וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ספרד הפסיק את תשלום המשכורת לאביו והתנער מהירושה שלו

פליפה השישי, שירש את הכס מאביו ב-2014, חדל את המענק השנתי של 194 אלף אירו שממנו נהנה עד היום. זאת על רקע שורת שערוריות כספיות ואורח חיים ראוותני של המונרך לשעבר בן ה-82, שמלך במשך 39 שנים

מלך ספרד חואן קרלוס לצד בנו פליפה בעת טקס פרישתו מהכס, יוני 2014. AP
משחקי הכס. פליפה לצד אביו, 2014/AP

מלך ספרד פליפה השישי ויתר אתמול (ראשון) על ירושת אביו, המלך לשעבר חואן קרלוס, שמעורב בשורת שערוריות. בהצהרה של הארמון נאמר כי חואן קרלוס, שפרש מהכס ב-2014, יפסיק לקבל מענק שנתי של 194 אלף אירו.

ההחלטה התקבלה על רקע הביקורת על המלך לשעבר בן ה-82 בשל אורח חייו הפזרני. חואן קרלוס, שמלך במשך 39 שנים, עומד גם בפני חקירה של רשויות המיסים בשוויץ בעקבות דיווחים בתקשורת על כך שקיבל מאה מיליון דולר מערב הסעודית ב-2008 דרך חשבון סודי במקלט מס. המלך לשעבר לא הגיב לנושא.

חלק מהפרשנים המלכותיים בספרד אומרים כי המלך הנוכחי בן ה-52 מנסה להתרחק מהפרשות של אביו באמצעות הוויתור על הירושה.

חואן קרלוס עלה לכס המלוכה ב-1975 עם מותו של הגנרל פרנסיסקו פרנקו, הדיקטטור הימני ששלט בספרד במשך 36 שנה. במהרה הוא התעלם מתומכיו של פרנקו, שרצו להאריך את השלטון הרודני, והנהיג מערכת חדשה של מונרכיה פרלמנטרית.

ככל שהשנים עברו, המלך התערב פחות בפוליטיקה והפך לסמל.הוא זכה להוקרה על כך שייצב את המחוזות הבדלניים של קטלוניה וחבל הבסקים, והוא גם עזר לסכל ניסיון הפיכה ב-1981.

עד לפני פרישתו הפופולריות שלו בקרב הציבור הספרדי הייתה גבוהה, אך ציד פילים מתוקשר ב-2012 וטענות לשחיתות שבהן היו מעורבים בתו הצעירה, כריסטינה, ובעלה הובילו לקריאות שעליו לפרוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully