וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברת שרידי גופתו של הגנרל פרנקו פותחת מחדש את הפצעים בספרד

26.8.2018 / 23:05

הממשלה הסוציאליסטית העבירה צו המורה להעברת שרידי הרודן מאתר קבורה באזור מדריד, שזכה לגינויים על כך שהוא היחיד באירופה המנציח רודן פשיסטי. נכדיו של פרנקו, שתחת שלטונו נהרגו עשרות אלפים, מבטיחים להיאבק משפטית

הגנרל פרנקו במצעד ניצחון בברצלונה, לאחר כיבושה במלחמת האזרחים של ספרד, 1939. AP
שלט בספרד בין 1939 ל-1975. פרנקו/AP

משפחתו של הרודן לשעבר של ספרד פרנסיסקו פרנקו תשתמש בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה כדי למנוע את העברת שרידי גופתו ממאוזוליאום ליד מדריד - כך דיווחו אתמול (שבת) כלי תקשורת במדינה. זאת אחרי צו שהוציאה הממשלה הסוציאליסטית, הדורש עוד את אישור הפרלמנט.

תחת שלטונו של פרנקו, שנמשך בין 1939 ל-1975 ונותר נושא רגיש גם יותר מארבעה עשורים אחרי מותו, עשרות אלפי מתנגדי משטר נהרגו ונכלאו. בשלוש השנים שקדמו לתחילת שלטונו התחוללה מלחמת אזרחים אכזרית, שבה נהרגו כחצי מיליון לוחמים ואזרחים.

תומך של הרודן פרנסיסקו פרנקו באתר קבורתו באזור מדריד, ספרד, 24 באוגוסט 2018. רויטרס
תומך של פרנקו באתר קבורתו, שישי/רויטרס

לפי כמה כלי תקשורת, שבעה מנכדיו של פרנקו פרסמו הצהרה שבה הביעו את התנגדותם "התקיפה והחד-משמעית" להעברת שרידיו מ"עמק הנופלים" הנחשב לאתר ההנצחה היחיד באירופה עבור מנהיג פשיסטי. במקום קבורים עוד עשרות אלפי קורבנות מהמלחמה.

לא ברור אילו אמצעים חוקיים עומדים לרשותם של צאצאיו של הרודן כדי לנסות ולעצור את מימוש הצו, המעניק להם 15 ימים החל מסוף החודש כדי להכריע לאן יועברו השרידים או להשאיר את ההחלטה בידי הממשלה. על אף שלסוציאליסטים אין רוב בפרלמנט, הצו צפוי לעבור.

המשפחה הביעה תקווה כי המסדר הבנדיקטי האחראי על האתר, שמסומן בצלב שגובהו 152 מטר, ימנע מהמדינה להשלים את "נקמה". נכדיו של פרנקו הוסיפו כי אם "הוצאת השרידים תקרה בניגוד לרצוננו, נדרוש כי הם יעברו לידנו כדי שנוכל להמשיך בקבורה נוצרית".

(עדכון ראשון 16:19)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מאוזיליאום ליד מדריד שבו קבור הדיקטטור הספרדי פרנסיסקו פרנקו. AP
אתר קבורתו של פרנקו ליד מדריד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully