וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס בטרור פסיכולוגי טוען: ילדי משפחת ביבס ואמם נהרגו. בצה"ל בוחנים את המידע

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 19:44

הארגון שידוע בטרור פסיכולוגי טען שהמשפחה נהרגה "בהפצצות בעזה". נציגים של צה"ל שוחחו עם בני המשפחה, הודיעו להם על הפרסום ומלווים אותם. בעבר טענו הארגונים ברצועה כי חנה קציר נהרגה בשבי, אך היא חזרה בפעימה הראשונה

בווידאו: דודתם של כפיר ואריאל ביבס: "מי מקלח ומרגיע אותם? חמאס, אלה האויבים שלכם?" 28.11.23/מטה החטופים

ארגון הטרור חמאס טען היום (רביעי) כי שירי ביבס ושני ילדיה, אריאל בן ה-4 וכפיר בן ה-10 חודשים, נהרגו בשבי. לטענת חמאס, השלושה נהרגו ב"התקפה ישראלית". עד כה, אין עוד להצהרה של ארגון הטרור, המתמחה בלוחמה פסיכולוגית ופרסם עד כה מספר אמירות שקריות, אישור רשמי. מדינה שלמה מקווה כעת כי הדיווח יתברר כשקרי, כפי שאירע למשל במקרה של חנה קציר, שנטען כי מתה בשבי אך שוחררה מרצועת עזה בחיים.

בתגובה להודעת חמאס, מסר היום צה"ל כי "ארגון הטרור חמאס ממשיך לנהוג באופן אכזרי ולא אנושי. נציגי צה"ל שוחחו עם בני משפחת ביבס, הודיעו להם על הפרסום ומלווים אותם בשעה זו. צה"ל בוחן את מהימנות המידע".

"האחריות לבטחונם של כלל החטופות והחטופים ברצועת עזה מוטלת באופן מלא על ארגון הטרור חמאס", הוסיף צה"ל, "חמאס מסכן את החטופות והחטופים ובהם תשעה ילדים. חמאס נדרש להחזיר אותם מיידית לישראל. צה"ל יחד עם כלל הגופים ימשיך ללוות את משפחת ביבס, כמו גם את כל משפחות החטופות והחטופים. צה"ל פועל בכל האמצעים, המודיעיניים והמבצעיים, על מנת להשיב את החטופות והחטופים הביתה".

בעקבות ההצהרה, שוחח גם ראש הממשלה נתניהו עם משפחת ביבס. נתניהו אמר לבני המשפחה כי הנושא נבדק על ידי כלל גורמי הביטחון, וכל מידע יימסר להם. כמו כן, הבטיח שמדינת ישראל תעשה הכל להשבתם ארצה.

שירי, כפיר, אריאל, ירדן ביבס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משפחת ביבס: שירי, כפיר, אריאל וירדן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ממשפחת ביבס נמסר כי הם מעודכנים בפרסום של חמאס. "אנו ממתינים שהידיעה תאומת או בתקווה תופרך בהקדם על ידי גורמים צבאיים. אנו מודים לעם ישראל על החיבוק החם אך מבקשים לשמור על פרטיותנו בשעה מורכבת זו", מסרה המשפחה.

אתמול, נאמה עופרי ביבס לוי, אחותו של האב ירדן ביבס, בכיכר החטופים."שירי, אריאל וכפיר שמוחזקים בשבי חמאס בעזה כבר 53 ימים. אנחנו לא יודעים מה מצבם, מה הם אוכלים, מי מקלח ומרגיע אותם כשהם בוכים", אמרה עופרי, "האחריות על בריאותם מוטלת על חמאס. חמאס, האם אלה האויבים שלכם? חטיפת ילדים תואמת את ערכי האסלאם? אנו דורשים מממשלת ישראל להחזיר את ההורים והילדים באופן מידי. הם בסכנת חיים ממשית. כל יום שעובר מסכן אותם. דורשים הכנסה מידית של הצלב האדום". בתום נאומה, הפריחו הנוכחים בלונים כתומים למען משפחת ביבס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפרחת בלונים כתומים במהלך הצהרת משפחת ביבס, למען שחרורם. מטה החטופים, תל אביב. 28 בנובמבר 2023. מטה החטופים, אתר רשמי
בלונים כתומים למען משפחת ביבס, אתמול/אתר רשמי, מטה החטופים

התינוק כפיר ביבס הפך לאחד השמות המזוהים ביותר עם זוועות ה-7 באוקטובר ומשבר החטופים. תמונותיו פורסמו בערוצי חדשות ועיתונים בולטים ברחבי התקשורת הזרה בעולם. בכך, הפכו משפחת ביבס לסמל של המאבק לשחרור החטופים, עבור העולם, עבור ישראל, אך גם עבור החמאס.

"המגן האנושי הזעיר ביותר", נכתב בעמוד הבית של העיתון הבריטי "דיילי מייל", מתחת לתמונתו של התינוק כפיר ולצד תמונות של ילדים ישראלים אחרים ששוחררו בימים האחרונים. "המפקדים המעוותים של חמאס מסרבים לשחרר את בן הערובה הצעיר ביותר, ובמקום זאת מוסרים את כפיר ביבס בן העשרה חודשים לארגון הטרור הפלסטיני הפועל בעיר שצפויה להימחק על ידי צה"ל", נכתב ב"דיילי מייל", שהתייחס להודעת דובר צה"ל בערבית אתמול על העברתם של חטופים מחמאס לארגונים אחרים בעזה בתור "פרסים".

העמוד הראשי של הדיילי מייל, 28 בנובמבר 2023. דיילי מייל, צילום מסך
הפך לסמל המאבק, כפיר ביבס/צילום מסך, דיילי מייל

לא ניתן בהכרח להאמין לטענת החמאס, זאת לאחר שאחת החטופות כבר הוכרזה כמתה, ולבסוף הוחזרה בעסקת השבויים. חנה קציר בת ה-77, חזרה בפעימה הראשונה של עסקת החטופים אחרי ששהתה כמעט 50 יום בשבי. בהודעה שפרסם הג'יהאד האיסלמי קודם לכן, נטען כי קציר "מתה מסיבוכים רפואיים".

הארגון מסר כי הציע, כביכול, לשחרר את קציר מסיבות הומניטריות, אך הדבר נדחה על ידי ישראל. ההודעה, בדומה להצהרות נוספות בנושא החטופים, לא פורסמה בכלי תקשורת ישראל, מחשש שמדובר בטרור פסיכולוגי והפצת חדשות כזב - ואכן מתברר כי מדובר היה בשקר.

חנה קציר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נטען שמתה מ"סיבוכים רפואיים", וחזרה בחיים. חנה קציר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד שקר בוטה של ארגון הטרור הרצחני, היה בנושא התצפיתנית רב"ט נועה מרציאנו. החמאס שיקר כי נועה נהרגה מתקיפה ישראלית, אולם ממידע מודיעיני של צה"ל ושב"כ התגלה כי לא כך היה. צה"ל מצא כי נועה אכן נפצעה כתוצאה מתקיפה, אולם מדוח פתולוגי עולה כי לא הייתה בסכנת חיים. לאחר מכן, נועה נלקחה אל בית החולים שיפא, שם נרצחה על ידי מחבלי חמאס.

שקר אחר שהשמיע ארגון חמאס נגע בנושא בנושא בית החולים "אל-אהלי" שבמרכז רצועת עזה. בחודש שעבר, פוצץ בית החולים, בתקיפה שהתגלתה כטיל כושל של הג'יהאד האיסלאמי. אולם, בחמאס טען ושיקר כי מדובר בתקיפה ישראלית. ישראל בתגובה שחררה צילומים המראים ללא צל של ספק כי הטיל שפגע בבית החולים יצא משטח רצועת עזה עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully