וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור הפסיכולוגי של הג'יהאד האיסלמי: חנה חזרה לישראל, אחרי "שהלכה לעולמה בשבי"

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 16:56

מוקדם יותר השבוע הודיע ארגון הטרור שהחזיק בחנה קציר כי היא "מתה מסיבוכים רפואיים". הארגון טען כביכול שהציע לשחרר אותה מסיבות הומניטריות, אך הדבר "נדחה על ידי ישראל". ההודעה לא פורסמה בארץ מחשש שמדובר בשקר שנועד להפעיל טרור פסיכולוגי, ואכן היא שבה בחיים

בווידאו: דובר צה"ל לקראת שחרור החטופים: הציבור מתבקש לא להפיץ שמועות, מדובר בדיני נפשות 22.11.23/דובר צה"ל

חזרתה היום (שישי) של חנה קציר בת ה-77 לישראל, אחרי כמעט 50 יום בשבי פעילי ארגון הג'יהאד האסלמי, מעוררת שמחה רבה מכל הסיבות המובנות. אלא שקדמו לכך חששות רבות, אף יותר מבמקרה של בני ערובה אחרים - אחרי שהארגון הודיע ביום שלישי האחרון כי קציר "הלכה לעולמה" כביכול.

בהודעה שפרסם הג'יהאד האיסלמי נטען כי קציר "מתה מסיבוכים רפואיים". הארגון מסר כי הציע, כביכול, לשחרר את החטופה מסיבות הומניטריות, אך הדבר נדחה על ידי ישראל. ההודעה, בדומה להצהרות נוספות בנושא החטופים, לא פורסמה בכלי תקשורת ישראל, מחשש שמדובר בטרור פסיכולוגי והפצת חדשות כזב - ואכן מתברר, למרבה השמחה, כי מדובר היה בשקר.

קציר בת ה-77 נחטפה מביתה בקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר. בעלה, רמי, נרצח במהלת מתקפת הטרור. לפני כשבועיים, פעילי ג'יהאד אסלאמי שהחזיקו בה שחררו סרטון שלה לצד הילד יגיל יעקב בן ה-12, שלא מופיע ברשימת המשוחררים היום. הארגון הודיע אז כי השניים "ישוחררו בקרוב" מסיבות הומניטריות ורפואיות, אך נמנע מלעשות זאת. גם הסרטון הזה לא פורסם, כדי שלא לשתף פעולה עם הלוחמה הפסיכולוגית של ארגוני הטרור.

חנה קציר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חנה קציר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קציר היא אחת מ-13 ישראלים שישובו היום למשפחותיהם אחרי שנחטפו לרצועת עזה ב-7 באוקטובר. שחרורם מתבצע כחלק מעסקה נרחבת עם ארגון הטרור, הכוללת הפוגה בלחימה של ארבעה ימים, שחרור של כ-50 חטופים ישראלים בארבע פעימות ושחרור מקביל של 150 אסירים פלסטינים, קטינים ונשים, הכלואים בישראל לאחר שהורשעו בעבירות טרור. הפסקת האש נכנסה לתוקף הבוקר בשעה 07:00.

13 המשוחררים מצטרפים לחמישה ישראלים ששוחררו כבר: יהודית ונטלי רענן, בעלות אזרחות אמריקנית, שנחטפו מנחל עוז; יוכבד ליפשיץ ונורית קופר, שנחטפו מניר עוז; והתצפיתנית אורי מגידיש - ששוחררה בפעולה של כוחות צה"ל. גופותיהן של יהודית וייס מקיבוץ בארי והתצפיתנית נועה מרציאנו נמצאו בסמוך לבית החולים שיפא. בסך הכול נחטפו לרצועת עזה כ-240 בני אדם, מהם עשרות בעלי אזרחות זרה. העיתון הפרו קטארי אל-ערבי אל ג'דיד דיווח כי חמאס ישחרר גם 23 חטופים תאילנדים בעקבות מאמצי תיווך של איראן, אולם טרם הובהר כיצד ומתי הדבר יתרחש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully