וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ, ההכחשה וההוכחות: כל הפרטים על הפצצת בית החולים בעזה

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 8:19

צה"ל מסר כי לאחר תחקיר מקיף, התגלה כי לא הוא תקף את בית החולים, וכי מדובר בשיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי ופרסם סרטון המוכיח זאת. אבו מאזן מאשים את ישראל במעשה: "חצתה את כל הקווים האדומים". ביידן ומקרון קוראים לחקירת המקרה: "לשפוך את כל האור על הנסיבות"

סרטון מתוך מערכות חיל האויר שמתעד את אזור בית החולים לפני ואחרי השיגור הכושל והפגיעה של ארגון הג'יהאד האיסלמי באזור בית החולים אלמעמדאני בעיר עזה/דובר צה"ל

בית החולים אלמעמדאני "אל-אהלי" שבמרכז רצועת עזה פוצץ אתמול (שלישי) בערב, באירוע שהביא למותם של מאות פלסטינים. קצת אחרי חצות צה"ל הודיע כי לא הייתה לו יד בתקיפה, וכי מדובר בשיגור כושל של הג'יהאד האיסלמי, אך חמאס וחיזבאלה ממשיכים להאשים את ישראל.

כל העדכונים על המלחמה

"מתחקיר מקיף והצלבת כלל המערכות המבצעיות והמודיעיניות, עולה בברור כי צה"ל לא תקף את בית החולים בעזה", מסר הלילה דובר צה"ל. "בית החולים נפגע כתוצאה משיגור כושל של ארגון הטרור גא"פ. ארגוני הטרור ברצועת עזה יורים ללא הבחנה לעבר ישראל, מסכנים ופוגעים גם בתושבי רצועת עזה. מאז תחילת המלחמה שוגרו כ-450 רקטות על ידי ארגוני הטרור שנפלו בשטח הרצועה". צה"ל אף פרסם סרטון ממתוך מערכות חיל האויר, שמתעד את אזור בית החולים לפני ואחרי השיגור הכושל.

בנוסף, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר הבוקר לכתבים זרים כי "יבידינו שיחות מוקלטות מעזה שמוכיחות את האחריות של הג'יהאד האסלאמי לפיצוץ בבית החולים בעזה".

הודעת דובר צה"ל פורסמה לאחר שכמה תיעודים של הפצצת בית החולים הראו כי הרקטה נורתה מתוך שטח רצועת עזה, וא מישראל. לאחר מכן, פרסם צה"ל צילום מתוך מערכת מכ"ם שמוכיח כי הטיל אכן נורה משטח הרצועה.

הפלסטינים טוענים: בית חולים בעזה הופצץ. ללא, אתר רשמי
בית החולים אלמעמדאני "אל-אהלי" שבעזה/אתר רשמי, ללא
פגיעת השיגור הכושל של ארגון הטרור גא"פ בבית חולים אלמעמדאני בעיר עזה. דובר צה"ל
צילומי מכ"ם של צה"ל שמוכיחים כי מדובר בשיגור של הגא"פ/דובר צה"ל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, לפני טיסתו לישראל הכריז כי הנחה את הצוות שלו לאסוף מידע כדי להבין מה בדיוק קרה בפיצוץ בבית החולים. "אני זועם ועצוב מהפיצוץ בבית החולים בעזה ומהאובדן הנוראי של חיי אדם כתוצאה מכך", מסר ביידן, "ארצות הברית תומכת בצורה בלתי מתפשרת בהגנה על חיי אזרחים במהלך עימות ואנו מתאבלים על החפים מפשע שנהרגו בטרגדיה הזו".

נשיא צרפת עמנואל מקרון גינה גם הוא את הפיצוץ בבית ההחולים, מסר כי מחשבותיה של צרפת נמאות עם הקורבנות הפלסטיניים, והוסיף כי "יש לשפוך את כל האור על הנסיבות"
.

תיעוד של השיגור משטח הרצועה

תיעוד של שיגור מתוך רצועת עזה, שתמכתב עם זמן פגיעת הטיל בבית החולים/דובר מ.א חוף אשקלון

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן האשים במהלך הלילה את ישראל בפיצוץ, אמר כי מדובר "טבח מלחמה מחריד שאי אפשר לסבול", והוסיף כי "ישראל חצתה את כל הקווים האדומים". בנוסף, ארגון חיזבאללה הודיע כי יקיים היום יום זעם "חסר תקדים" נגד ישראל, בעקבות הפצצת בית החולים בעזה

אל אבו מאזן הצטרף נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב, שגינה את הפיצוץ "פשע מלחמה" והאשים בעקיפין את ארצות הברית", ובכך שהיא "מחלקת בלי מחשבה סכומי כסף אדירים עבור נשק".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב למקרה ומסר כי "שכל העולם ידע - המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה, ולא צה"ל. מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully