וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל מלכותי: "המלכה לטיסיה בגדה במלך פליפה וניהלה רומן עם גיסה לעתיד"

10.12.2023 / 9:27

משבר מלכותי מתבשל בספרד בגלל האשמות על רומן סודי של המלכה, עם איש עסקים שלאחר מכן התחתן עם אחותה. את ההאשמות פרסם לא פחות מהמאהב עצמו שטוען שיש לו תמונות וסרטונים כדי לתמוך בטענותיו

מי מה המלכה לטיסיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

סערה חסרת תקדים פרצה בבית המלוכה הספרדי, שגורמת למשפחת המלוכה הבריטית להיראות כמו משפחה מאושרת ונורמלית לחלוטין. בית בורבון בן ה-800 שנה, ששולט בספרד מאז המאה ה-18, מסובך בשערורייה של בגידה והונאה של לא אחרת מאשר המלכה לטיסיה.

אחת החוזקות הגדולות של המלכה הפופלארית, לפי התקשורת הספרדית, הייתה שהיא נטולת שערוריות. אבל אחרי 19 שנות נישואים למלך ספרד פליפה השישי, התדמית שלה ספגה מכה קשה.

היא מואשמת בניאוף ובגידה במלך, שהתרחשו בשנים הראשונות לנישואים המלכותיים, עם אדם בשם חיימה דל בורגו. אם זה לא מספיק שערורייתי - על פי הדיווח כשהמלכה סיימה את הרומן, דל בורגו נישא לאחותה, תלמה אורטיז, והפך לגיסה של מאהבתו לשעבר.

ההאשמות נגד המלכה הופיעו לראשונה בחודש שעבר כשהעיתונאי חיימה פניפיאל פרסם ספר בשם: Letizia & I: What Secrets is the Queen Letizia hid (לטיסיה ואני: מהם הסודות שהמלכה לטיסיה מסתירה?) וזכו לגיבוי ואימות בסדרת ציוצים של מי שנחשב למקור הראשי לספר של פנפיאל, חיימה דל בורגו עצמו.

איש העסקים, שעשה את הונו כמשקיע ויועץ פיננסי, טען בסוף השבוע שעבר בסדרת ציוצים שנמחקו מאז שהוא ולטיסיה היו בזוגיות לפני שפגשה את יורש העצר פליפה ב-2004, והחיו מחדש את מערכת היחסים שלהם ב-2010 ברומן שנמשך 18 חודשים. הוא טוען שיש לו "תצלומים, סרטונים, הקלטות של שיחות טלפון" ועוד ראיות אחרות לגיבוי טענותיו.

פליפה מלך ספרד ולטיסיה מלכת ספרד. GettyImages, GettyImages
פליפה מלך ספרד ולטיסיה מלכת ספרד/GettyImages, GettyImages

המלך פליפה, בן 55, והמלכה לטיסיה, בת 51, מוצאים את עצמם כעת בסערת יחסי ציבור שמאיימת להרוס את שלטונם, להשפיל את שתי בנותיהם המתבגרות ואולי אפילו להרוס את מוסד המלוכה הספרדי עצמו.

למשפחת המלוכה הספרדית היו לא מעט שערוריות בעבר - בין השנים 1931-75 לספרד לא היה כלל מלך מוכר, שכן האומה פלירטטה עם הרעיון של ביטול המלוכה, נלחמה במלחמת אזרחים וחיה תחת הדיקטטורה של הגנרל פרנקו. כשיורש העצר החוקי, המלך חואן קרלוס הראשון, עלה לכס המלכות ב-1975, העם הספרדי קיווה לשנים רבות של יציבות. עם זאת, ב-2014 הוא נאלץ להתפטר על רקע שורה של שערורייות פיננסיות, האשמות בשחיתות וגילויים על יחסים מחוץ לנישואים. במקביל בתו, הנסיכה כריסטינה עמדה לדין עם בעלה, בחשד למעילת ענק של שישה מיליון דולר.

המלך לשעבר חואן קרלוס נמצא בשלוש השנים האחרונות בגלות עצמית באיחוד האמירויות הערביות, לאחר שהמוניטין שלו קרס והאמון הציבורי במוסד המלוכה נמצא בנקודת השפל שלו מאז הכתרתו. בנו, מלך ספרד פליפה השישי, נקט צעד חריג בניסיון להרחיק את עצמו מאביו רדוף השערוריות ושלל ממנו את הקצבה המלכותית שלו. כדי להוכיח עד כמה הוא רציני, המלך פליפה החליט גם לוותר על הכסף שהיה אמור לרשת מאביו - שעל פי ההערכות קיבל בימי כהונתו 100 מיליון דולר מערב הסעודית באמצעות חשבוניות סודיים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פליפה מלך ספרד ולטיסיה מלכת ספרד. Carlos Alvarez/Getty Images, GettyImages
פליפה מלך ספרד ולטיסיה מלכת ספרד/GettyImages, Carlos Alvarez/Getty Images

תמונת הסלפי באמבטיה: "סופרת את השעות עד שנתראה"

ימי מלכותו של פליפה, בעיקר מאש נישואיו ללטיסיה, היו יחסית שקטים - אבל כעת הכל מתפוצץ - בין הטענות הפרועות יותר שפורסמו בהרחבה בתקשורת הספרדית לטיסיה שקלה להתגרש מהמלך פליפה כדי לעבור לחיות עם דל בורגו, השניים שקלו לקנות בית ביחד קרוב לארמון סרסואלה בו גרה משפחת המלוכה במדריד והם אפילו דנו באפשרות להביא ילד לעולם באמצעות פונדקאות.

דל בורגו טוען שהזוג היה ב"מערכת יחסים אוהבת" מ-2002 עד 2004 וחיזק את טענותיו הסנסציוניות בכך שפרסם תמונת סלפי, ככל הנראה מאמצע שנות ה-2000, של לטיסיה עטויה בבד פשמינה שחור -כשהיא בהריון עם בתו של המלך. הוא טען שהתמונה צולמה במראה בחדר האמבטיה בזמן שהשניים ניהלו רומן ושהיא שלחה לו אותה יחד עם ההודעה: "אהובי. אני לובשת את הפשמינה שלך. זה כמו להרגיש אותך לצידי. זה דואג לי. מגן עליי. אני סופרת את השעות עד שנתראה שוב. אוהבת אותך".

התמונה של המלכה לטיסיה שצייץ גיסה לשעבבר כהוכחה לרומן שניהלו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התמונה של המלכה לטיסיה שצייץ גיסה לשעבבר כהוכחה לרומן שניהלו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפי ספרו של פנפיאל, לטיסיה הייתה נפגשת עם דל בורגו במלון סנטו מאורו במדריד, בו חי דיוויד בקהאם בזמן ששיחק בריאל מדריד. הם נפגשו גם במלון חואן קרלוס הראשון בברצלונה, שנקרא על שם אביו של פליפה, וכן במלון בוונציה.

מערכת היחסים ביניהם הפכה כה רצינית עד שדל בורגו תכנן לבקש את ידה במהלך ארוחת ערב רומנטית בגן של מלון ריץ במדריד ב-2004. אבל רגע לפני שהוא כרע ברך והציע נישואים לטיסיה סיפרה לו שפגשה מישהו אחר - בחור צעיר שבשבילו תצטרך לוותר על הקריירה המבטיחה שלה כעיתונאית ומגישה בטלוויזיה. היא לא חשפה את זהות המאהב המסתורי שלה, רק שהוא היה 'דיפלומט'. דל בורגו ניחש מיד ואמר לה: "את עם פליפה". לטיסיה לא הכחישה זאת, ולפי הספר באותו לילה היא 'כרתה ברית עם דל בורגו כדי להפוך את מערכת היחסים שלהם לידידות מתמשכת'. לפי המסופר שם פליפה ראה את לטיסיה בשידור בטלוויזיה הלאומית וקיים במהירות ארוחת ערב עם 16 אורחים כדי שיוכל לפגוש את 'הבחורה שבה התאהב דרך המסך'".

טענה נוספת שעולה מהספר היא שלטיסיה בכלל הייתה בהיריון באותו זמו מאדם אחר - עיתונאי שהפך לסופר, דיוויד טג'רה, והנסיך לא היה מודע לכך. עשרה ימים לאחר מכן, עם כשהיה ברור לה שהנסיך מעוניין בה, לטיסיה קיבלה את ההחלטה לעבור הפלה. ההליך (שלראשונה נטען שהוא קרה בספר שנכתב על ידי בת דודתה של לטיסיה ב-2013) התרחש במרפאה במדריד ב-27 באוקטובר 2002.

פנפיאל טוען כעת שזו הייתה ההפלה השנייה שלה אחרי שעברה אחת בעבר בגיל 19. "כשפליפה התארס ללטיסיה הוא לא ידע על ההפלה, אבל כשהחתונה התקרבה, במחווה של כנות, לטיסיה סיפרה לו על כך. הדבר החמור ביותר הוא שהמלך הסכים איתה שצריך למחוק כל זכר להפלה ההיא".

דל בורגו טוען שלאחר שנפרדו הוא היה 'יועץ' מרכזי ללטיסיה כאשר נציגי משפחת המלוכה הכינו את ההסכם לפני נישואין. ימים לפני טקס החתונה, שבו השתתפו בני משפחות מלוכה מכל רחבי העולם, דל בורגו טוען שלטיסיה הצהירה על אהבתה אליו בארוחה זוגית במסעדה יוקרתית ואקסקלוסיבית, קרובה לארמון. לטיסיה ביקשה ממנו לכאורה 'לעולם לא לעזוב' אותה, ודרשה לדעת מדוע הוא מעולם לא ביקש להינשא לה.

מספר ימים לאחר מכן, לטיסיה תלך במעבר בקתדרלת אלמודנה בשמלה של מנואל פרטגז, עם שובל באורך 10 מטרים, כדי להינשא לגבר אחר - מלך ספרד העתידי.

"באותו לילה החיינו את יחסי האהבה שלנו"

דל בורגו מספר שהוא ולטיסיה נשארו 'חברים ומקורבים' מ-2004 עד 2010. אבל לאחר שש שנות נישואים של לטיסיה ופליפה - היא הציתה מחדש את הרומן שלה איתו.

הוא נזכר בסצנה שהתרחשה ביולי 2010: "שנינו שוכבים באותו ערסל, מתחת למרפסת הבריכה, זה מול זו ולטיסיה אומרת לי 'אני אוהבת אותך'. ועניתי, 'אני אוהב אותך'. באותו לילה החיינו את יחסי האהבה שלנו, שנקטעו שנים קודם לכן - כי האהבה תמיד הייתה שם, מאז הטיול הראשון שלנו לוונציה ב-2002". דל בורגו המשיך: "הרגע הזה, בערסל, היה אחד מאלה שבהם החיים מקבלים תפנית.

"נסענו לכף ורדה, הפלגנו ליוון, לארצות הברית, טיילנו לאזור הכפרי באנגליה, לפרובנס שבצרפת. היא הגיעה ללונדון, אני נסעתי למדריד. שנה וחצי חשבנו ועשינו צעדים קדימה עם הרעיון להיות חופשיים. עסקנו בשאלת הגירושין, גורל הבנות, פנינו לייעוץ משפטי, ראינו יחד בית בשכונת לה פלורידה ליד הארמון שנוכל לחיות בו בזמן שנהיה בספרד. שקלנו את ניו יורק כאופציה הטובה ביותר מבחינת מגורי קבע. היא הציעה את הרעיון שנביא יחד ילד דרך פונדקאות בלוס אנג'לס".

אבל המלכה לטיסיה - שילדה את לאונור וסופיה ב-2005 ו-2007 - ניתקה את הרומן ב-2012 לאחר 18 חודשים, מחשש שבגידותיה עלולות להיחשף.

לטיסיה מלכת ספרד. Carlos Alvarez, GettyImages
לטיסיה מלכת ספרד/GettyImages, Carlos Alvarez

ואז - הוא התחתן עם אחותה

למרבה הפלא, באותה שנה, דל בורגו התחתן עם לא אחרת מאשר אחותה של לטיסיה, תלמה אורטיז. בחתונתם ב-2012, האורחים עמדו בתור כדי לברך אותו ודל בורגו מצוטט בספר כאומר: 'כשהאורחים בירכו אותנו, הגיע תורה של לטיסיה שנישקה אותי על הלחי ולחשה באוזני: 'אנחנו נהיה שוב ביחד'". הוא התגרש מאחותה לאחר שנתיים.

למרות שמחק את התמונה שפרסם דל דורגו ציית לאחר מכן: "}אני לא משנה פסיק מהפוסטים שנמחקו. אני מעריך את ההודעות שקיבלתי ממי שהבינו שהיו לי את הסיבות שלי. אני לא נוטר טינה לאלה שאיימו להרוג אותי. אני לא מרגיש גאה, אבל האמת היא מה שהיא. אני מזהה רק מלך אחד בשמיים, ושמו ישו מנצרת. הוא ישפוט אותי".

בית המלוכה הספרדי לא פרסם שום התייחסות לטענות שעלו בספר והמלך והמלכה אף הופיעו יחד באירוע רשמי בסוף השבוע ושידרו "עסקים כרגיל". הטענות לרומן זכו לתהודה רבה בספרד ולגל גינויים על הפרסום, אפילו ממתנגדי מלוכה מהשמאל שטענו שמדובר בחדירה סקסיסטית לפרטיות של המלכה.

בשנה הבאה המלך פליפה השישי והמלכה לטיסיה אמורים לחגוג את יום הנישואים ה-20 שלהם: שני עשורים מאז החתונה שלטענת פנאפיאל, לטיסיה, תיארה אותה כ"עסקת חייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully