרגע שהיא שמעה על סיום השחרורים וההפוגות היא רוצה לעשות כל מה שהיא מסוגלת. שהקבינט ישמע אותה, כמה זה דחוף להחזיר אותם", סיפר שם אחיה גילי רומן. הוא ציין כי החטופים התאמצו להשתתף בפגישה בשביל "לשתף בחומרת הדבר, ומה אומר יום בשבי בעזה. שהקבינט ירגיש את זה באופן ישיר".

ירדן, בת 36 מגבעתיים, נחטפה מקיבוץ בארי. במהלך ניסיון החטיפה ירדן, בעלה אלון ובתה גפן בת השלוש קפצו מהטנדר הנוסע לכיוון עזה ונמלטו, כשירדן מעבירה את גפן לידיו של אלון, ובזמן המנוסה הם התפצלו. היא אותרה על ידי המחבלים ונלקחה לרצועה, והם הסתתרו בשיחים עד שזיהו חיילים, יממה לאחר מכן, וחיכו לה במשך קרוב לחודשיים. כרמל גת, אחותו של אלון, עדיין בשבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully