וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטופות ששוחררו נועדו עם הקבינט: "חמאס נוגעים בשבויות - וישנים בזמן שאתם מפציצים מעליהם"

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 17:52

סערה פרצה בפגישה, לאחר שהשבויות סיפרו על שעברו בימי השבי - ואף יצאו מחדר הדיונים טרם סיום הפגישה. אחת מהן טענה כי הפצצות חיל האוויר "לא מזיזות" למחבלים. משתתף סיפר על "עדויות קשות עד בכי, גם חברי הקבינט בכו". נתניהו: אין במציאות עסקה של "כולם תמורת כולם"

מיה ואיתי רגב משתחררים מבית החולים לביתם/דוברות סורוקה

פגישה סוערת התקיימה היום (שלישי) בין חטופות ששוחררו משבי חמאס ובני משפחותיהן לקבינט המלחמה, במהלכה שיתפו בכאב על חלק ממה שעברו בשבי. בני משפחה רבים זעקו, ואף יצאו בזעם מחדר הדיונים במהלך הפגישה. "עדויות קשות עד בכי", סיפר אחד המשתתפים, ואחר מסר כי גם חברי הקבינט בכו למשמע העדויות הקשות. בהמשך לדרישת השבויות לשעבר לשחרור מיידי של יתר החטופים, הבהיר נתניהו כי "אין בעולם המציאות עסקה של 'כולם תמורת כולם'".

באחת מהעדויות שעלו, סיפרה אחת החטופות כי מחבלי חמאס "נוגעים" בנשים. עוד הוסיפה כי הפצצות חיל האוויר לא מרתיעות את המחבלים, שהמשיכו לישון בעת ההפגזות. "פצצות של מטוס התפוצצו מעלינו, והם המשיכו לישון. לא מזיזות להם הפצצות שלכם", טענה בתוקף.

עוד מסרה אחת המשתתפות כי כחלק מההתעללות בשבויים, גילחו המחבלים לקרוב משפחתה את כל שיערות גופו. משתתפי הפגישה מסרו כי דובר הרבה מצד השבויות לשעבר על ההפצצות, ועל היחס הקשה מצד המחבלים.

משפחות החטופים מחכות להיכנס לפגישה עם הקבינט בבית חיל האויר בהרצליה. ניב אהרונסון
משפחות החטופים מחכות להיכנס לפגישה עם הקבינט בבית חיל האויר בהרצליה/ניב אהרונסון

לפי משתתפים בפגישת הקבינט, פרצו במהלכה עימותים גם בין המשפחות לבין עצמן. אחת המשתתפות בקהל טענה בפני חברי הקבינט, "אני לא שומעת מכם שהמטרה הראשונה היא להחזיר את החטופים ולהחזיר אותם בחיים. אם זה היה הילדים שלכם הייתם עוצרים הכל ומחזירים את כולם".

בני משפחה צעקו מהקהל, "יש לי 200 חברים בעזה לוחמים! אבא שלי בעזה! מה אתם חושבים, שהם לא רוצים להחזיר אותם?!". נתניהו השיב, "האם מטרת העל היא החזרת החטופים? התשובה היא כן". עוד נטען מצד משתתפי הפגישה כי חברי הקבינט הבהירו כי החזרת החטופים הינה מטרה העולה על מיטוט חמאס.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
גל הירש עם בני משפחות חטופים לפני פגישת הקבינט עמן, הרצליה, 5 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
גל הירש עם בני משפחות חטופים לפני פגישת הקבינט עמן, הרצליה, 5 בדצמבר 2023/ניב אהרונסון

נתניהו התייחס לזעקת המשפחות לשחרור מיידי של כלל החטופים שנותרו בשבי, תוך שהבהיר כי האפשרות של "כולם תמורת כולם" לא מציאותית. עוד הוסיף ושאל אם מישהו ממשתתפי הפגישה מעלה על הדעת שאילו הייתה אפשרות כזאת - מישהו היה מסרב. אולם, לדברי המשפחות נתניהו לא ענה על שאלות, אלא הקריא דברים שכתב.

גם שר הביטחון יואב גלנט התייחס לשאלה האם יהיה מוכן לעצור את הלחימה ולתת אסירים בתמורה לכל החטופים, אליה לדברי המשתתפים השיב שכן - אולם הוסיף כי המהלך אינו על הפרק.

משפחות החטופים מחכות להיכנס לפגישה עם הקבינט בבית חיל האויר בהרצליה. ניב אהרונסון
משפחות החטופים מחכות להיכנס לפגישה עם הקבינט בבית חיל האויר בהרצליה/ניב אהרונסון
גל הירש עם בני משפחות חטופים לפני פגישת הקבינט עמן, הרצליה, 5 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
גל הירש עם בני משפחות חטופים לפני פגישת הקבינט עמן, הרצליה, 5 בדצמבר 2023/ניב אהרונסון

אחד מבני המשפחות שהשתתפו בפגישה, סיפר כי "היה בלאגן וצעקות. צעקו שרוצים שיחזיר את כל החטופים, החטופות דיברו על דברים לא נעימים שקורים שם. אחת מהן הייתה גמורה". אחרים הוסיפו כי הקבינט שמע את כאב המשפחות, וכן כי הובן שמצבם של החטופים שיצאו ושנשארו שם רע מאוד. "דרשנו ממקבלי ההחלטות להשיב אותם עכשיו", סיפר אחד מהם, ואחר הוסיף כי "גם אלה שחזרו, הנפש שלהם שבויה בעזה".

עוד ביקרו המשתתפים על האופן בו התנהלה הפגישה. "היא הייתה דגם של איך המדינה מנוהלת", ביקר אחד מהם, שהוסיף וכינה את הפגישה "מעליבה" וטען כי קם ואמר לשר הביטחון "אתה מעליב את האינטליגנציה שלנו בתגובות שלך", ובהמשך יצא החוצה. "הוזמנו לשעה שלוש. הם עלו רק ברבע לארבע. נתנו לנו להתעצבן ולריב בינינו. הם אומרים עשינו ועשינו, זה לא הם עשו. זה מכעיס", הוסיפו המשתתפים.

משתתף נוסף הוסיף כי "זאת הייתה ישיבת קבינט מטלטלת, שנפתחה בעדויות של משוחררים שסיפרו דברים איומים. הפעם אף אחד מחברי הקבינט לא היה צריך להסתמך על מידע מודיעיני, הם שמעו באוזניהם מה קורה שם במנהרות ובדירות המסתור. דברים שדובר עליהם בשבוע באחרון בכל מיני מקומות בעולם, על מה מסוגלות המפלצות שם. הם הקשיבו בשתיקה".

משפחות החטופים מחכות להיכנס לפגישה עם הקבינט בבית חיל האויר בהרצליה. ניב אהרונסון
משפחות החטופים מחכות להיכנס לפגישה עם הקבינט בבית חיל האויר בהרצליה/ניב אהרונסון
ירדן רומן גת הגיעה לפגישה עם הקבינט בבית חיל האויר בהרצליה. ניב אהרונסון
ירדן רומן גת הגיעה לפגישה עם הקבינט בבית חיל האויר בהרצליה/ניב אהרונסון

רובי חן, אביו של איתי ששבוי בעזה, הגיע לפגישה עם שעון חול, להדגשת הזמן ההולך ואוזל. "אנחנו רוצים לדעת מה הפעולות שהממשלה עושה כדי להוציא את יקירינו שנהרגים לאט-לאט כל יום", אמר. "המסר צריך להיות שהתקשורת בין המשפחות לקבינט לא טובה. אנחנו דורשים את השורה התחתונה - 136 חטופים בעזה 60 יום וצריך להוציא אותם. אם לא - אם לא המשפחות יתכנסו ויחשבו איך מחריפים את המאבק".

טרם הפגישה, סיפר גילי, אחיה של ירדן רומן גת, כי "מהרגע שהיא שמעה על סיום השחרורים וההפוגות היא רוצה לעשות כל מה שהיא מסוגלת. שהקבינט ישמע אותה, כמה זה דחוף להחזיר אותם". הוא ציין כי החטופים שיגיעו "ירצו לשתף בחומרת הדבר, ומה אומר יום בשבי בעזה. שהקבינט ירגיש את זה באופן ישיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully