וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל אישר תוכניות להמשך הלחימה: "יודעים מה לעשות - מוכנים לשלב הבא"

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 19:33

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אישר תוכניות להמשך הלחימה והתמרון הקרקעי ברצועת עזה. "אנחנו יודעים מה צריך לעשות, ומוכנים לשלב הבא", מסר. נתניהו: "שואלים אותי אם ישראל תחזור ללחימה? אז התשובה שלי היא חד משמעית כן"

פעילות צה"ל ברצועת עזה. 23 לנובמבר 2023/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי אישר היום (רביעי) את התוכנית להמשך הלחימה בפיקוד הדרום. התכנית אושרה יחד עם מפקד פיקוד הדרום וחברי פורום מטכ"ל. יחד איתו, התייחסו רבים בקבינט המלחמה לנושא חזרת הפעילות ברצועת עזה. נתניהו: "אין מצב שאנחנו לא חוזרים ללחימה עד הסוף".

"מתחילת המלחמה אני קבעתי שלושה יעדים - חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו ולהבטיח שעזה לעולם לא תחזור להיות איום על ישראל. שלושת היעדים האלה עומדים בעינם", אמר היום ראש הממשלה נתניהו. "בשבוע האחרון אנחנו השגנו הישג גדול מאוד - החזרת עשרות רבות של חטופינו. לפני שבוע זה היה נשמע דמיוני, אבל השגנו את זה", מסר נתניהו, "אבל בימים האחרונים אני שומע שאלה - האם לאחר מיצוי השלב הזה של החזרת חטופינו, ישראל תחזור ללחימה? אז התשובה שלי היא חד משמעית כן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בזמן מבצע שחרור הפעימה השנייה של חטופינו, חדר המבצעים של אמ"ץ, הקריה, תל אביב. 25 בנובמבר 2023. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
"ישראל תחזור ללחימה? התשובה שלי היא כן", נתניהו/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

נתניהו הוסיף ומסר כי "אין מצב שאנחנו לא חוזרים ללחימה עד הסוף. זו המדיניות שלי, הקבינט כולו עומד מאחוריה, הממשלה כולה עומדת מאחוריה, החיילים עומדים מאחוריה, העם עומד מאחוריה - זה בדיוק מה שנעשה".

עוד התייחס היום לנושא גם השר בני גנץ. "אנחנו נמצאים ברגעים מורכבים, ובחלון זמנים  במסגרת המתווה להשבת חטופינו. נפעל כדי למצות אותו ככל שניתן. לצד זאת, אנחנו ערוכים ומוכנים לחזרה ללחימה, בכל רגע נתון, כולל ברגעים אלו," מסר גנץ.

"מדינת ישראל מנהלת מערכה מורכבת, רב זירתית, עם אחריות עצומה של שמירה על הפרויקט הציוני, ביצורו וחיזוקו. עלו עלינו לכלותינו, ועדיין רוצים לעשות זאת", מסר גנץ, "לנו אין ברירה. אנחנו חייבים להמשיך להילחם. לא נקמה אנו מבקשים אלא הבטחת עתידנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בני גנץ בהצהרה לתקשורת, 29 בנובמבר 2023. ללא, צילום מסך
"לא נקמה אנו מבקשים אלא הבטחת עתידנו", גנץ/צילום מסך, ללא

"לא נעצור עד שנביא ביטחון ונסיר את האיום על אזרחינו בדרום ובצפון. אנחנו לא חוזרים עד שמבצעים. הלחימה תימשך, ותתרחב לכל מקום שנדרש ברחבי הרצועה. לא יהיו ערי מקלט. עד שתושבי בארי ושדרות, שלומי ומטולה, יוכלו לשוב בבטחה לקרקע שהיא חלק מהם ומאיתנו. עד שישובו בנים ובנות לגבולם".

בנוסף, קיים היום שר הביטחון יואב גלנט הערכת מצב מיוחדת בנושא המאמצים להחזרת החטופים, יחד עם הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה ועוד. במהלך הערכת המצב, ציין גלנט גם הוא את נושא המשך הלחימה. "אנו עושים כל ניסיון להשבת כל החטופים ולמיצוי מלא של המהלך הנוכחי להשבת כל הנשים והילדים החטופים בעזה. כוחות צה"ל באוויר, ביבשה ובים מוכנים לחידוש הלחימה באופן מיידי".

שר הביטחון, יואב גלנט קיים  הערכת מצב  עם הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, מפקד המאמץ המודיעיני לנושא השו״ן אלוף (מיל׳) ניצן אלון, רח"ט מחקר, תת אלוף עמית סער ויועץ שר הביטחון לנושא השו"ן אלוף משנה (מיל') ליאור לוטן, 29 בנובמבר 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גלנט והרטמכ"ל בהערכת מצב/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

גם במהלך ביקורו של גלנט במנהלת המרכבה והרק"ם, שם צפה בשיקום הטנקים והנמ"רים שנפגעו במהלך הלחימה, הזכיר גלנט את נושא זה. "אני אומר כאן, בקרוב הטנקים, הנמרים וכל כלי הרק"ם האחרים יחזרו לפעולה בכל רחבי עזה. אם יש למישהו ספק, בקרוב מאד אנחנו נמשיך, נתמרן ונגיע עד להכרעת האויב ולהחזרת החטופים לביתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully