וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיים מהחטופות ששוחררו: ילנה טרופנוב ואירנה טאטי

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 23:09

טאטי וטרופנוב, אמא ובת המחזיקות באזרחות רוסית, שוחררו מהשבי כ"מחוה לנשיא הרוסי פוטין", והגיעו לבית החולים שיבא. השתיים נחטפו מקיבוץ ניר עוז ביחד עם בנה של ילנה, סשה, ובת זוגתו ספיר כהן. ויטלי, בעלה של ילנה ואביו של סשה, נרצח בטבח הנוראי בשבת השחורה.

בווידאו: תיעוד של שחרור 2 החטופות ילנה טרופנוב ואירנה טאטי/צילום: רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

ילנה טרופנוב (50) ואירנה טאטי (75) הן שתי החטופות הישראליות שמחזיקות באזרחות רוסית, ועשו את דרכן לישראל מהשבי בעזה. יחד איתן צפויים להשתחרר עוד חמישה ילדים וחמש נשים.

יחידה מובחרת של צה"ל וכוח של השב"כ ליוו בשטח ישראל את שתי החטופות ששבו ארצה. השתיים עברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי והגיעו אל בית החולים תל השומר. השתיים לא יזכו להתאחד עם משפחותיהן בבית החולים, לאחר שאב המשפחה נרצח, ובנו של ילנה, סשה, נותר בשבי בעזה.

אירנה טטי לצד כוחות צה״ל, עם שובה לשטח ישראל, 29 בנובמבר 2023. ללא, אתר רשמי
אירנה טטי בארץ עם כוחות הביטחון/אתר רשמי, ללא
ילנה טרופנוב, אירנה טאטי, עם שחרורן משבי חמאס והעברתן לצלב האדום. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ילנה טרופנוב ואירנה טאטי, במצריים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ילנה טרופנוב נחטפה מקיבוץ ניר עוז, לשם עלתה יחד עם בעלה ויטלי שנרצח במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. יחד עם אלנה נחטפו גם אמה, אירנה טאטי בת ה-73, בנה סשה וזוגתו ספיר כהן.

ילנה ואירנה, בעלות אזרחות רוסית, שוחררו בשל מחווה של חמאס לנשיא הרוסי ולדימיר פוטין. סשה וספיר נשארו בשבי החמאס. ילנה תועדה לפני כחודש בסרטון ששחרר חמאס, יחד עם דניאל אלוני ורוני קירשט, שכבר שוחררו ושבו ארצה.

סשה טרופנוב ובת זוגו ספיר כהן שנחטפו לעזה במתקפת הטרור של חמאס, תאריך ה- 7 באוקטובר 2023. באדיבות המשפחה
סשה טרופנוב ובת זוגו ספיר כהן/באדיבות המשפחה

כעת, עם מותו של אאב המשפחה ויטלי, לא נותרו למשפחת טרופנוב קרובי משפחה בחיים. אל המאבק להחזרתם נרתמו חבריו של סשה. החברים ה מנהלים בשבועות האחרונים חמ"ל לאיסוף מידע ותיווך סיפורם של בני המשפחה לסיפור דרך סרטונים וריאיונות, בתיאום עם משפחתה של ספיר.

"כולנו פשוט אמרנו יש כשראינו שהן שוחררו. אנחנו בחצי הדרך", סיפר שחר, חבר של סשה מלימודי הנדסת חשמל באוניברסיטת בן גוריון וממובילי המאבק להשיב את בני המשפחה. שחר סיפר כי עד כה לא הצליחו לאסוף מידע קונקרטי על מה שהתרחש בשבת של ה-7 באוקטובר, אולם הם יודעים כי סשה וספיר, שעברו לגור ביחד חודש לפני כן, ישנו בדירה נפרדת מההורים באותו הלילה. "המשפחה נעלמה כלא הייתה", סיפר שחר.

"היינו חבורה באוניברסיטה והוא תמיד היה חכם, קר רוח, לא נלחץ ממבחנים", העיד שחר על חברו. "סשה גבוה מאוד ועושה המון כושר, נראה כמו אל. בשנה האחרונה הוא עבד באמזון". שחר סיפר כי בין היתר, פנו חברי המאבק גם לשגרירות הרוסית בכדי לסייע בשחרורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully