וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפגישה עם הקבינט הייתה כמו שוּק. לא ככה צריכה להיראות מדינת ישראל"

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 9:29

גילי, אחיה של ירדן גת-רומן שחזרה משבי חמאס, ביקר את הפגישה שהתקיימה אמש. "התבהר שתשובות או הסברים לא יתקבלו", שיתף. ירדן לא דיברה בפגישה, ואחיה קרא לקיים פגישה פרטנית של החטופות עם הקבינט: "ירדן לא ראתה כזאת כמות של אנשים למעלה מחודשיים, זה היה קשה מנשוא"

בווידאו: חטופה ששוחררה: "אין לכם מושג מה קורה בעזה"/תמונה: רויטרס

גילי רומן, אחיה של ירדן גת-רומן שחזרה משבי חמאס, שיתף בפרטי הפגישה שהתקיימה אמש עם קבינט המלחמה ומשפחות החטופים. "הפגישה הייתה לא מקצועית ולא מתוכננת", טען בריאיון ל'שבע תשע' עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM. "מה שהיה שם זה בגדול שוּק. לא ככה צריכה להיראות מדינת ישראל. זו מדינה מתוקנת, מסודרת והיא לא צריכה להתנהל בשכונה".

הוא ציין כי לפגישה לא היה סדר יום, והותרו בה פלאפונים ומצלמות. "זה ברור שזו פגישה שהיא בין סמי תקשורתית למסיבת עיתונאים", הוסיף. הוא כעס על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לא פתחו בסקירה בפני המשפחות. "זו הייתה חוויה מאוד קשה, התחיל להתבהר שתשובות או הסברים לא יתקבלו", שיתף גילי. "הקבינט דיבר מעט מאוד. אני חושב שבמצטבר הם דיברו אולי שבע דקות בפגישה של כמעט שעתיים".

פגישת הקבינט עם משפחות החטופים, בית חיל האויר, הרצליה, 5 בדצמבר 2023. ללא, אתר רשמי
פגישת הקבינט עם משפחות החטופים, בית חיל האויר, הרצליה, 5 בדצמבר 2023/אתר רשמי, ללא

כקרוב משפחה של חטופה ששוחררה, גילי סיפר כי המשפחות "צריכות להתחנן" לפגוש את הקבינט פעם נוספת. "הן לא יודעות מתי הן יפגשו אותו בפעם הבאה, הן לא יודעות איך הפגישה הזאת בכלל תתנהל", הוסיף. "הדבר הזה צריך להתקיים ביום מסודר, בשעה מסודרת, עם סדר יום ברור. צריכה להיות פתיחה של איזושהי סקירה מודיעינית וסקירה ביטחונית-מדינית, שיסבירו מה שהם יכולים להסביר. אגב, היה שלב שבו השר גלנט כן הסביר את הדברים בצורה שאני חושב שהייתה ראויה, אבל זה לקח שעה וחצי".

גילי קרא לקיים פגישה דומה פעם נוספת. "אני חושב שזו חובה להיפגש איתם עוד פעם", אמר, "הם צריכים לשמוע, להבין, לראות את האנשים. אני חושב שהחלק הקריטי במפגש הזה היה שמיעת העדויות באופן ישיר מהשורה הראשונה של החטופות שחזרו. גם ראש הממשלה אמר שהקולות שלהן נשמעו היטב ושהוא הבין גם את המשמעות של מה שהן אמרו לגבי ההפצצות של צה"ל. אסור שהם ינהלו את המלחמה ואת השיקולים בלי לפגוש משפחות עד סוף המלחמה".

ירדן רומן גת הגיעה לפגישה עם הקבינט בבית חיל האויר בהרצליה. ניב אהרונסון
"זה היה קשה מנשוא בשבילה". ירדן גת-רומן/ניב אהרונסון

אחותו של גילי, ירדן, לא דיברה בפגישה: "זה היה קשה מנשוא בשבילה", הסביר. הוא מתח ביקורת על כך שהפגישה הוקלטה ושודרה, וגם על כך שהחטופות ששוחררו לא הוזמנו להיפגש עם הקבינט באופן פרטני. "הן כולן גם מאוד סבלו מהסיטואציה. ירדן לא ראתה כזאת כמות של אנשים למעלה מחודשיים. זה לא היה חכם. מישהו שם לא מתנהל ברגישות ובחוכמה", אמר. "הן צריכות לקבל את ההזדמנות לדבר עם הקבינט. למה אי אפשר היה לעשות את זה בפגישה של 20 איש, של עשרה אנשים? זה היה דבר מאוד לא רגיש. עכשיו, כמובן שזה דלף ויצא. אני חושב שלא הכול היה צריך לצאת החוצה, אבל הן לא שיתפו בפרטים מוכמנים או בפרטים שיכולים לעשות זיהוי מודיעיני שיפגע במאמצים של הלחימה או במאמצי איתור. אני חושב שהנזק הוא יותר רגשי וציבורי. אני לא בטוח שהוא כל כך ביטחוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully