וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן מגיב לשחרור החטופים: "לחמאס לא אכפת מהאנשים בעזה"

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 23:34

עם חזרתם של הפעימה הראשונה של חטופים ישראליים, נשא ביידן דברים ומסר כי הוא מתחייב להמשיך ולעבוד על שחרור כלל החטופים. הנשיא מסר כי יצא קשר עם קטאר בכדי לוודא שהמשך עסקת החטופים מתנהל כמתוכנן. "אני לא סומך על חמאס, אני רק בטוח שחמאס מבין כשלוחצים עליו"

הנשיא ביידן: "בשעות הקרובות נדע מי יהיה בגל השחרורים הבא"/יוטיוב הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הערב (שישי) דברים, עם חזרתם של 13 החטופים הישראלים לישראל. ביידן התייחס להליך שחרור בני הערובה, להמשך עסקת החטופים ולסיוע ההומניטרי לעזה. "לחמאס לא אכפת מהאנשים בעזה. להמשיך במלחמה רק ייתן לחמאס את מה שהם רוצים".

ביידן פתח ואמר כי הוא מודה על כך שמשפחות החטופים אוחדו עם יקיריהם, לאחר שאלו הוחזקו כבני ערובה במשך כ-50 ימים. "שחרור החטופים רק התחיל אבל זה מתקדם בצורה טובה. כל בני הערובה עברו חוויה נוראית וזו התחלה של מסלול החלמה ארוך", מסר הנשיא. עוד הוסיף ביידן ומסר כי בעקבות החזרת החטופים, הלחימה תיעצר למשך ארבעה ימים, אך הדגיש כי כל עוד ימשיך החמאס לשחרר חטופים, תוכל הפסקת האש להימשך.

הצהרת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. 25 באוקטובר 2023. רויטרס
כל עוד החמאס ישחרר חטופים, הפסקת האש תוכל להימשך/רויטרס

"מרגע שחמאס חטף את בני הערובה אני והצוות שלי התחלנו לעבוד על שחרורם. לחצתי להפוגה בלחימה כדי להרחיב את הסיוע האמריקני לעזה וכדי לאפשר שחרור בני ערובה", מסר ביידן,"שוחחתי עם אמיר קטאר, עם נשיא מצרים ועם ראש הממשלה נתניהו כדי להשיג את העסקה ואני מודה להם על מאמציהם".

עוד מסר ביידן ואמר כי "השחרור של היום הוא תחילת התהליך. מצפים שעוד בני ערובה ישוחררו מחר ובימים הבאים. אנחנו מחוייבים להמשיך לעבוד על שחרור כל בני הערובה שלא ישוחררו במהלך העסקה הזו. ביידן מסר כי הוא בקשר עם המנהיגים בישראל ובקטאר בכדי לוודא כי המשך עסקת השבת החטופים מתנהל כמתוכנן. כמו כן, מסר כי בשעה הקרובה, נדע מי יהיו בפעימה השנייה של שחרור החטופים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חטופים ישראלים מובלים מפוחדים על ידי מחבלי חמאס. 24 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בקרוב נדע מי יהיו בפעימה השניה. החזרת החטופים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בנושא הסיוע ההומניטרי, מסר ביידן כי הוא ממוקד על הגדלת פעולות הסיוע לרצועה. "דיברתי עם השליח שלי לעניינים הומניטאריים דיוויד סאטרפילד וקיבלתי ממנו עידכון. אנחנו עושים מאמץ למנוע מחמאס להשתלט על הסיוע ולוודא שהוא מגיע לאנשים שצריכים אותו", מסר.

ביידן המשיך והתייחס לארגון הטרור חמאס, ולהמשך הלחימה. "לחמאס לא אכפת מהאנשים בעזה", אמר, "חמאס יצא למתקפה כי הם פחדו שישראלים ופלסטינים יחיו בשלום. להמשיך במלחמה רק ייתן לחמאס את מה שהם רוצים". עוד הוסיף ביידן כי אחרי המלחמה, יש לעבוד על השגת פתרון שתי מדינות.

חטופים ישראלים מובלים מפוחדים על ידי מחבלי חמאס. 24 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"אני לא סומך על חמאס בכלל"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד בנושא המצב ברצועת עזה, מסר הנשיא האמריקני כי שוחח עם נתניהו, ועודד אותו להפחית את מספר האזרחים ההרוגים בעזה, בעוד ישראל מנסה לחסל את חמאס. "זה קשה. אני לא יודע כמה זמן ייקח להם. אני מקווה שזה יקרה במהירות האפשרית". לבסוף, נשאל ביידן האם הוא סומך על חמאס להמשיך ולקיים את מחויבותיהם בעסקת החטופים. "אני לא סומך על חמאס בכלל", ענה, "אני רק בטוח שחמאס מבין כשלוחצים עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully