וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לביידן: דעת הקהל בישראל לא תקבל עצירה של הפעולה הצבאית בעזה

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 23:00

בכירים אמריקנים וישראלים ציינו שבשיחת טלפון עם נתניהו ביום ראשון הביע נשיא ארה"ב דאגה מפעולה צבאית בדרום הרצועה, ומפגיעה מאסיבית באזרחים. השניים סיכמו שהמדינות יקיימו התייעצות מוקדמת לגבי התכנית המבצעית של צה"ל

נתניהו על הארכת ההפוגה: יש מתווה לשחרור חטופים נוספים/רועי אברהם / לע״מ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך שיחת הטלפון ביניהם ביום ראשון כי הוא מודאג מאוד מפעולה צבאית ישראלית אפשרית בדרום רצועת עזה לאחר שההפוגה בלחימה תסתיים - כך אמרו שני בכירים אמריקנים שמעורים בתכני השיחה.

למה זה חשוב:

  • ממשל ביידן מודאג מאוד שמבצע ישראלי בדרום רצועת עזה יביא לפגיעה חמורה באזרחים פלסטינים, בנוסף לאלפי האזרחים הפלסטינים שכבר נהרגו מתחילת המלחמה.
  • הבית הלבן מודאג במיוחד שפעולה צבאית ישראלית בדרום הרצועה, שם מרוכזים כעת יותר משני מליון פלסטינים, תוביל למשבר הומניטארי חריף ועמוק פי כמה.
הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הבית הלבן מודאג מפעולה צבאית בדרום הרצועה. ביידן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מאחורי הקלעים:

  • הבכירים האמריקנים אמרו כי מטרת השיחה של ביידן עם נתניהו ביום ראשון הייתה לדבר איתו על דאגותיו לגבי מבצע צבאי ישראל בדרום הרצועה.
  • בידן אמר לנתניהו כי הדרך בה צה"ל פעל בצפון הרצועה - מתקפה קרקעית רחבה עם שלוש אוגדות שריון וחיל רגלים - לא תוכל לחזור על עצמה בדרום הרצועה לאור העובדה שבאזור הזה נמצאים כעת שני מליון פלסטינים, ציינו הבכירים האמריקנים.
  • בכירים ישראלים ואמריקנים ציינו שנתניהו אמר לביידן כי הוא אינו יכול שלא להורות על פעולה בדרום רצועת עזה - גם כיוון שהדבר נחוץ להשגת יעדי המבצע הישראלי וגם כיוון שדעת הקהל בישראל לא תקבל עצירה של הפעולה הצבאית כעת.
  • ביידן אמר לנתניהו כי הוא רוצה שישראל וארה"ב יקיימו התייעצויות לגבי התכניות המבצעיות של צה"ל לפני פעולה בדרום הרצועה כפי שקיימו לגבי התכניות המבצעיות של צה"ל לפני הפעולה בצפון הרצועה. בכירים אמריקנים אמרו כי נתניהו נענה לבקשה.
  • בכירים אמריקנים וישראלים אמרו כי בימים האחרונים התקיימו שתי שיחות טלפון עם מסרים זהים בין שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין לבין שר הביטחון יואב גלנט.
שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. 16 ביוני 2023. אלעד מלכה, אתר רשמי
שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין ושר הביטחון יואב גלנט/אתר רשמי, אלעד מלכה

תמונת המצב:

  • למרות שההפוגה בלחימה הוארכה פעם אחת וייתכן שתוארך פעם נוספת, בכירים ישראלים מעריכים כי קרוב לוודאי שהלחימה תחודש בתוך כמה ימים כאשר חמאס לא יחזיק יותר בבני ערובה שאותם הוא מוכן לשחרר עבור הפסקת אש זמנית.
  • נתניהו, גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי אמרו פומבית בימים האחרונים כי התכניות המבצעיות לפעולה בדרום רצועת עזה כבר אושרו, וכי צה"ל ישוב לפעול בכל הכוח בעזה מייד עם סיום הפסקת האש, כדי להשמיד את חמאס.
הרמטכ״ל הרצי הלוי קיים אישורי תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום יחד עם ירון פינקלמן מפקד פיקוד הדרום וחברי פורום מטכ״ל, 29 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
הרמטכ״ל הרצי הלוי קיים אישורי תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום יחד עם ירון פינקלמן מפקד פיקוד הדרום וחברי פורום מטכ״ל, 29 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

מה הם אומרים:

  • הבית הלבן ולשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לפרטי השיחה בין ביידן לבין נתניהו.
  • דובר הבית הלבן לענייני חוץ וביטחון ג'ון קירבי אמר אתמול (שלישי) כי ממשל ביידן אינו תומך בפעולה צבאית ישראלית בדרום רצועת עזה, "אלא אם כן ישראל תראה שהיא לוקחת בחשבון את כל העקורים הפלסטינים שנמצאים שם".
  • קירבי אמר כי ישראל צריכה לוודא שהתכניות המבצעיות שלה עבור דרום רצועת עזה לוקחות בחשבון את החפים מפשע הנוספים שנמצאים שם כעת.
  • דובר משרד ההגנה האמריקני, גנרל פט ריידר, אמר כי אוסטין הדגיש בפני גלנט כי חשוב שהמבצע הישראלי בדרום הרצועה יתנהל בהתאם לחוקי המלחמה.
  • "אנחנו לא רוצים לראות אזרחים חפים מפשע נפגעים בצורה רחבה עוד יותר ממה שכבר קרה עד כה", הוא אמר.

מה הלאה:

  • שר החוץ האמריקני טוני בלינקן שיגיע לישראל מחר (חמישי) צפוי להתמקד במהלך שיחותיו עם נתניהו ועם חברי קבינט המלחמה באפשרות של מבצע ישראלי בדרום רצועת עזה, ובדרכים לוודא שהוא לא יביא לפגיעה רחבת היקף באזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully