וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הסכימה להעביר סיוע הומינטרי דרך מצרים; משפחות החטופים זועמות

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 23:00

ישראל אישרה סיוע הומנטרי לעזה שיועבר דרך מצרים, מטה משפחות החטופים: "החלטה המעוררת זעם גדול". ביידן בנאומו: "ה-7 באוקטובר הוא היום רצחני ביותר עבור העם היהודי מאז השואה". צה"ל חיסל חוליית מחבלים ששיגרה פצצת מרגמה בגבול הצפון | עדכונים שוטפים

בווידאו: תיעוד של הפגיעה במגרש החנייה בבית החולים בעזה בו היה שיגור כושל/צילום: דובר צה"ל

מתחילת הלחימה, נרצחו ונפלו יותר מ-1,300 חיילים ואזרחים, מניין הפצועים עומד על 4,200. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שנחת בישראל הבהיר כי ישראל אינה עומדת מאחורי הפיצוץ בבית החולים בעיר עזה, "הצד השני פגע", טען ביידן. צה"ל חיסל חוליית מחבלים ששיגרה פצצת מרגמה בגבול הצפון.

ביידן בנאומו בתל אביב: "ישראל חייבת להיות מקום בטוח ליהודים ואנחנו נעשה הכל כדי שזה יקרה". ישראל אישרה סיוע הומנטרי לעזה שיועבר דרך מצרים, מטה משפחות החטופים: "החלטה המעוררת זעם גדול". ביידן הבטיח חבילת סיוע חסרת תקדים לישראל: "נוודא שלכיפת ברזל לא יהיו חסרים מיירטים".

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום ה-11 למלחמה
לאירועי היום ה-13 למלחמה

6754* - מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות הנעדרים והחטופים

22:38 - ביידן שאל מה התוכניות של ישראל ליום שאחרי המלחמה

בכיר ישראלי מסר שביידן שאל מה התכנית של ישראל ליום שאחרי המלחמה במהלך הפגישה עם קבינט המלחמה. השרים השיבו כי עדיין אין תכנית כזו וכי ישראל מתמקדת בשלב הזה במתקפת נגד ובפירוק חמאס.

22:37 - זוהו גופותיהם של אריק ורות פרץ, אב ובתו שהיו במסיבה ברעים

גופותיהם של אריק ורות פרץ, אב וביתו שהיו במסיבה ברעים זוהו מוקדם יותר היום. רות בת ה-17 סבלה משיתוק מוחין, אריק היה נוהג לקחת עמו את רות למסיבות. אריק יצר קשר עם בני משפחתו עוד בבוקר מתקפת הטרור. תחילה, נמצא הכיסא הממונע של רות בשטח המסיבה והיה חשש שנחטפו.

עוד בוואלה!

אף אחד מאיתנו לא היה יכול לשאת נאום טוב יותר: וולקאם לישראל, הנשיא

לכתבה המלאה
אריק ורות פרץ. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אריק ורות פרץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

22:01 - ביטוח לאומי: משפחות החטופים יוכרו כנפגעי טרור

הביטוח הלאומי פרסם הסכם שנועד להביא להכרה במשפחות החטופים כנפגעי טרור. ההסכם נעשה בין הביטוח הלאומי למשרד האוצר ובכוחו להעניק למשפחות החטופים מעמד חוקי ומעטפת כלכלית ונפשית.

משפחות חטופים מפגינות בדרישה להחזרתם, הקריה, 18 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
משפחות חטופים מפגינות בדרישה להחזרתם, הקריה, 18 באוקטובר 2023/ניב אהרונסון

21:59 - אזעקות בתל אביב ובגוש דן

21:26 - מטה משפחות החטופים והנעדרים: ההחלטה לאשר סיוע הומניטרי לרוצחי יקירינו מעוררת זעם גדול

מוקדם יותר היום, קבינט המלחמה אישר העברת סיוע הומניטרי לעזה, מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים מסרו בתגובה: "ההחלטה לאשר סיוע הומניטרי לרוצחי עזה מעוררת זעם גדול. ילדים, תינוקות, נשים, חיילים, גברים וקשישים שחלקם חולים במחלות קשות, פצועים וירויים מוחזקים מתחת לאדמה כמו חיות וללא תנאים אנושיים, וממשלת ישראל מפנקת את הרוצחים. אם ההחלטה הנוראית לסייע לרוצחי עזה לא תבוטל, יוחרף מאבק המשפחות בזמן הקרוב".

20:29 - גופותיהם של אישה וילד אותרו היום בקיבוץ בארי

מתנדבי זק"א איתרו בקיבוץ בארי את גופותיהם של אישה וילד שנרצחו בפשיטה הרצחנית של חמאס בבוקר 7 באוקטובר. הגופות נמצאו לפני מספר שעות בבית שרוף במסגרת פעילות משותפת של זק"א וצה"ל בישובים סמוכי הגדר בעוטף עזה.

מתנדבי זק"א עובדים בפינוי גופות בקיבוץ בארי. 18 באוקטובר 2023. זק"א
מתנדבי זק"א עובדים בפינוי גופות בקיבוץ בארי. 18 באוקטובר 2023/זק"א

20:18 - דובר צה"ל: "מתחילת המלחמה ביצעו ארגוני הטרור 450 שיגורים כושלים"

הצהרת דובר צה"ל. 18 באוקטובר 2023. דובר צה"ל, צילום מסך
הצהרת דובר צה"ל. 18 באוקטובר 2023/צילום מסך, דובר צה"ל

20:01 - נתניהו אחרי הפגישה עם ביידן: השגנו סיוע ביטחוני עצום למדינת ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצרה לפני זמן קצר בה אמר: "זאת הפעם הראשונה שנשיא ארה"ב מגיע לישראל בזמן מלחמה בביקור היום השגנו דבר בעל חשיבות עליונה עם תרומה עצומה לביטחוננו: סיוע ביטחוני בהיקף חסר תקדים למדינת ישראל. דרשתי את החזרת החטופים, ואנחנו עובדים יחד להחזרתם בכל דרך אפשרית.

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו והנשיא ביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

20:00 - גלנט לביידן: המבצע בעזה יהיה ממושך

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר במהלך פגישתו עם חברי קבינט המלחמה כי הוא מבין שהמבצע בעזה יהיה ממושך וייקח זמן, כך לפי בכיר ישראלי שמעורה בתכני הפגישה. בכירים ישראלים ציינו כי ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר בני גנץ אמרו לביידן כי המהלך לפירוק חמאס ולשינוי המציאות בעזה יהיה ממושך. "זה יכול לקחת שנים", אמר גנץ. גלנט אמר כי הפעולה בעזה תהיה ארוכה וקשה וכי ישראל תהיה זקוקה לתמיכה מדינית אמריקנית ולסיוע ביטחוני למשרך תקופה ארוכה. ביידן אמר לחברי קבינט המלחמה כי חשוב לתת מענה לצרכים ההומניטאריים בעזה כדי לשמר את התמיכה הבינלאומית שקיימת כעת בפעולת צה"ל.

19:31 - שר ההגנה האמריקני: על חיזבאללה להפסיק את ההתקפות נגד ישראל

שר ההגנה האמריקני אוסטין שוחח בטלפון עם שר הביטחון גלנט ואמר כי על חיזבאללה להפסיק את ההתקפות נגד ישראל מדרום לבנון, כך נמסר מהפנטגון.

19:30 - אזעקות ירי טילים בגוש דן, אין נפילות או נפגעים

19:26 - הרמטכ"ל: אנחנו נלחמים ונשארים בני אדם

הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר היום בבסיס תל נוף, בביקורו אמר: "אנחנו נלחמים בנחישות ונשארים בני אדם, בשונה מהצד השני, שנלחם כמו חיות".

הרמטכ"ל הרצי הלוי נואם בעקבות מבצע "חרבות ברזל". דובר צה"ל, צילום מסך
הרמטכ"ל הרצי הלוי/צילום מסך, דובר צה"ל

19:11 - דיווח: משרד החוץ פינה את שגרירויות ישראל במצרים, ירדן ומרוקו בשל שיקולי ביטחון

19:06 - פצוע בינוני מאירועי הירי בצפון פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא במצב בינוני

18:52 - צה"ל חיסל חוליית מחבלים ששיגרה פצצת מרגמה לעבר צפון ישראל

18:28 - דקות אחרי שביידן המריא: ירי טילים על המרכז והשרון

יירוטּים מעל גוש דן. 15 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
יירוטּים מעל גוש דן/אתר רשמי, ללא

18:10 - משרד הביטחון: משרתי המילואים יקבלו את תגמולי ביטוח הלאומי על שירותם כבר בנובמבר.

עקבות המלחמה ולאור גיוס המילואים הנרחב הוחלט על על תשלום בגין תקופת המילואים כבר בתחילת חודש נובמבר ולא בתום תקופת השירות כפי שנעשה עד היום.

18:05 - שר הביטחון גלנט: "נזדקק לתמיכת ארה"ב לאורך כל המערכה"

נשיא ארצות הברית ביידן השתתף מוקדם יותר היום בקבינט המלחמה. עם סיום ישיבת הקבינט אמר שר הביטחון גלנט: "הדגשתי בפני הנשיא ביידן כי זו מלחמת אין ברירה, על עתידה של מדינת ישראל במזרח התיכון. זו תהיה מלחמה ארוכה וקשה בה נזדקק לתמיכת ארה"ב בישראל לאורך כל המערכה. בשיחתנו, אמרתי לנשיא ביידן כי ישראל ניצבת בחזית העולם החופשי, ונלחמת כנגד אלו הרוצים להשמיד את ערכי החופש והדמוקרטיה. ניצחון ישראל במלחמה חיוני עבורינו וגם עבור ארה"ב".

17:28 - התראות בקריית שמונה ובישובים הסמוכים לגבול הצפון

17:21 - נשיא ארצות הברית ביידן: עם ישראל חי

"ישראל חייבת להיות מקום בטוח ליהודים ואנחנו נעשה הכל כדי שזה יקרה", כך אמר נשיא ארצות הברית ביידן בנאומו לפני זמן קצר בתל אביב והוסיף, "אנחנו פועלים עם שותפינו בעולם כדי להחזיר את החטופים הביתה. עבורי, כנשיא ארה"ב, אין עדיפות גבוהה יותר מאשר החזרת החטופים. השבוע אבקש מהקונגרס חבילת סיוע ביטחוני חסרת תקדים עבור ישראל. נוודא שלכיפת ברזל לא יהיו חסרים מיירטים".

עוד אמר הנשיא ביידן "אחרי פיגועי ה-11 בספטמבר אנחנו זעמנו ולכן גם עשינו טעויות, צריך לשאול שאלות קשות ולהגדיר בבירור את המטרות ולהעריך בדיוק האם הצעדים בהם נוקטים ישיגו את המטרות האלה. ישראל הסכימה לאפשר הכנסת סיוע ממצרים, אנחנו נוודא שהסיוע לא יגיע לידי החמאס".

ביידן סיים את הנאום ואמר: "בדמוקרטיה אנחנו מאמינים בקדושת החיים. הטרוריסטים מנצחים אם אנחנו מוותרים על זה. אסור לתת להם לנצח. עם ישראל חי".

נשיא ארצות הברית, ג׳ו ביידן בנאום, תל אביב, ישראל. 18 באוקטובר 2023. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא ארצות הברית, ג׳ו ביידן בנאום, תל אביב, ישראל. 18 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

17:05- ארגנטינה: שגרירויות ארה"ב וישראל בבואנוס איירס פונו עקב התרעה על פצצה

קב"ט השגרירות הישראלית הודיע שהתקבל בשתי השגרירויות דואר אלקטרוני שהתריע בפני מתקפה: "פצצה בשגרירות, נהרוג את כל היהודים". כל עובדי השגרירויות פונו מהמקום, והמשטרה מאבטחת את את הבניינים. כוחות הביטחון ערכו בדיקה ועד כה לא נמצאו מטעני נפץ במקום. נזכיר כי בניין שגרירות ישראל בבואנוס אייריס היה יעד למתקפת טרור ב-1992, אז נהרגו עשרות אנשים.

שגרירות ישראל בארגנטינה פונתה בעקבות התרעה על פצצה

בווידאו: כוחות אבטחה מחוץ לשגירור ישראל בארגנטינה בעקבות התרעה על פצצה/צילום: רויטרס

17:02 - בעקבות הפגישה עם ביידן: ישראל הסכימה להכנסת סיוע הומניטארי לעזה ממצרים

גורם מדיני מסר כי ישראל מסרבת לכל סיוע הומניטרי משטחה לרצועת עזה כל עוד לא מחזירים את חטופינו. לאור הדרישה האמריקנית, ישראל דנה עם ארה"ב על חלופות שיבטיחו רק אספקה מינימלית ממצרים של מזון, תרופות ומים לצורך הבטחת חיים, בתנאי שכל עוד האספקה הזאת לא תגיע לחמאס.

נזקי תקיפת חיל האוויר, ח'אן יונס, 12 באוקטובר 2023. רויטרס
נזקי תקיפת חיל האוויר בעזה/רויטרס

16:29 - ביידן לנציג משפחות החטופים והנעדרים: נעשה כל שביכולתינו בכדי להחזיר את החטופים והנעדרים הביתה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש עם פורום משפחות החטופים והנעדרים מוקדם יותר היום בתל אביב. הנשיא ביידן הביע תמיכה במשפחות החטופים והנעדרים, והודיע כי ארצות הברית תומכת באופן מוחלט בישראל ופועלת למען שחרור החטופים ושהיא תתרום ממשאביה ככל שיידרש לביצוע מטרה זו.

בפגישתם אמר הנשיא ביידן: "אנו תומכים בישראל באופן מוחלט. ארצות הברית תעשה ככל שביכולתה בכדי להחזיר את החטופים והנעדרים הביתה". נציגי המשפחות הודו לנשיא על תמיכתו וביקשו את סיועה של ארצות הברית בהפעלת לחץ בינלאומי על חמאס, בכדי להוביל לשחרור מיידי של כלל החטופים והנעדרים.

16:22 - תיעוד מצולם חושף את השיגור הכושל של הג'יהאד שפגע בבית החולים

בתיעוד ניתן לראות כי השיגור הכושל של הג'יהאד האסלאמי פגע בחנייה הסמוכה לבית החולים, והפגיעה שנוצרה אינה דומה למכתש תקיפה. כמו כן, ניתן לראות כי הבניינים הסמוכים לבית החולים לא ניזוקו כפי שקורה בתקיפה אווירית.

בית החולים אל-אהלי בעזה. רויטרס
בית החולים אל-אהלי בעזה/רויטרס

16:11 - "קיבלתי מידע ממשרד ההגנה האמריקני" - ביידן מסביר מדוע אימץ את גרסת ישראל בעניין הפגיעה בביה"ח בעזה

16:05 - ביידן למשפחות: אתה לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני

16:01 - טיל נ"ט נורה מלבנון אל עבר ישראל, צה"ל משיב אש

15:55 - מועצת הביטחון של האו"ם תדון במצב ההורמניטרי בעזה

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום בשעה 17:00 שעון ישראל, לדיון דחוף בנושא המלחמה בעזה, ולהצבעה על הצעת ההחלטה שהגישה ברזיל המתמקדת בעיקר במצב ההומניטרי בעזה. משלחת ישראל לאו"ם מסרה כי ישראל מתנגדת נחרצות להצעה הברזילאית.

לקראת נאום רה"מ בנימין נתניהו בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2023. ברק רביד
מושב האו"ם/ברק רביד

15:39 - משרד האוצר האמריקני: נטיל סנקציות על פעילי חמאס הנמצאים בקטאר

משרד האוצר האמריקני הודיע על הטלת סנקציות חדשות על עשרה פעילי חמאס וגופים שמעורבים בהעברת כסף לחמאס. אחד מפעילי החמאס שהוטלו עליו סנקציות נמצא בקטאר, מה שיגביר את הלחץ על המדינה שמארחת רבים מהנהגת החמאס. משרד האוצר האמריקני הודיע כי מדובר בגל ראשון של סנקציות על חמאס, מתוך כמה שיגיעו בהמשך. הסנקציות נועדו להקשות על חמאס בגיוס כספים והעברת כספים ברחבי העולם. משרד החוץ האמריקני תכנן להטיל סנקציות על איימן נופל - מפקד בחמאס, שחוסל בתקיפת צה"ל לפני יומיים.

15:38 - ירי בנשק קל לעבר זרעית, אין נפגעים לכוחותינו. צה"ל מגיב בירי ארטילרי

מוצב חיזבאללה משקיף על שתולה, 100 מטר ממוצב צה"ל, 22 באוגוסט 2023. אמיר בוחבוט, עיבוד תמונה
מוצב חזבאללה בגבול הצפון/עיבוד תמונה, אמיר בוחבוט

15:23 - הוסר החשש לאירוע ביטחוני בחצרים

15:20 - ארה"ב הטילה עיצומים על חשבונות בנק הקשורים לחמאס

15:17 - חשש לאירוע ביטחוני בחצרים, תושבים הונחו להסתגר בבתיהם

14:57 - דיווחים פלסטינים: מספר ההרוגים הפלסטינים מאז תחילת הלחימה עלה ל-3,478

עוד דווח כי מספר הפצועים עלה ל-12 אלף.

14:56 - צבע אדום בנחל עוז שבעוטף עזה

14:46 - בהחלטת הממשלה: יפונו היישובים הנמצאים במרחק של עד 5 קילומטרים מהגדר בצפון

ההחלטה התקבלה במשאל טלפוני, ובה נקבע על הרחבת פינוי היישובים בצפון לעד 5 קילומטרים מהגבול - בהם ערים גדולות כמו קריית שמונה. התכנית תבוצע בהתאם להנחיית שר הביטחון וכן בכפוף להסכמת האזרחים ובשיתוף הרשויות המקומיות, ובכל מקרה לא בכפיה. עלותה בסך של כ-231 מיליון שקלים, והיא תמומן מכספים קואליציוניים שטרם מומשו.

טיל נ"ט שוגר לעבר מטולה, 17 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גבול הצפון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

14:42 - בשל ביקור הנשיא: תנועת הרכבות באזור המרכז וי-ם תושבת לזמן קצר

מרכבת ישראל נמסר כי ההפסקה תחל בשעה 15:30 ותימשך כארבעים דקות. האזורים בהם צפויה השבתה - תל אביב, לוד, נתב"ג, ירושלים ומודיעין.

13:57 - נתניהו בתום הפגישה עם ביידן: "תהיה מלחמה אחרת - כי חמאס הוא אויב אחר"

"בזמן שישראל מנסה להימנע מפגיעה באזרחים, חמאס רוצה מקסימום אזרחים הרוגים", המשיך תוך פנייה לנשיא, "חמאס רוצה לרצוח כמה שיותר ישראלים ולא אכפת להם מחיי פלסטינים".

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
עווד דראוושה מכפר אקסאל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נרצח במסיבה ברעים ודודו נועד היום עם ביידן. עווד דראושה מאיכסאל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

13:51 - צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה

13:22 - אחרי יותר משעה, כפול מהמתוכנן: הסתיימה פגישת נתניהו וביידן

12:40 - משרד הבריאות הודיע על פתיחת כל קופות החולים עבור תושבי הצפון

תושבים שמקום מגוריהם 0-2 קילומטרים מגבול קו העימות בצפון יוכלו לבחור לקבל טיפול בכל מוסד רפואי ברחבי הארץ.

12:34 - שר החוץ הבריטי: יותר מדי קפצו למסקנות אמש בנוגע לפיצוץ בבית החולים ברצועה

בציוץ שפרסם בחשבון ה-X שלו, טען ג'יימס קלברלי כי קפיצה למסקנות באשר לאובדן החיים הטרגי בבית החולים "עלולה לסכן חיים רבים אף יותר", והוסיף: "המתינו לעובדות, דווחו עליהן בצורה ברורה ומדויקת. קור הרוח חייב להתגבר".

11:48 - ביידן לנתניהו: "אני כאן כדי שכל העולם ידע שארה"ב ניצבת לצד ישראל"

בשיחה שהתקיימה בין השניים, הודה בין היתר נתניהו לנשיא על תמיכתו בישראל, "ציירת קו בין האזרחים לחמאס". ביידן הביע שוב את תמיכתו בישראל, וכן הוסיף כי רבים בעולם אינם מאמינים שישראל לא אחראית לפיצוץ אמש בבית החולים ברצועה.

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. ללא, צילום מסך
הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023/צילום מסך, ללא
הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023/פלאש 90, מרים אלסטר

11:41 - הוכרז מצב חירום כליאתי - יתאפשרו שינויים בתנאי אסירים ביטחוניים

אושרה בקריאה שניה ושלישית הצעת החוק לתיקון פקודת בתי הסוהר. במסגרת זאת, ניתן יהיה להלין עצורים ואסירים תוך חריגה מהוראות חוק שטח מחיה, ואף להלינם שלא על מיטה, זאת בכדי לאפשר המשך קליטת עצורים במתקני שירות בתי הסוהר.

11:21 - ביידן הגיע למלון קמפינסקי בתל אביב

11:10 - אחרי נחיתת ביידן: צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום נשמע בכיסופים.

10:55 - סמוטריץ' הנחה להגדיר את אשקלון כיישוב ספר לתקופת המלחמה

משמעות ההחלטה היא השוואת התנאים של אשקלון ליישובים שבמרחק 0-7 קילומטרים לעניין פיצויים בגין נזקי המלחמה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן  התקבל ע"י רה"מ בנימין נתניהו עם נחיתתו, נתב"ג, 18 באוקטובר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התקבל ע"י רה"מ בנימין נתניהו עם נחיתתו, נתב"ג, 18 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נחת בישראל, נתב"ג, 18 באוקטובר 2023. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נחת בישראל, נתב"ג, 18 באוקטובר 2023/רויטרס

10:52 - נשיא ארצות הברית ביידן נחת בישראל

10:49 - צה"ל: 41 מבוקשים, בהם 30 פעילי חמאס, נעצרו ביהודה ושומרון

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה 443 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, בהם יותר מ-270 המשתייכים לחמאס.

10:01 - 3 בני אדם יואשמו בהסתה

הצהרות תובע הוגשו נגד שלושה בני אדם, בהם תושבת בית חנינא בשנות ה-20 לחייה, סטודנטית במוסד אקדמי בירושלים, שלפי החשד פרסמה דברי תמיכה בטרור.

09:52 - דובר צה"ל בהצהרה: חמאס גילה שהג'יהאד האסלאמי אחראי לפיצוץ בביה"ח - ופתח בקמפיין עולמי שקרי

בהצהרה שנשא דובר צה"ל דניאל הגרי לתקשורת הזרה, אמר כי כלי תקשורת רבים הדהדו את חמאס מיד לאחר הפיצוץ, אולם אין אפשרות לדעת בכזו מהירות מה באמת קרה. עוד חשף הקלטת שיחה בין אנשי חמאס של מחבלים שמספרים בזמן אמת על הכשל, "ירו מאחורי בית החולים, השיגור נכשל ונפל עליהם".

דובר צה"ל דניאל הגרי, 18 באוקטובר 2023. אתר צה"ל, צילום מסך
דובר צה"ל דניאל הגרי, 18 באוקטובר 2023/צילום מסך, אתר צה"ל

09:43 - קנצלר גרמניה על הפיצוץ בבית החולים ברצועה: "אזרחים חפים מפשע נהרגו"

"אזרחים חפים מפשע נפצעו ונהרגו, המחשבות שלנו עם קורבנות הנפגעים", כתב קנצלר גרמניה אולף שולץ בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר), והוסיף כי יש לקיים חקירה מקיפה של התקרית.

09:25 - 1,500 שוטרים נפרסו ברחבי הארץ לקראת נחיתת הנשיא ביידן

09:21 - המשטרה מסרה של של חלל נוסף במלחמה

המשטרה התירה לפרסום חלל נוסף במלחמה: רס"מ יוליה ווקסר, ראש לשכת אגף מבצעים מחוז דרום. "פעלה בעוז ובחירוף נפש בחזית הלחימה מול האויב בקרב ברעים", הוסיפו. מניין חללי המשטרה המעודכן עלה ל-56.

לפיד: נשארו לכם 9 מיליארד שקלים בקופה שנועדו לשוחד פוליטי - תעבירו אותם לתושבי העוטף

ראש האופוזיציה יאיר לפיד פנה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' שמקיים היום דיון באוצר על המלחמה, ואמר: "נשארו לכם בקופה תשעה מיליארד שקלים של כספים קואליציונים שנועדו לשוחד פוליטי - בואו נעביר יחד חקיקה מיידית שתעביר את הכסף לניהול המלחמה, לתושבי שדרות ובארי וכפר עזה, למיגון אשקלון, לאזרחים שקורסים".

08:18 - הערכה בצה"ל: יש עדיין חוליות טרור שמסתובבות בשטחי הנגב

לפי ההערכה, החוליות מחכות לשעת כושר כדי לצאת ממקום המסתור ולבצע פיגועים. עוד נמסר על חשש מפיגועים על גבול מצרים.

הריסות ברצועת עזה אחרי התקפות חיל האוויר, 8 באוקטובר 2023. רויטרס
הריסות ברצועת עזה אחרי התקפות חיל האוויר, 8 באוקטובר 2023/רויטרס

08:12 - שני פעילי חמאס חוסלו ברצועה - בהם מפקד מערך הנ"ט של הארגון

צה"ל מסר כי שני פעילים נוספים בארגון הטרור חמאס חוסלו ברצועת עזה - מחמד אלואדיה, מפקד מערך הנ"ט של חטיבת העיר עזה בחמאס ואכרם חיג'אז, סוחר אמצעי לחימה, סוחר בכספי טרור ומכווין פיגועים בישראל ופעיל במערך הימי של הארגון.

עוד נמסר כי בין היתר הותקפו ביממה האחרונה ברצועת עזה מפקדות מבצעיות,שטחי כינוס של כוחות הארגון, עמדות שיגור רקטות ונ"ט, וכן תשתיות טרור שמתחת לחלקן היו מנהרות הברחה של הארגון.

08:04 - צה"ל: "בידינו שיחות מוקלטות מעזה שמוכיחות את האחריות של הג'יאהד לפיצוץ בבית החולים"

08:01 - צבא ארה"ב סיכל מתקפת מל"טים על כוחותיו בעיראק

שום ארגון לא קיבל אחריות על כך, אך המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן איימו בימים האחרונים על הכוחות האמריקניים במדינה לאור התמיכה של וושינגטון במלחמה של ישראל נגד חמאס.

07:22 - מזכ"ל האו"ם: נחרד מהפיצוץ בבית החולים בעזה; פניתי לחמאס לגבי שחרור בני ערובה

מזכ"ל האו"ם אמר כי הוא נחרד מהפיצוץ בבית החולים ברצועת עזה, שהוביל למותם של מאות בני אדם. עוד טען כי פנה לחמאס בנוגע לשחרור בלתי מותנה של בני ערובה, ולישראל בבקשה לאפשר גישה מיידית לסיוע הומניטרי לעזה.

בית החולים שיפא לאחר פיצוץ בבית החולים אל-אהלי בעזה. רויטרס
בית החולים שיפא לאחר פיצוץ בבית החולים אל-אהלי בעזה/רויטרס

07:22 - דובר צה"ל יקיים תדריך באנגלית בעקבות אירוע הפיצוץ בבית החולים ברצועה

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי יקיים בשעה 09:30 תדרוך לתקשורת, בין היתר הזרה, בנוגע לפגיעת השיגור הכושל של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בבית חולים אלמעמדאני שבעזה.

07:21 - צה"ל ממשיך להפציר בתושבי עזה: התפנו דרומה

6:01 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל נוספים

צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני חללים נוספים:

רס"ן (מיל') אורן שטרן, בן 49, מנתיב העשרה, חבר כיתת הכוננות ביישוב.

רס"ם (במיל') חגי אבני, בן 50, מבארי, חבר כיתת הכוננות ביישוב.

הריסות אחרי תקיפות חיל האוויר בחאן יונס שבדרום רצועת עזה, 13 באוקטובר 2023. רויטרס
הריסות אחרי תקיפות חיל האוויר בחאן יונס שבדרום רצועת עזה, 13 באוקטובר 2023/רויטרס

5:20 - משרד החוץ האמריקני מורה לאזרחיו לא לנסוע ללבנון

משרד החוץ האמריקני העלה את התראת הנסיעה שלו ללבנון ל"לא לנסוע". זאת, עקב המצב הביטחוני במדינה וחילופי הרקטות, הטילים והארטילריה בין ישראל לחיזבאללה.

04:40 - נשיא רוסיה לשעבר מאשים את ישראל בתקיפת בית החולים: "פשע מלחמה"

נשיא רוסיה לשעבר, דמיטרי מדבדב אמר כי התקיפה בבית החולים אל-אהלי בעזה היא "פשע מלחמה" ואמר כי ארצות הברית אחראית לפשע זה בעקיפין. "ארצות הברית מחלקת בלי מחשבה סכומי כסף אדירים עבור נשק, מצהירה הצהרות כוזבות שמשימתם היא להגן על הערכים הדמוקרטיים".

03:18 - ביידן ישאל את קבינט המלחמה "שאלות קשות כידיד של ישראל"

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר בתדרוך לכתבים בנושא Air Force 1 במהלך הטיסה לישראל כי הנשיא ביידן ייפגש מחר עם קבינט המלחמה הישראלי "וישאל שאלות קשות כידיד של ישראל" לגבי תכניות המלחמה והאסטרטגיה להמשך.

יירוט רקטה מעזה מעל אשקלון, 13 באוקטובר 2023. רויטרס
יירוט רקטה מעזה מעל אשקלון, 13 באוקטובר 2023/רויטרס

03:03 - 5 חיילים נפצעו מפגיעת טיל נ"ט שנורה משטח לבנון. צה"ל הגיב בירי ארטילרי

חמישה חיילים נפצעו הלילה מירי טיל נ"ט (נגד טנקים) שבוצע מכיוון שטח לבנון אל עבר כוח צה"ל במרחב שתולה וגדר הגבול, בהם אחד בינוני והיתר קל. צה"ל הגיב בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

02:19 - ביידן: "הנחתי לחקור מה קרה בפיצוץ בבית החולים בעזה"

ביידן מסר הלילה כי הוא הנחה את הצוות שלו לאסוף מידע כדי להבין מה בדיוק קרה בפיצוץ בבית החולים בעזה. "אני זועם ועצוב מהפיצוץ בבית החולים בעזה ומהאובדן הנוראי של חיי אדם כתוצאה מכך", מסר ביידן, " ארצות הברית תומכת בצורה בלתי מתפשרת בהגנה על חיי אזרחים במהלך עימות ואנו מתאבלים על החפים מפשע שנהרגו בטרגדיה הזו".

02:07 - ביידן שוחח עם נתניהו בנושא בית החולים בעזה

לפני המראתו לישראל, שוחח הנשיא ביידן בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכיר בממשל האמריקני מסר כי ביידן דן עם נתניהו באירועים סביב הפיצוץ בבית החולים בעזה.

פגיעת השיגור הכושל של ארגון הטרור גא"פ בבית חולים אלמעמדאני בעיר עזה. דובר צה"ל
השיגור הכושל של הג'יהאד האסלמי בבית חולים אלמעמדאני בעיר עזה/דובר צה"ל

01:52 - אבו מאזן: "ישראל חצתה את כל הקווים האדומים"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מסר כי הפיצוץ בבית החולים הוא "טבח מלחמה מחריד שאי אפשר לסבול", והוסיף כי "ישראל חצתה את כל הקווים האדומים". כמו כן, הוסיף אבו מאזן כי כל דיבור על דברים אחרים במקום עצירת המלחמה אינו מתקבל על הדעת.

01:25 - צרפת מגנה את פיצוץ בית החולים בעזה: "יש לשפוך אור על הנסיבות"

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר הלילה כי הוא מגנה את פיצוץ בית החולים ברצועת עזה. "צרפת מגנה את הפיגוע בבית החולים הערבי אל-אהלי בעזה, שגרם לכל כך הרבה קורבנות פלסטינים. מחשבותינו איתם. יש לשפוך את כל האור על הנסיבות", אמר מקרון. כמו כן, אמר הנשיא הצרפתי כי הגישה ההומניטרית לרצועת עזה חייבת להיפתח בחזרה ללא דיחוי.

00:58 - ביידן המריא לישראל

00:55 - ביידן: "שולח תנחומים לחפים מפשע שנהרגו בפיצוץ בבית החולים בעזה"

הנשיא ביידן מסר כי הוא שולח תנחומים לחפים מפשע שנהרגו בפיצוץ בבית החולים בעזה ומאחל החלמה מהירה לפצועים. כמו כן, מסר כי הוא מצפה להיפגש פנים אל פנים עם מנהיגי ירדן, מצרים והרשות הפלסטינית בהמשך וכי יהיה בקשר איתם בימים הקרובים. זאת, לאחר שפסגת המנהיגים בה היו ארבעתם אמורים לקחת חלק בוטלה עקב הפיצוץ בבית החולים בעזה.

00:54 - ביידן ביטל את ביקורו בירדן

הבית הלבן מסר כי הנשיא ביטל את ביקורו בירדן עקב ביטול פסגת המנהיגים בה היה אמור לקחת חלק מחר. הפסגה עצמה בוטלה עקב הפיצוץ בבית החולים בעזה.

00:32 - צה"ל: "מתחקיר מקיף עולה בבירור כי לא תקפנו את בית החולים בעזה"

צה"ל הודיע כי "מתחקיר מקיף והצלבת כלל המערכות המבצעיות והמודיעיניות, עולה בבירור כי צה"ל לא תקף את בית החולים בעזה". כמו כן, קבע כי בית החולים נפגע כתוצאה משיגור כושל של ארגון הטרור גא"פ.

"ארגוני הטרור ברצועת עזה יורים ללא הבחנה לעבר ישראל, מסכנים ופוגעים גם בתושבי רצועת עזה", נמסר, "מאז תחילת המלחמה שוגרו כ-450 רקטות על ידי ארגוני הטרור שנפלו בשטח הרצועה".

00:30 - ביידן עזב את הבית הלבן בדרכו לישראל

שיירתו של הנשיא ביידן עזבה הלילה, בשעה 17:16 לפי שעון וושינגטון, את הבית הלבן ועושה את דרכה לשדה התעופה הצבאי אנדרוז, משם ימריא הנשיא לישראל.

00:26 - אל על תפעיל טיסות חילוץ לישראלים מטורקיה

סאן דור מקבוצת אל על תפעיל היום (רביעי) בשעה 21:30 טיסת חילוץ מאיסטנבול עבור ישראלים, זאת בעקבות קריאתה המל"ל וכן של רשות שדות התעופה לישראלים לצאת מהמדינה. כמו כן, אל על תפתח את המושבים הפנויים על טיסותיה מחר מאתונה לישראל עבור ישראלים שיגיעו מטורקיה ליוון באופן עצמאי, ותאפשר להם לעלות על הטיסות ארצה ללא תשלום.

00:23 - ירדן הודיעה על ביטול פסגת המנהיגים עם ביידן בעמאן

משרד החוץ הירדני הודיע על ביטול פסגת המנהיגים שתוכננה להתקיים מחר בבירת הירדן בהשתתפות הנשיא ביידן, המלך עבדאללה, נשיא מצרים סיסי והנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס. כמו כן, מרוקו הצטרפה הלילה לגינויים נגד ישראל.

00:16 - תיעודים כי בית החולים בעזה הופצץ על ידי הג'יהאד האסלאמי

תיעודים מהערב מוכיחים כי ירי שהתבצע מתוך רצועת עזה תואם את שעת פיצוץ בית החולים ברצועה. לפי כך, הרקטה שפגעה בבית החולים אכן נורתה על ידי הג'יהאד האסלאמי.

תיעודים של התקיפה שהובילה לפיצוץ בית החולים

תיעוד של שיגור מתוך רצועת עזה, שתמכתב עם זמן פגיעת הטיל בבית החולים/דובר מ.א חוף אשקלון
תיעוד של שיגור מתוך רצועת עזה, שתמכתב עם זמן פגיעת הטיל בבית החולים./משתלת בן בן נתיב העשרה

23:48 - חיזבאללה: מחר נקיים יום זעם "חסר תקדים" בעקבות הפצצת בית החולים

חיזבאללה הודיע כי יקיים מחר יום זעם "חסר תקדים" נגד ישראל, בעקבות הפצצת בית החולים בעזה.

תיעוד הרקטה שנפלה על בית החולים ברצועת עזה. 17 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד הרקטה שנפלה על בית החולים ברצועת עזה. 17 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

23:24 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתית טרור ועמדת תצפית של חיזבאללה בלבנון, בתגובה לאירועי הירי לעבר ישראל במרחב הגבול ביממה האחרונה.

23:10 - נתניהו: "המחבלים בעזה תקפו את בית החולים. מי שרצח את ילדינו רוצח את ילדיו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להצהרת צה"ל כי הג'יהאד האיסלאמי אחראי להפצצת בית החולים בעזה. "המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה, ולא צה"ל. מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו", כתב.

23:04 - משרד החוץ הפיץ תיעוד של רקטת הג'יהאד האיסלאמי שפגעה בבית החולים בעזה

23:02 - הנייה: "הטבח בבית החולים הוא נקודת מפנה חדשה"

מנהיג חמאס איסמעיל הנייה המשיך להפיל את האחריות על הפצצת בית החולים בעזה על צה"ל ואף טען כי "הטבח בבית החולים הוא נקודת מפנה חדשה". בתוך כך, קרא לתושבי הגדה לצאת ולהתעמת עם כוחות צה"ל והמתנחלים.

23:01 - רוסיה ואיחוד האמירויות קראו לכנס ישיבת חירום במועצת הביטחון על הפצצת בית החולים בעזה

רוסיה ואיחוד האמירויות קראו לכנס מחר ישיבת חירום של מועצת הביטחון של האו"ם כדי לדון בפיצוץ בית החולים בעזה.

22:50 - למרות הבהרת צה"ל - באנקרה ממשיכים להפגין נגד ישראל בעקבות הפצצת בית החולים

למרות הבהרת צה"ל כי אינו אחראי להפצצת בית החולים בעזה - אלא ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, מוחים ממשיכים להפגין נגד ישראל בבירת טורקיה אנקרה.

22:36 - צה"ל: הג'יהאד האיסלאמי אחראי לירי שפגע בבית החולים בעזה

מצה"ל נמסר כי ארגון הג'יהאד האיסלאמי אחראי לשיגור הרקטה שפגעה בבית החולים ברצועת עזה.

22:15 - חאלד משעל קרא להפגין מול שגרירויות ישראל במחאה על הטענות להפצצת בית החולים בעזה

בכיר חמאס חאלד משעל קרא להפגנות תמיכה בפלסטינים מול שגרירויות ישראל בעקבות הטענות לתקיפת בית החולים ברצועה על ידי חיל האוויר. בד בבד, בתיעוד שמפורסם ברשתות החברתיות לכאורה מירדן נראים מפגינים המנסים להסתער על שגרירות ישראל בעמאן.

22:10 - גורם פלסטיני: "אבו מאזן ביטל את פגישתו עם ביידן בעקבות הפצצת בית החולים בעזה"

גורם פלסטיני אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי אבו מאזן ביטל את הפגישה המתוכננת שלו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מחר בעקבות האסון בבית החולים בעזה. אבו מאזן היה אמור להיפגש עם ביידן בעמאן, בפסגה עם עבדאללה מלך ירדן ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully