וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו 12 החטופים ששוחררו מהשבי בעזה במסגרת הפעימה השישית

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 23:50

בין המשוחררים: רעיה רותם, שטיפלה בבתה הילה ובאמילי הנד במהלך השבי; מורן ינאי, שמשפחתה גילתה שנחטפה ממסיבת הנובה דרך סרטון; איתי רגב, אח של מיה רגב ששוחררה ביום ראשון. השמות והסיפורים

בווידאו: תיעוד שחרור עשרת החטופים הישראלים במסגרת הפעימה השישית 29.11.23/אל קהירה

12 חטופים וחטופות נוספים שוחררו היום (רביעי) מידי שבי חמאס לשטח מדינת ישראל, לאחר שנשבו במתקפה על העוטף ב-7 באוקטובר. אלו הם שמותיהם וסיפוריהם.

רעיה רותם

רעיה, בת 54 מקיבוץ בארי, נחטפה יחד עם בתה הילה בת ה-13 וחברתה של בתה, אמילי הנד, בת ה-9. האחרונות שוחררו מהשבי בעוד רעיה, שטיפלה בשתיהן, נותרה ברצועת עזה.

בבוקר השבת השחורה ב-7 באוקטובר, הצליחה הילה לברוח מביתה שבקיבוץ בארי, אולם מחבלי החמאס תפסו אותה בזמן שהתחבאה בתוך שיח. רעיה, הספיקה לכתוב לאחיה כי היא והילה נחטפו.

בתה של רעיה סיפרה למשפחתה אחרי שחרורה כי אמה הייתה איתה כל תקופת השבי, וחמאס הפריד ביניהן יומיים לפני השחרור - בניגוד להסכם עסקת החטופים.

רעיה רותם נחטפה לעזה מביתה בקיבוץ בארי לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רעיה רותם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רז בן עמי

רז בן עמי בת ה-57 נחטפה עם בעלה, אוהד, מביתם בקיבוץ בארי. רז סובלת ממחלה ומטופלת באופן קבוע בבית החולים. אוהד יישאר בשבי.

רז בן עמי. מטה החטופים, אתר רשמי
רז בן עמי/אתר רשמי, מטה החטופים

ירדן רומן

ירדן רומן, בת 36 מגבעתיים, נחטפה מקיבוץ בארי. היא נחטפה יחד עם כרמל גת, אחותו של בעלה, שתישאר בשבי. אחותה רוני סיפרה: "זה לא סרט. זאת המציאות שלנו. אנחנו רק רוצים לראות את אחותנו ואנחנו לא יודעים מה מצבה".

ירדן רומן. מטה החטופים, אתר רשמי
ירדן רומן/אתר רשמי, מטה החטופים

ליאת אצילי

ליאת אצילי, בת 49 מניר עוז, נחטפה מביתה יחד עם בעלה, אביב. ליאת, מורה להיסטוריה ואזרחות ומחנכת בבית ספר של יישובי העוטף הסתגרה בממ"ד. אביב, מנהל המוסך והמסגרייה של ניר עוז, קפץ עם כיתת הכוננות כדי להגן על הקיבוץ. אביב יישאר בשבי בעזה.

ליאת אצילי. מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, אתר רשמי
ליאת אצילי/אתר רשמי, מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים

מורן סטלה ינאי

מורן ינאי, בת 40 מבאר שבע, נחטפה ממסיבת הטבע ברעים. משפחתה גילתה על חטיפתה בסרטון שעלה ברשתות החברתיות. "בשבע וחצי בבוקר היא התקשרה לאבא שלי ואמרה לו שהיא בבעיה", סיפר אחיה ליאון. "בשמונה ועשרים אמא שלי ניסתה להתקשר והיא אמרה שיורים עליהם". לאחר מכן הגיע הסרטון ובו היא נראית יושבת ומתחננת על חייה: "היא נראתה ממש שבויה".

מורן סטלה ינאי. באדיבות המשפחה, צילום מסך
מורן סטלה ינאי/צילום מסך, באדיבות המשפחה

ליאם אור

ליאם בן ה-18 נחטף מביתו בקיבוץ בארי לצד בני דודו, עלמה (13) ונעם (17) אור. האחרונים שוחררו אמש משבי חמאס במסגרת העסקה, ומחכים לבן דודם.

ליאם אור. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ליאם אור/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

איתי רגב

איתי, בן 17 מהרצליה, בילה יחד עם אחותו מיה במסיבה ברעים. באותו הלילה הם חזרו מחופשה משפחתית של שלושה שבועות במקסיקו.

מיה, בת 21, הספיקה להתקשר לאבא שלה וסיפרה לו שיורים עליה ועל אחיה. הקשר עמם נותר בשעה 09:00 בבוקר השבת השחורה ב-7 באוקטובר. המשפחה גילתה כי השניים נחטפו לעזה לאחר שהופץ סרטון של חמאס שבו רואים את השניים על טנדר לצד מחבלי הארגון.

האחות מיה שוחררה השבוע ונאלצה לעבור ניתוח. אמה מירית אמרה לאחר הניתוח כי מצבה של מיה טוב: "אנחנו שמחים, אבל הלב שלנו עדיין בעזה עם איתי".

מיה ואיתי רגב שנחטפו לעזה. באדיבות המשפחה
איתי רגב עם אחותו מיה/באדיבות המשפחה

אופיר אנגל

אופיר אנגל, בן 17 מירושלים, העביר את סוף השבוע של 7 באוקטובר אצל בת זוגו יובל בקיבוץ בארי. משם הוא נחטף לרצועת עזה עם אביה של בת זוגו, יוסי שרעבי. יוסי יישאר ברצועת עזה. יוסף, סבו של אופיר, אמר: "אני שמח ומחכה לראות את אופיר. אני כבר 54 ימים מחכה לרגע הזה וכל היום היינו בלחץ ומתח, אמרנו שקודם כל צריכים לראות אותו. הערב גם היה מתוח מאוד. אני כנראה אחכה לו פה שלוש שעות, ואז אחבק אותו".

אופיר אנגל שנחטף לעזה. באדיבות המשפחה
אופיר אנגל שנחטף לעזה/באדיבות המשפחה

עמית שני

עמית שני, בן 16, ישן אצל אמו בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר. בשעה 12:30, מחבלים הוציאו אותו מהממ"ד יחד עם אמו ושתי אחיותיו באיומי נשק. הם העלו את עמית לרכב שבו היו אנשים נוספים וחטפו אותו לנגד עיניהם של אמו ואחיותיו שניצלו. עמית אוהב בזמנו הפנוי לגלוש, לצפות בכדורגל ולשמוע מוזיקה.

עמית שני שנחטף לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עמית שני שנחטף לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גלי טרשנסקי

גלי טרשנסקי, בת 13 מקיבוץ בארי, נחטפה ב-7 באוקטובר. גלי הספיק לכתוב למשפחתה שמחבלים נכנסו לבית ומנסרים את דלת הממ"ד. היא הספיקה לקפוץ מהחלון ובמשך שלושה שבועות הוגדרה נעדרת עד שהמשפחה קיבלה הודעה כי היא נחטפה. אחיה ליאור נרצח במתקפה.

גלי טרשנסקי שנחטפה לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גלי טרשנסקי שנחטפה לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ילנה טרופנוב ואירנה טאטי

ילנה טרופנוב (50) ואירנה טאטי (75) הן שתי החטופות הישראליות שמחזיקות באזרחות רוסית, שכבר שוחררו מוקדם יותר היום מהשבי בעזה. טרופנוב נחטפה מקיבוץ ניר עוז, לשם עלתה יחד עם בעלה ויטלי שנרצח במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. יחד עם ילנה נחטפה גם אמה בת ה-73 אירנה טאטי, ובנה של ילנה, סשה שנחטף יחד עם זוגתו ספיר כהן.

ילנה טרופנוב, אירנה טאטי, עם שחרורן משבי חמאס והעברתן לצלב האדום. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ילנה טרופנוב, אירנה טאטי, עם שחרורן משבי חמאס והעברתן לצלב האדום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ילנה ואירנה, בעלות אזרחות רוסית, שוחררו בשל מחווה של חמאס לנשיא הרוסי ולדימיר פוטין. סשה וספיר יישארו לעת עתה בשבי. ילנה תועדה לפני כחודש בסרטון ששחרר חמאס, יחד עם דניאל אלוני ורוני קירשט, שכבר שוחררו ושבו ארצה.

שחר, שמנהל את המאבק להשבת משפחת טרופנוב יחד עם חבריו של סשה, אמר: "כולנו פשוט אמרנו יש כשראינו שהן שוחררו. אנחנו בחצי הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully