וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: בידי מערכת הביטחון אינדיקציות שהטילים שנורו מתימן כוונו לעבר ישראל

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 20.10.2023 / 0:07

ספינה אמריקנית יירטה שלושה טילים מעל הים האדום. מטח כבד שוגר לעבר יישובי הצפון. מפקד פיקוד דרום: "נעביר את הלחימה לשטח שלהם, זה יהיה ארוך". צה"ל תוקף בארטילריה בתגובה לירי מלבנון. אזעקות הופעלו גם בבאר שבע, אשקלון ויישובי עוטף עזה | עדכונים שוטפים

בווידאו: תיעוד של הפגיעה במגרש החנייה בבית החולים בעזה בו היה שיגור כושל/צילום: דובר צה"ל

מתחילת הלחימה, נרצחו ונפלו יותר מ-1,300 חיילים ואזרחים, מניין הפצועים עומד על 4,200. סקוטלנד הודיעה כי תהיה מוכנה לקלוט פליטים מעזה. ירי נ"ט לעבר מנרה, צה"ל משיב אש, תושבי האזור מתבקשים להסתגר במרחבים המוגנים. בכירים בחמאס חוסלו הלילה על ידי צה"ל.

הרשות הפלסטינית עתרה להאג בעיניין פיצוץ בית החולים ברצועה. הראש ממשלת בריטניה נגד ה-BBC: "מעוותים את העובדות". הקלות בתהליך לקבלת רשיון נשק. ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "ארגון ששוחט תינוקות זה ארגון שאין לו בעיה לשקר". דובר צה"ל: הודענו ל-203 משפחות שיקיריהם נחטפו.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום ה-12 למלחמה
לאירועי היום ה-14 למלחמה

6754* - מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות הנעדרים והחטופים

23:38 מודי'ס: דירוג האשראי של ישראל הוצב תחת מעקב הורדת דירוג

חברת דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס הודיעה היום (חמישי) על הצבת דירוג האשראי של מדינת ישראל, העומד על רמה של A1, תחת מעקב הורדת דירוג. לדברי חברת מודי'ס, החלטה זו התקבלה בשל פרוץ העימות האלים והבלתי צפוי בין ישראל לחמאס, זאת בתגובה למתקפה רחבת היקף של חמאס. החברה בוחנת את השפעתו של העימות על דירוג האשראי של מדינת ישראל. משמעות ההחלטה היא שבכוונת החברה לעקוב בחודשים הקרובים אחר ההתפתחויות באזור, ובמקרה של הרעה משמעותית במצב הביטחוני, היא עלולה לבצע פעולת דירוג שלילית. החברה מציינת כי תהליך הבחינה עלול להיות ארוך משלושה חודשים, כפי שמקובל במקרים דומים.

23:35 - חוסל פעיל בכוח המיוחד של הזרוע הימית של חמאס

מטוסי קרב וכוחות זרוע הים חיסלו בתוך מפקדה מבצעית את ממדוח שעלאביה, פעיל בכוח המיוחד של הזרוע הימית של ארגון הטרור חמאס, שפעל לביצוע פיגועים דרך הים.

23:30 - בכיר ישראלי: יש אינדיקציות שהטילים מתימן כוונו לישראל

בכיר ישראלי אמר הערב (חמישי) כי למערכת הביטחון יש אינדיקציות שמראות שהטילים שנורו מתימן כוונו לעבר ישראל.

23:17 - עיריית ק. שמונה: יתכן שגורמים עוינים מתקשרים לתושבי העיר

עיריית קרית שמונה הזהירה הערב (חמישי) מפני גורמים לא ידועים המתקשרים לתושבי העיר, בעיקר מטלפון מספר 054-8873789 (ללא ווטצאפ), מזדהים כאנשי פיקוד העורף, ומבקשים פרטים על תושבים כמו מספר נפשות ושאלות אישיות נוספות. לדברי העירייה מדובר ככל הנראה בגורמים עויינים. העירייה בקשה לשתף פעולה עם גורמים אלו ולדווח על כך מייד למשטרה.

22:58 - התרעות צבע אדום נשמעו בתל אביב, בת ים ובמקומות אחרים בגוש דן

22:36 - ארה"ב: יתכן שהטילים ששוגרו מתימן כוונו לישראל

הפנטגון אמר הערב כי הוא אינו יודע בוודאות מה היתה מטרת הטילים שיורטו על ידי הספינה האמריקנית ליד תימן, אולי יתכן שהם כוונו לישראל.

21:20 - חאלד משעל: בידי חמאס מספיק שבויים לשחרור כל האסירים בישראל

בכיר חמאס חאלד משעל אמר הערב כי בידי הארגון מספיק חיילים ישראלים שבויים כדי לשחרר את כל האסירים הכלואים בישראל. בריאיון לערוץ אל-ערביה הסעודי הוסיף משעל, ראש הלשכה המדינית לעבר של חמאס, כי הארגון עדכן כמה מדינות שהוא מוכן להעביר את אזרחיהן החטופים, "אך אנחנו צריכים שההפצצות ייפסקו כדי שנוכל להבטיח את ביטחונם".

21:12 - דוח מודיעיני אמריקני: מספר ההרוגים בביה"ח בעזה הוא בין 100 ל-300

דוח מודיעיני של ארצות הברית שפורסם הערב מעריך שמספר ההרוגים בהפצצה בבית החולים בעזה הוא בין 100 ל-300, וקרוב לוודאי שיותר קרוב למספר הנמוך. על פי הדוח, המספר עלול לעלות, ועדיין משקף "אובדן חיים בקנה מידה מזעזע".

פיזור ההפגנה באום אל-פחם

המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/ללא

21:08 - המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם

המשטרה פיזרה הערב הפגנה באום אל פחם לאות הזדהות עם עזה תוך שימוש בכוח ומעצרים, בהם של עורך דין מוכר, פעיל הועד העממי, שנמנה עם המארגנים. מהמשטרה נמסר שהמשתתפים השמיעו קריאות נגד מדינת ישראל. במהלך ההפגנה נעצרו 12 חשודים לחקירה בחשד להפרת הסדר הציבורי. המשטרה אמרה כי היא "תגלה אפס סובלנות ולא תאפשר הפרת הסדר וקריאות נגד מדינת ישראל ותמיכה בהתנגדות הפלסטינית".

20:57 - גלנט לשר ההגנה הגרמני: עמידת גרמניה לצד ישראל חשובה

שר הביטחון גלנט נפגש הערב עם שר ההגנה של גרמניה בוריס פיסטוריוס, שהגיע לביקור בישראל. בתחילת פגישתם, שהתקיימה בלשכת שר הביטחון בקריה, הצטרף לירי רומן, אחיה של ירדן רומן, שנחטפה לרצועת עזה. גלנט אמר הערב לשר ההגנה הגרמני: "עמידתה של גרמניה לצד ישראל חשובה וראויה להערכה. עבור ישראל - 'לעולם לא עוד' זו לא סיסמא, זו התחייבות".

חמאס ירה, חיזבאללה ישלם: מסיבת העיתונאים של דובר צה"ל, 19 באוקטובר 2023

דובר צה"ל: "עשרות אלפי לוחמים ממשיכים בהיערכות לתמרון בעזה"/דובר צה"ל

20:45: התרעות צבע אדום ביישובי עוטף עזה

20:36 - דו"צ: חמאס ירה מלבנון בידיעת חיזבאללה, שיישא בתוצאות

דובר צה"ל אמר הערב כי חמאס ביצע את הירי מלבנון מוקדם יותר היום, וזאת בידיעה של חיזבאללה. לדבריו, יישא בתוצאות לכל הפעולות. כמו כן אמר דובר צה"ל בעדכון: "עשרות אלפי לוחמים ממשיכים בהיערכות לתמרון בעזה".

20:32 - התראות צבע אדום באזור המרכז ובאשדוד

20:25 - לוחם מג"ב שנפצע בשטחים מת מפצעיו

מת מפצעיו רס"ר מקסים רז'ניקוב, לוחם בשירות מילואים ביחידת המסתערבים של מג"ב שנפצע במהלך פעילות במחנה הפליטים 'נור א-שמס' שבחטיבה המרחבית.

רס״ר מקסים רז׳ינקוב ז״ל לוחם בשירות מילואים ביחידת המסתערבים של מג״ב איו״ש, נהרג בפיעלות בטול כרם. דוברות מג"ב, אתר רשמי
לוחם מג"ב רס"ר מקסים רז'ניקוב ז"ל/אתר רשמי, דוברות מג"ב

20:14 - 30 ח"כים פנו לממשלה בבקשה לקבוע יום אבל לאומי

30 חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה פנו הערב לממשלה בבקשה לקבוע את היום ה-30 למתקפת חמאס כיום אבל לאומי. את המכתב יזמה ח"כ נעמה לזימי.

20:12 - אדלשטיין ואלקין קראו להפניית הכספים הקואליציוניים למאמץ המלחמתי

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין ויו"ר סיעת המחנה הממלכתי, ח"כ זאב אלקין יצאו בקריאה משותפת לראשי הקואליציה לעצירה גורפת של הכספים הקואליציונים והפנייתם לטובת מאמצי הלחימה והשלכותיה. אדלשטיין: "אנחנו במלחמה ובחירום. במצב כזה צריך לחשב מסלול מחדש ולגלות אחריות. הכסף אינו בלתי מוגבל וכחברי כנסת ושרים - מחובתנו לתעדף משימות ותקציבים לפי המציאות המשתנה.

אלקין: "הכספים הקואליציוניים צריכים להיות מופנים באופן מיידי לטובת ניהול המלחמה וסיוע לאזרחים ועסקים שנפגעים ממנה. זו חובתנו המוסרית ואני קורא לכל ראשי המפלגות להבין את המציאות החדשה ולבטל לחלוטין את הכספים הקואליציוניים".

20:00 - ירדן: חוששים שהרע ביותר עדיין לפנינו

שר החוץ הירדני איימן ספאדי אמר הערב שארצו חוששת שהרע ביותר במלחמה בעזה עדין לפנינו, ושאין סימנים להצלחה במאמצים להרגיע את המצב. במסיבת עיתונאים עם מקבילו הגרמני אמר ספדאדי שלמלחמה יהיו "השלכות קטסטרופליות".

19:30 מערך המודיעין לאיתור החטופים: כמה עשרות ילדים בידי חמאס

ראש המערך המודיעיני לאיתור חטופים ונעדרים שנמצאים בשבי ארגון הטרור החמאס, האלוף במיל' ניצן אלון, עדכן היום בפרטים חדשים לגבי החטופים בעזה. האלוף מסר כי יש עשרות בודדים של ילדים מתחת לגיל 18 שנחטפו, וכי מספרם עומד ככל הנראה על פחות משלושים. כ-10-20 מהחטופים הם קשישים בני 60+. רובם של החטופים בחיים, אך יש גם גופות שנחטפו לרצועה.

19:06 - הרבנים הראשיים קראו לאחדות: "רצו להשמיד את כולנו"

הרבנים הראשיים לישראל הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו פרסמו הערב הודעה משותפת שבה הם קראו לאחדות בציבור.

הרב יוסף אמר: "לכל אחינו בני ישראל בכל מקום שהם, עברנו ימים קשים, כולם צריכים להיות חזקים, ולהיות מאוחדים, אין דבר יותר חשוב מאשר רוח האומה, האחדות שיש בעם ישראל, המחבלים האכזרים הארורים לא הבחינו בין דתי לשלא דתי, אשכנזי, ספרדי, ימני שמאלני, כולנו בעיניהם חד הוא, הם רצו להשמיד להרוג ולכלות את כולנו, ברוך השם שיש לנו את הצבא ואת כוחות הביטחון, אנחנו מברכים אותם שהקב"ה יתן להם כח להמשיך ולנצח את האויב, עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום, כל כלי יוצר עלייך לא יצלח. אנחנו מתפללים, נושאים תפילה בכל יום ויום, כל עולם הישיבות, כל עולם התורה, כל אנשים יראי שמים כולם מתפללים וזועקים לקדוש ברוך הוא, שיאמר די לצרותינו, שנשמע מכאן ולהבא בשורות טובות, ישועות ונחמות, שנשמע בכל עם ישראל בריאות איתנה, נהורא מעליא, אריכות ימים ושנים, חזק ואמצו גיבורי החיל, השם עמכם".

הרב לאו אמר: "ימים לא פשוטים על כלל ישראל, על העם היושב בציון, ואנחנו ברגעים הללו מבקשים בראש ובראשונה לשלוח נחמה עמוקה מכל ליבנו לכל משפחות הנרצחים, לשלוח תפילה עמוקה לרפואתם של כל הפצועים, ולהתפלל ביחד כולנו לשובם הביתה בריאים ושלמים של כל החטופים, ולכל כוחות הביטחון ואנשי צבא הגנה לישראל, ברכת שמים תלווה אתכם, שאכן ידבר שונאנו תחתכם, וזכרו כולנו כל עם ישראל כולו, כפי שהזכיר עמיתי הראשון לציון, כולנו כעם אחד, וכפי שהמרצחים לא הבדילו בינינו הגיע הזמן שנוריד בינינו את ההבדלות ונהיה כולנו ביחד כאיש אחד כי יכולים כולנו כאיש אחד לעלות ולהצליח, חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלוקינו, והשם הטוב ישלח ברכה והצלחה שנצא כולנו לשגשוג וישועה שלמה שנזכה לראותה במהרה".

18:53 - הממשלה מאשרת החלטה לפינוי תושבי אשקלון מחוסרי המיגון

הממשלה מאשרת הערב (חמישי) במשאל טלפוני הצעת מחליטים להעברת סיוע דחוף בפינוי לבתי מלון והארחה של תושבי אשקלון מחוסרי מיגון (עד 24 אלף תושבים), קשישים ומחוסרי עורף משפחתי יציב (עד 3,000 תושבים). ההצעה, במימון של 160 מיליון שקלים שיקוזזו מהכספים הקואליציוניים, נותנת סיוע לעד 15 ימים.

בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי "הערכת המצב המבצעית אינה מחייבת בעת הזו את פינויים המיידי של תושבי העיר אשקלון על ידי צה"ל. יחד עם זאת, הואיל ותושבי העיר חווים לחימה עזה וירי בלתי פוסק מאז תחילת הלחימה, והמתקפה על העיר אשקלון בפרט, עודנה נמשכת וכוללת ירי אינטנסיבי בהיקפים משמעותיים, מוצע לקבוע כי תושבי העיר המנויים על האוכלוסיות החשובות ביותר לפגיעה יזכו לסיוע לטובת חיזוק חוסנם; מחוסרי מיגון; קשישים ומחוסרי עורף משפחתי יציב. זאת, על ידי מענה מדינתי של ריענון במתקני אכסון תיירותיים, קרי מלונות, אכסניות וכדומה".

18:47 - שר החוץ סייר בכפר עזה עם מושלת ניו יורק

שר החוץ אלי כהן סייר היום (חמישי) עם מושלת מדינת ניו יורק קאת'י הוקול בכפר עזה והציג לה את זוועות מתקפת החמאס על הקיבוץ. הוקול אמרה: "אפשר להגדיר את המקום הזה גיהנום עלי אדמות, היום הזה ייזכר בהיסטוריה לדיראון כהתקפה זוועתית על חפים מפשע. חייבים לכרות את ראש חמאס.
כל חיי אשא את התמונות עמי את המחזות מפה. נמשיך לעמוד לצד ישראל שנלחמת בטרור לטובת בטחון אזרחיה".

כהן אמר: "קיבוץ כפר עזה, ביחד עם ישובי העוטף האחרים, הם עדות אילמת למתקפת הטרור הברברית של מחבלי החמאס הגרועים מדעאש. הגעתה של מושלת מדינת ניו יורק, קאתי הוקול, לכאן היא מסר חשוב של סולידאריות ותמיכה בינ"ל בישראל בימים אלה".

18:38 - זירת נפילת הרקטה בקרית שמונה

3 פצועים מנפילת רקטה בקריית שמונה/מד"א

18:34 - נתניהו לחיילי גולני בשטח כינוס ליד עזה: "הולכים לנצח, עם ישראל מאחוריכם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם חיילי גולני מגדוד 51 וגדוד 13 בשטח כינוס הסמוך לעזה. נתניהו אמר במפגש: "אני פה עם הלוחמים של גולני, הם באים מכל חלקי הארץ. הם לחמו כמו אריות, הם ילחמו כמו אריות. אנחנו הולכים לנצח בכל העוצמה. כל עם ישראל עומד מאחוריכם, ואנחנו ניתן את המכה הקשה לאויבים שלנו כדי שנשיג ניצחון - לניצחון!".

ניתניהו פוגש חיילי גולני בדרום הארץ. לע"מ אבי אוחיון, אתר רשמי
נתניהו עם חייל גולני בגבול עזה, 19 באוקטובר 2023/אתר רשמי, לע"מ אבי אוחיון

18:20 - ארצות הברית תשלח סוללות כיפת ברזל לישראל

בכיר אמריקני אמר היום לוואלה כי ארה"ב עובדת על שליחת סוללות כיפת ברזל שברשותה לישראל. בכיר ישראלי אישר כי ארה"ב תשלח שתי סוללות כיפת ברזל ששייכות לצבא ארה"ב. ארה"ב תשלח את מערכות ההגנה מטילים ללא צוותים והן יופעלו על ידי צוותים ישראלים. הבכיר הישראלי אמר כי ישראל ביקשה מארה"ב לשלוח את שתי הסוללות במהלך הביקורים של שר החוץ בלינקן ושר ההגנה אוסטין בשבוע שעבר והנשיא ביידן אישר את המהלך. לדברי הבכיר הישראלי ישראל זקוקה לסוללות כיפת ברזל נוספות כדי להיערך לתרחיש של עימות רב זירתי

18:06 - מפקד פיקוד דרום: "נעביר את הלחימה לשטח שלהם, זה יהיה ארוך ואינטנסיבי"

במסגרת ההיערכות להמשך הלחימה, נערכים בימים אלה אישורי התוכניות המבצעיות לכוחות הפרוסים בשטח. מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, סייר ביחידות השונות המוצבות כעת בזירה הדרומית. במהלך ביקוריו, ערך אישורי תוכניות ושיח עם לוחמים ומפקדים. פינקלמן אמר: "התמרון הולך להעביר את הלחימה לשטח שלהם. זה הולך להיות ארוך ואינטנסיבי, טובי המפקדים והלוחמים כאן".

18:02 - פצוע בינוני ושני פצועים קל בנפילת הרקטה בקרית שמונה

בעקבות נפילת רקטה בקרית שמונה, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים שלושה פצועים שסובלים מפגיעות הדף ולא מרסיסים, ובהם גבר כבן 75 במצב בינוני עם חבלת ראש וגבר כבן 30 וילדה כבת 5 במצב קל.

17:55 - הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב לדון בהמשך המלחמה

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב בקריה בתל אביב כדי לדון בהמשך המלחמה בעזה.

17:50 - חמאס בלבנון קיבל אחריות על ירי 30 רקטות לעבר הצפון

ארגון חמאס קיבל הערב (חמישי) אחריות על "ירי 30 רקטות" לצפון מתוך לבנון.

17:46 - התרעות צבע אדום נשמעו במנרה בגליל

עשן בגבול הצפון. מערכת וואלה!, מערכת וואלה
תיעוד נפילת רקטה בצפון/מערכת וואלה, מערכת וואלה!

17:32 - התראות נשמעו באזור קרית שמונה ובדרום

17:27 - צה"ל תוקף שוב בלבנון

דובר צה"ל הודיע שבתגובה לשיגור של כ-20 רקטות מלבנון, כוחות צה"ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי.

17:25 - סמוטריץ': אושרו מיליארד שקל ראשוניים להקמת מנהלת העוטף

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בפתח ישיבת הקבינט החברתי כלכלי היום: "כשר אוצר וכמי שעומד בראש הקבינט החברתי כלכלי, נתתי מבחן אחד פשוט ביום שאחרי המלחמה הזו, והוא שאנחנו לא בונים מיגון יותר לעוטף. אם לא נגיע למצב הזה - אנחנו נכשלנו. הדבר הראשון שנעשה היום בקבינט זה להקים את מנהלת התקומה שמוביל תא"ל משה אדרי על פי מינוי של ראש הממשלה. אני רוצה שיהיה ברור, הטיפול והשיקום ביישובי העוטף, באנשים, בשכונות, בבתים, בקהילות יהיה יסודי, מכיל, אנושי, משתף ומתייעץ, עם אפס בירוקרטיה, אפס רגולציה ועם כל הכלים, כולל כאלה שלא הכרנו עד היום. זה נכון לאומית, ציונית ובשדר שלנו כלפי חוץ וכלפי פנים. אתם תראו בהחלטה מיליארד שקלים ראשונים וזה ראשוני ומיידי.
בנוסף, אנחנו רוצים לייצר מקסימום שגרה וקיום פעילות בכלל הסקטורים במשק בזמן המלחמה. נדון היום במערכת החינוך. אין ספק שזה מפתח להמשך תפקוד של הרבה סקטורים במדינה ישראל.

עוד אמר סמוטריץ': "הקבינט הזה יצטרך לקבל החלטות מהר. אנחנו מסירים מכסות לעובדים זרים כדי למלא חוסרים של ידיים עובדות. מהר מאד תראו החלטות על מענקים לרשויות, לניצולים ולמפונים. זה יובא מהר. משרד האוצר יציג היום תכנית גדולה ומקיפה לסיוע למשק בתקופת המלחמה".

17:18 - ארגון הבריאות העולמי מברך על הודעת ישראל שלא תחסום סיוע הומניטרי

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום (חמישי) כי הוא מברך על הודעת ישראל שלא תחסום סיוע הומניטרי - מזון, מים ותרופות לעזה.

17:15 - תיעוד תקיפת חוליית מחבלים בטול כרם

תקיפת חוליית מחבלים על ידי כלי טיס של צה"ל סמוך לטול כרם/דובר צה"ל

17:00 מטחים נוספים לדרום ולצפון

התרעות של פיקוד העורף נשמעו שוב בדקות האחרונות באזור הצפון. חיזבאללה קיבל אחריות על הירי. במקביל גם בדרום נשמעו התרעות, באזור אשקלון וביישובי עוטף עזה.

16:46 - התרעה הופעלה בנהריה, שלומי, בצת וחניתה

התרעות נשמעו בדקות האחרונות (חמישי) בנהריה, בשלומי, בבצת, באזור תעשייה אכזיב וביישובים נוספים בגליל. הפרטים בבדיקה. ממד"א נמסר כי עד כה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

16:45 - גופות 742 הרוגים במתקפה על הדרום זוהו עד כה

המשטרה הודיעה היום כי בפעילות משופת עם צה"ל ומתנדבי זק"א בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, זוהו עד כה 742 הרוגים מהמתקפה על הדרום. עד כה הובאו לקבורה 645 הרוגים.

16:40 - לוחם מג"ב נפצע קשה מפיצוץ מטען חבלה סמוך לטול-כרם

דובר צה"ל הודיע כי כוחות הביטחון פועלים משעות הלילה למעצר מבוקשים וסיכול תשתיות טרור בנור א-שמס. בפעילות התנהלו ועוד מתנהלים חילופי אש והושלכו מטענים לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו מספר מחבלים. מוקדם יותר בפעילות התפוצץ מטען חבלה ונפצעו 10 לוחמי מג"ב- 1 באורח קשה ו-9 באורח קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים מאיר. כמו כן, כלי טיס של צה"ל איתר ותקף חוליית מחבלים חמושה שסיכנה את כוחותינו במרחב, מספר מחבלים נהרגו כתוצאה מהתקיפה. הכוחות ממשיכים לפעול גם בשעה זו.

16:30 - גנץ לתושבי עזה: רדו דרומה, אל תהיו מגן אנושי לחיות אדם

השר בני גנץ אמר קרא היום בעת ביקור בקיבוץ מפלסים לתושבי עזה "לא להיות מגן אנושי של חיות אדם". בעת הביקור אמר גנץ: "אני מגיע מבארי וכפר עזה, וגם פגשתי במפקדים וחיילים הנמצאים בשטח. הדברים ברורים - המשימה שלנו היא להבטיח, שלעולם לא עוד. המערכה תהיה ארוכה ומשנת מציאות. המטרה שלנו - היא הכחדת האיום. את המפלצות שיושבות מעבר לגבול צריך לחסל, את המציאות צריך לשנות. כפי שאמרתי לפני שבוע: זה אנחנו או הם, ואני אומר לכם חד משמעית, ובהסתמך על סיוריי בצה"ל ובמפגש עם האזרחים בחזית ובעורף - זה אנחנו. לתושבי עזה אני אומר - סינוואר ודף הביאו עליכם אסון והם הופכים את החיים שלכם לגיהנום עבור האידיאולוגיה הרצחנית שלהם. אם אתם חפצי חיים - רדו דרומה. אל תהיו מגן אנושי של חיות אדם. אני מבקש להגיד לחברה הישראלית - אין לנו אויבים מבית. זה לא הזמן למאבקים ולהתקפות בינינו - זה הזמן לחסל את אויבינו. הסולידריות היא מקור העוצמה שלנו. יחד - ננצח, ובמקום הזה נבנה וניבנה."

16:28 - צה"ל משיב אש למקורות הירי בלבנון

בהמשך לדיווח הראשוני על התרעות בגליל המערבי, זוהו שישה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. חמישה נפלו בשטחים פתוחים, אחד מהם יורט בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. כמו כן, התקבל דיווח על ירי נ"ט לעבר דבורנית וירי נשק קל במרחב זרעית. אין נפגעים. צה"ל משיב כעת אש לעבר מטרות בלבנון, שמהן נפתחה קודם לכן אש לעבר יישובי הגליל המערבי.

16:02 - אזעקות נשמעו באשדוד, בעוטף עזה ובגליל המערבי

התרעות צבע אדום נשמעו באזור אשדוד, ביישובי עוטף עזה ובאזור הגליל המערבי. הפרטים בבדיקה.

16:01 - א-סיסי ועבדאללה: להפסיק את המלחמה מיד

נשיא מצרים א-סיסי ומלך ירדן עבדאללה אמרו היום לאחר פגישתם בקהיר כי הם קוראים להפסקה מיידית של המלחמה בעזה ולהסרת המצור על הרצועה. עוד אמרו כי הם "מתנגדים למדיניות ענישה קולקטיבית נגד תושבי עזה, להרעבה ולהעברה כפויה של אוכלוסיה". לדבריהם, "אם המלחמה לא תיפסק היא מאיימת לדרדר את האזור כולו לקטסטרופה".

16:00 - צה"ל פרסם תיעוד של סיכול מטרות באמצעות כטב"מים

מערך הכטב"מים של צה"ל פועל לסיכול פעולות חמאס מיומה הראשון של המלחמה, ותקף עד כה כ-800 מטרות. בין השאר הותקפו משגרי רקטות, אמצעי לחימה, תשתיות ומחבלים. מפקד בסיס פלמחים, תא"ל עומרי דור אמר: "מרגע הישמע הסירנה הראשונה, כלל אנשי הבסיס בלי יוצא מן הכלל, סדיר ומילואים כאחד, עובדים סביב השעון ומגנים מפני כלל האיומים המוכוונים כנגד ישראל. במהלך הימים האחרונים, מערך הכטב"מ, בשיתוף פעולה עם כוחות נוספים, סיכלו מאות מחבלים, מנעו ניסיונות חדירה לשטחנו ותקפו מטרות אויב. המערך פועל בקצב גבוה, תוך חתירה למגע ובקשר ישיר של המפעילים עם הכוחות הנלחמים בשטח. נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת לשמור על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה".

16:00 - תיעוד תקיפת מחבלים על ידי כתב"מים בימים האחרונים

תקיפת מחבלים ע״י כטמ״ם בשטח רצועת עזה/דובר צה"ל

15:53: - משלוח אמריקני ראשון של ג'יפים ממוגנים נקלט בצה"ל

משרד הביטחון קלט לפני שעה קלה בישראל מטוס מטען אמריקני עם משלוח ראשון של ג'יפים ממוגנים לצה"ל. הג'יפים מועברים בשעה זו לצה"ל כדי להחליף כלי רכב שנפגעו במלחמה. נחיתת הרכבים בנתב"ג היא חלק ממבצע רכש רחב היקף שמובילים מנהל הרכש ומשלחת הרכש בניו יורק להגדלת צי הרכבים של צה"ל לתרחישי המלחמה השונים. הרכש מתבצע בהתאם לדרישות צה"ל וכולל מגוון רכבים ייעודיים כגון אמבולנסים ממוגנים, רכבים מבצעיים ממוגנים, משאיות טקטיות וציוד מכני הנדסי. מאות רכבים כבר סופקו לצה"ל באופן מיידי ומאות כלים נוספים בדרכם לארץ. כלי הרכב נקלטו בארץ וסופקו ישירות לצה"ל בשדה ע"י יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי במנהל הרכש.

15:30 - דיווח: שלושה פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בטול כרם

משרד הבריאות של הרשות הפלסטינית הודיע היום ששלושה פלסטינים נהרגו במחנה פליטים בטול כרם, בעימות עם כוחות צה"ל. על פי עדי ראייה, העימות עדיין נמשך.

15:30 - יום אחרי הלווית אביו אופיר: נמצאה גופתו של ניצן ליבשטיין

15:00 - גלנט: "אני אחראי על מערכת הביטחון - גם באירועים הקשים וגם בהובלה לניצחון"

שר הביטחון יואב גלנט העביר תדרוך למפקידם וחיילים בפיקוד הדרום. בשיחתם אמר: "נפגשתי עם מפקדים בכירים וזוטרים, אני רואה את הנחישות, את רוח הקרב ובעיקר את המוטיבציה העצומה. נפתחה עלינו מתקפה רצחנית לפני כשבועיים, מתקפה שמטרתה לערער את הביטחון שלנו. אני מוביל לוחמים לקרב 45 שנה - אני האחראי על מערכת הביטחון. הייתי אחראי עליה בשבועיים האחרונים, גם באירועים הקשים, ואני אחראי להביא אותה לניצחון.

לכתבה המלאה

גלנט: "אני אחראי על מערכת הביטחון - הייתי אחראי עליה גם באירועים הקשים"/דוברות משרד הבטחון

14:51 - צה"ל תקף חוליית מחבלים באמצעות כטמ"ם

צה"ל תקף חוליית מחבלים במחנה הפליטים נור א-שמס באמצעות כטמ"ם. יש נפגעים מחוליית המחבלים, אין נפגעים לכוחותינו.

14:33 - אזעקות בגוש דן

14:07 - הסוכנות היהודית העניקה סיוע לכ-2,500 משפחות נפגעות טרור

כ-2,500 משפחות שנפגעו ממעשי הטרור הרצחניים של החמאס קיבלו סיוע מהקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית. המשפחות הנפגעות קיבלו מהסוכנות היהודית מענק של 4,000 שקלים וכן מענקי שיקום לטווח ארוך עד שלוש שנים מהפגיעה.

13:57 - 9,000 אפודים קרמים חדשים הגיעו אל הכוחות בשטח

בימים האחרונים הגיעו 9,000 אפודים קרמיים לחיילי צה"ל המשתתפים בלחימה, בימים הקרובים ההצטיידות תימשך. האפודים הקרמים החדשים עברו שורה של ניסויי ירי ובקרת איכות.

13:50 - ראש ממשלת בריטניה: "בניגוד לחמאס - ישראל עושה הכול כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע"

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק וראש הממשלה נתניהו יצאו לפני זמן קצר בהצהרה משותפת. נתניהו מסר: "לפני 80 שנה העולם המערבי עמד לצדכם בשעתכם האפלה ביותר, זו השעה האפלה ביותר שלנו". ראש ממשלת בריטניה השיב: "בשבועיים האחרונים המדינה הזו עברה מה שאף מדינה לא צריכה לעבור. אנחנו תומכים לחלוטין בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אני יודע שאתם נוקטים משנה זהירות ומנסים לצמצם את הפגיעה באזרחים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שנחת בישראל. 19 באוקטובר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שנחת בישראל. 19 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

13:17 - חילופי אש בין צה"ל למחבלים חמושים במחנה הפליטים נור א-שמס שבאיו"ש

13:09 - ג'האד מחיסן, מפקד כוחות הביטחון, הלאומי ברצועת עזה חוסל בתקיפת צה"ל בצפון הרצועה

ג'האד מחיסן, מפקד כוחות הביטחון הלאומי ברצועת עזה חוסל יחד עם משפחתו בתקיפת ביתו בשכונת שיח' רצ'ואן בצפון העיר עזה.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ג'האד מחיסן, מפקד כוחות הביטחון הלאומי ברצועת עזה חוסל יחד עם משפחתו בתקיפת ביתו בשכונת שיח' רצ'ואן בצפון העיר עזה./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

12:47 - ירי רקטות לעבר אשקלון והעוטף

12:33 - ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק נפגש עם ראש הממשלה נתניהו

12:03 - ראש ממשלת בריטניה נגד הBBC: חמאס הוא ארגון טרור, מה עוד הם צריכים לראות כדי להבין את הזוועה?

ראש ממשלת בריטניה - רישי סונאק, נועד לפני זמן קצר עם הנשיא הרצוג. בפגישתם אמר סונאק: "עברתם סבל שאי אפשר לתאר, מעשה טרור ברברי, וצריך לקרוא לזוועה הזו בשמה - זהו מעשה טרור. יש לכם הזכות להגן על עצמכם וחובה להחזיר את הביטחון למדינתכם". עוד הוסיף סונאק, "הדרך שבה ה-BBC מציג את חמאס, היא עיוות של העובדות. צריכה להיות זעקה על כך. מה עוד הם צריכים לראות כדי להבין את הזעזוע".

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, נחת בישראל. 19 באוקטובר 2023. רויטרס
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, נחת בישראל. 19 באוקטובר 2023/רויטרס

11:51 - טיל נ"ט נורה לפני זמן קצר מלבנון אל עבר מרחב מנרה, צה"ל מגיב בירי

תושבי האזור מתבקשים להסתגר במרחבים המוגנים. הכבישם העולים לרכס רמים נסגרו לתנועת רכבים.

11:29 - המשרד לביטחון לאומי העביר הקלות בתהליך קבלת רישיון נשק

עקב המצב הבטחוני, המשרד לביטחון לאומי העביר שורה של הקלות בתהליך קבלת רשיון לנשק. בהערכת מצב ביטחונית השר בן גביר אמר: "שינינו תבחינים המאפשרים למאות אלפים מאזרחי ישראל להתחמש. אנחנו מאמינים שנשק מציל חיים.בכל מקום שהיה נשק ממדי האסון היו קטנים יותר".

11:11 - לפיד: "ארגון ששוחט תינוקות זה ארגון שאין לו בעיה לשקר"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד העניק תדרוך לכתבים זרים בו אמר: "האם אתם חושבים שארגון שאין לו בעיה לשחוט תינוקות, לשחוט נשים בהריון ולשחוט ילדה אוטיסטית בת 13 עם הסבתא בת השמונים שלה, הוא ארגון שתהיה לו בעיה לשקר? מהירות אינה פרושה אמינות. יש צד אחד שמשקר וצד אחד שעושה כל מאמץ לבדוק את העובדות, אני מבקש שלא תתנו במה בלתי מוגבלת לשקרים. שתחשדו, שתזהרו, שתתנו לנו הזדמנות הוגנת וזמן סביר לבדוק את העובדות".

יאיר לפיד בנאום בעקבות מלחמת עזה .12 באוקטובר 2023. ללא, צילום מסך
ראש האופוזיציה יאיר לפיד/צילום מסך, ללא

11:07 - ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק נפגש כעת עם נשיא המדינה יצחק הרצוג

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שנחת בישראל. 19 באוקטובר 2023. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שנחת בישראל. 19 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

10:51 - הרצוג לדיילי מייל: ראינו ראשים כרותים, מה עוד צריך לקרות כדי שחמאס יוכר כארגון טרור?

נשיא המדינה, יצחק הרצוג התראיין לעיתון הדיילי מייל הבריטי ומסר: "העובדה שערוץ ה- BBC לא מכיר בחמאס כארגון טרור מחייבת מאבק משפטי. איזה עוד סוג של עינויים הם רוצים לפני שהם יחליטו שזה ארגון טרור? ראיתי ראשים כרותים, ראיתי תמונות מחרידות, ילדים ירויים וסיפורים כואבים של משפחות שלמות שנמחקו מעל פני האדמה. מה עוד הם צריכים כדי שיודו שיש לנו עסק עם ארגון הטרור הגרוע בעולם?"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ביקרו בקיבוץ בארי, 15 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה יצחק הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

10:49 - צה"ל ימשיך להתאמן בשטחי אש במהלך סוף השבוע

דובר צה"ל הודיע כי צה"ל יוסיף להתאמן בשטחי האש ברחבי הארץ במהלך סוף שהשבוע, על כן, קולות נפץ ישמעו בישובים הסמוכים לאותם שטחי אש. הציבור מתבקש לא להיכנס למרחבים האסורים, ולאפשר לכוחות הביטחון להמשיך ולבצע את משימותיהם.

10:35 - דובר צה"ל: הודענו ל-203 משפחות שיקיריהם נחטפו

10:31 - דובר צה"ל: עוטף עזה עדין מוגדר כאזור מלחמה, השטח לא מטוהר לחלוטין

הצהרת דובר צהל, דניאל הגרי. 19 באוקטובר 2023.. דובר צה"ל, צילום מסך
הצהרת דובר צהל, דניאל הגרי. 19 באוקטובר 2023./צילום מסך, דובר צה"ל

10:14 - סקוטלנד הודיעה כי היא מכונה לקבל פליטים מעזה

ראש ממשלת סקוטלנד, המוזה יוסאף, הודיעה כ המדינה תהיה מוכנה לקלוט פליטים מעזה. באחד מנאומיו האחרונים, חשף יוסאף שאשתו היא סקוטית ממוצא פלסטינאי וחלק ממשפחתה חייה בעזה.

09:56 - דיווח: מל"טים תקפו בסיסים שבהם מוצבים כוחות אמריקניים בסוריה

09:41 - המלחמה בהסתה ברשתות החברתיות: 63 נכלאו בחשד להסתה

מאז פרוץ המלחמה, הגיעו למשטרה 176 פניות בנושא פרסום דברי הסתה ברשתות החברתיות, 92 הבשילו לכדי חקירה. עד כה נכלאו 63 איש החשודים בהסתה.

09:07 - ראש ממשלת בריטניה נחת בישראל

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק נחת בישראל לביקור קצר. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג. ראש ממשלת בריטניה טס לישראל במטוס תובלה צבאי ולא במטוס שרד כפי שבדרך כלל נהוג בביקורים של ראשי מדינות.

בווידאו: ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, נוחת בישראל/מערכת וואלה!
ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, שר האוצר לשעבר של בריטניה. רויטרס, עיבוד תמונה
ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק/עיבוד תמונה, רויטרס

08:44 - דיווחים על חיסול של ג'מילה א-שנטי, חברת הלשכה המדינית של חמאס

על פי דיווחים פלסטיניים מרצועת עזה, צה"ל הרג את ג'מילה א-שנטי, חברת הלשכה המדינית של חמאס ואלמנתו של עבד אל-עזיז א-רנתיסי, ממייסדי הארגון שחוסל אף הוא ב-2004.

07:40 - צה"ל התנקש הלילה בראש הזרוע הצבאית של "ועדות ההתנגדות העממית" ברפיח

צה"ל ושב"כ פירטו הבוקר את שורת היעדים שתקפו בלילה ברצועת עזה. בין ההרוגים בתקיפות: ראש הזרוע הצבאית של ארגון "ועדות ההתנגדות העממית" ברפיח, ראפת חרב חסין אבו הלאל, כמו גם חיילי יחידת הקומנדו של חמאס. לטענת צה"ל, לאורך היממה האחרונה הותקפו ברצועה "מאות תשתיות טרור של חמאס".

07:26 - פעילות צה"ל באיו"ש: 40 פעילי חמאס נעצרו

כוח צה"ל עצר הלילה כמאה עצורים ביהודה ושומרון, מהם כ-40 פעילי חמאס. צה"ל גם הרס את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי סמוך לקדומים ב-6 ביולי השנה.

פעילות צה"ל ביהודה ושומרון 12 בספטמבר 2022. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ביהודה ושומרון/דובר צה"ל

6:03 - הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל נוספים שנפלו במלחמה

צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שלושה חללים נוספים שנפלו במלחמה:

- רס"ר (מיל') אריק (אריה) קראוניק, בן 54, מבארי, רבש"ץ היישוב

- רס"ר (מיל') איתי יהושע, בן 36, מחדיד, לוחם ביחידה המטכ"לית לאבטחת אישים, חטיבת המבצעים

- רס"ר (מיל') רן פוסלושני, בן 48, מנחל עוז, חבר כיתת הכוננות ביישוב

5:15 - דיווח פלסטיני: גבר נהרג בפעילות צה"ל ביהודה ושומרון

גבר פלסטיני נהרג הלילה על ידי כוחות צה"ל במהלך פעילות שערכו בכפר בודרוס שביהודה ושומרון - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפה.

4:22 - צה"ל תקף מטרות בלבנון, בהן עמדת חיזבאללה ממנה נורה טיל נ"ט לראש הנקרה

כוחות צה"ל תקפו במהלך הלילה כמה מטרות בלבנון, בהן עמדה צבאית של חיזבאללה סמוך לגבול לבנון, ממנה נורה אתמול טיל נ"ט לעבר ראש הנקרה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי לבנוני לעבר ישראל, שבוצע ביממה האחרונה.

טנקים ישראליים בגבול לבנון. 16 באוקטובר 2023. רויטרס
טנקים ישראליים בגבול לבנון/רויטרס

4:00 - ביידן ב-X: "חמאס לא מייצג את העם הפלסטיני. הטרור לא ינצח"

שעות לאחר שובו לארצות הברית מביקורו בישראל, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כתב ב-X כי "חמאס לא מייצג את העם הפלסטיני". בתוך כן, תיאר את מתקפת חמאס כיום הרצחני ביותר עבור העם היהודי מאז השואה, "שהציף לפני השטח זכרונות כואבים וצלקות שנותרו מאלף שנה של אנטישמיות ורצח עם".

3:16 - אל ג'זירה: הרשות הפלסטינית עתרה לבית הדין בהאג בבקשה לחקור את הפצצת בית החולים בעזה

רשת אל ג'זירה דיווחה כי ברשות הפלסטינית עתרו לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בבקשה לחקור את אחריות ישראל על פיצוץ בית החולים ברצועת עזה.

1:34 - דיווח לבנוני: צה"ל תקף שני כפרים בדרום לבנון

צה"ל תקף הלילה את הכפרים שובא ועדייסה שבדרום לבנון - כך מדווחת רשת אל-מיאדין הלבנונית.

0:51 - ביידן: שוחחתי עם נתניהו על חלופות לתקיפה קרקעית בעזה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע היום בהצהרתו לעיתונאים ממטוס האייר פורס 1 כי במהלך פגישתו עם נתניהו בישראל, שוחחו השניים על הפעולה הקרקעית בעזה והאם יש אלטרנטיבות אחרות לכך.

0:48 - ביידן לעיתונאים: נשיא מצרים הסכים לפתוח את מעבר רפיח למשאיות עם סיוע הומנטרי לעזה

בשובו לארצות הברית מישראל, הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הודיע הלילה (חמישי) לכתבים ממטוס האייר פורס 1 כי במהלך הטיסה שוחח עם נשיא מצרים א-סיסי בטלפון. לדברי ביידן, א-סיסי הסכים לפתוח את מעבר רפיח שבגבול המצרי-עזתי ולהכניס 20 משאיות עם סיוע לאוכלוסיה בעזה.

"מגיע לנשיא א-סיסי הרבה קרדיט", שיבח ביידן את מוכנותו של עבד אל-פתאח א-סיסי לסייע לתושבי עזה, וטען כי הבהיר גם לראש הממשלה בנימין נתניהו שעל ישראל לנהוג כך: "ישראל נפלה קורבן למתקפה אבל יש להם עכשיו הזדמנות לעזור לאנשים שאין להם לאן ללכת. אמרתי לנתניהו ולא-סיסי שאם יש להם יכולת להקל על סבל אל אנשים הם צריכים לעשות זאת". לדברי ביידן, גם נתניהו הראה נכונות לספק סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה. "הייתי מאוד בוטה לגבי הצורך להכניס סיוע הומניטארי לעזה. לא נתקלתי בהתנגדות", אמר.

0:43 - ראש ממשלת בריטניה יגיע היום לישראל

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק יגיע היום לביקור בישראל, ויפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא יצחק הרצוג. בהצהרה שמסר לקראת ביקורו, הודיע כי יביע את צערו על קורבנות תקיפת חמאס ברצועת עזה ויקרא למנהיגי העולם למנוע מהמלחמה להתפשט לכדי סכסוך אזורי. "מנהיגי העולם צריכים להתאחד כעת למען המטרה הזו, בריטניה תהיה בחזית המאבק", אמר.

0:31 - צה"ל החל לתקוף מטרות חיזבאללה בלבנון

כוחות צה"ל החלו לתקוף מטרות חיזבאללה בלבנון.

0:11 - הבית הלבן: ביידן יישא מחר נאום על התגובה האמריקנית למתקפת חמאס

הנשיא ביידן צפוי לשאת מחר בלילה נאום לאומה האמריקנית לגבי התגובה האמריקנית למתקפת הטרור של חמאס נגד ישראל, כך נמסר מהבית הלבן. ביידן יישא את נאומו מהחדר הסגלגל בשעון שלוש לפנות בוקר לפי שעון ישראל בין יום חמישי לשישי. הבית הלבן מסר כי בנאומו יתייחס הנשיא ביידן גם למלחמה של רוסיה נגד אוקראינה.

נשיא ארצות הברית, ג׳ו ביידן יוצא מתל אביב לכיוון נתב"ג, ישראל. 18 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
ביקור ביידן בישראל, אמש/ראובן קסטרו

23:26 - צה"ל במוכנות גבוהה לכניסה קרקעית: "המטרה שלנו היא לא להשאיר זכר לחמאס"

זרוע היבשה הודיעה היום על מוכנות גבוהה מאוד לתמרון קרקעי ארוך בעזה. קצין בכיר מסר: "זה לא מבצע מוגבל, זו מלחמה. אנחנו מבינים שאנחנו הולכים להילחם תקופה ארוכה. המטרה שלנו זה לא להשאיר זכר לחמאס בעזה"

22:38 - ביידן שאל מה התוכניות של ישראל ליום שאחרי המלחמה

בכיר ישראלי מסר שביידן שאל מה התכנית של ישראל ליום שאחרי המלחמה במהלך הפגישה עם קבינט המלחמה. השרים השיבו כי עדיין אין תכנית כזו וכי ישראל מתמקדת בשלב הזה במתקפת נגד ובפירוק חמאס.

22:37 - זוהו גופותיהם של אריק ורות פרץ, אב ובתו שהיו במסיבה ברעים

גופותיהם של אריק ורות פרץ, אב וביתו שהיו במסיבה ברעים זוהו מוקדם יותר היום. רות בת ה-17 סבלה משיתוק מוחין, אריק היה נוהג לקחת עמו את רות למסיבות. אריק יצר קשר עם בני משפחתו עוד בבוקר מתקפת הטרור. תחילה, נמצא הכיסא הממונע של רות בשטח המסיבה והיה חשש שנחטפו.

אריק ורות פרץ. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אריק ורות פרץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

22:01 - ביטוח לאומי: משפחות החטופים יוכרו כנפגעי טרור

הביטוח הלאומי פרסם הסכם שנועד להביא להכרה במשפחות החטופים כנפגעי טרור. ההסכם נעשה בין הביטוח הלאומי למשרד האוצר ובכוחו להעניק למשפחות החטופים מעמד חוקי ומעטפת כלכלית ונפשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully