וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "אני אחראי על מערכת הביטחון - גם באירועים הקשים וגם בהובלה לניצחון"

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 15:09

שר הביטחון אמר במהלך סיור בגבול עזה: "אנחנו מדברים על מערכה ממושכת. ההכנות צריכות להיעשות כראוי והפעולה צריכה להיות נחרצת ועוצמתית - להכריע את ארגון החמאס, דעאש של עזה"

גלנט: "אני אחראי על מערכת הביטחון - הייתי אחראי עליה גם באירועים הקשים"/דוברות משרד הבטחון

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (חמישי) במהלך ביקור בדרום סמוך לגבול למלחמת עזה ולמצב לוחמי צה"ל ואמר: "אנחנו בראש ובראשונה ממוקדים בביצוע המשימות שלנו - להכריע את ארגון החמאס, דעאש של עזה, ולבצע את כל מה שנדרש על מנת לעשות זאת. אנחנו עושים זאת באופן מרוכז ומלוכד, בגיבוי הדדי, יחד עם ראש הממשלה וקבינט המלחמה ואני חושב שאין פערים בינינו ואנחנו הולכים ברוח אחת ובשותפות. אני מוביל לוחמים לקרבות כבר 45 שנה, אני אחראי על מערכת הביטחון, הייתי אחראי עליה בשבועיים האחרונים - גם בזמן האירועים הקשים ואני אחראי להביא אותה לניצחון. הקרב יהיה קרב ממושך".

גלנט הוסיף ואמר שהוא "מציע לזכור שאנחנו לא מדברים על מערכה קצרה. אנחנו מדברים על מערכה ממושכת. ההכנות צריכות להיעשות כראוי והפעולה צריכה להיות נחרצת ועוצמתית. אני מציע שנדבר לאחר שנבצע את מה שמוטל עלינו ואז הדברים יקבלו ממדים אחרים ואני יודע על מה אני מדבר". שר הביטחון התייחס גם למצב בגבול לבנון ואמר: "חיזבאללה מנסה לאתגר את מדינת ישראל ואת צה"ל ואנחנו פרוסים במערכי הגנה חזקים. העוצמה של צה"ל כולו - חיל האוויר וגופים אחרים עומדת לרשותנו. אנחנו ערניים לדברים ואם חיזבאללה רוצה לפתוח במלחמה - כדאי שלפני כן יסתכל בצילומים של העיר עזה.

בהתייחסו למה שצפוי ללוחמי צה"ל אמר שר הביטחון: "הלוחמים יתקלו במצבי קרב מורכבים ומי שיפתור את הדברים הוא לא אלוף הפיקוד או מפקד האוגדה אלא הדרג הלוחם בשטח - ואני סומך עליהם שידעו לבחור את הפתרונות הנכונים. אני מזכיר לכולנו שכאשר לפני כשבועיים הלוחמים הוזנקו מהתראה של 0 מכל רחבי הארץ, אנשים מכל הזרועות, מכוחות מיוחדים וכוחות אחרים, הם הגיעו אל השטח ובלמו בגופם את המחבלים במעשי גבורה. הלוחמים שלנו יודעים מה לעשות".

הוא הבטיח ש"אנחנו נהייה מדויקים, חדים, קטלניים אבל יהיה מחיר, אנחנו נשלם את המחירים ונמשיך עד שנבצע את המשימה במלואה. אני חוזר עכשיו מתדרוכים עם המפקדים הבכירים וגם עם המפקדים היותר זוטרים. פגשתי גם את הלוחמים ואני רואה את הנחישות, את רוח הקרב ובעיקר את המוטיבציה העצומה לבצע את כל מה שנדרש מלוחמי צה"ל על מנת להכריע את חמאס, לחסל את תשתיותיו ולבצע את המשימות כנדרש. נפתחה עלינו התקפה רצחנית לפני כמעט שבועיים. היעד של ההתקפה הזאת היה להרוג נשים, זקנים, ילדים ולקחת את הנשים בשבי, אבל היה לה יעד נוסף - להקרין את כל זה ולהרתיע את אזרחי ישראל מלחיות במקום הזה, על מנת לערער את הביטחון שלנו".

שר הביטחון אמר כי הוא קשוב לדרישה הבינלאומית שלא לפגוע באזרחים חפים מפשע בעזה ואמר: "הנשיא ביידן פתח וסיים את דבריו באמירה "למרות שאיני יהודי אני ציוני", וככה הוא התנהג לאורך כל הפגישה. אשרינו שיש בבית הלבן ובמנהיגות של העולם אדם שמדינת ישראל יקרה לו לא רק כאינטרס אלא גם באופן רגשי. מעבר לכך, הנשיא ביקש מאיתנו דבר אחד - תאפשרו לאוכלוסייה האזרחית לחיות. אנחנו שמענו ואנחנו קשובים לזה".

הוא התייחס גם לנושא השוביים והחטופים שנמצאים בעזה ואמר: "אני עוסק בזה יום יום. לפני זמן קצר סיימתי הערכת מצב טלפונית על הנושא הזה יחד עם גל הירש, ניצן אלון וליאור נוטן שמובילים את הטיפול בנושא. אנחנו עושים מאמץ אדיר למפות את התמונה, ללמוד את הדברים ואנחנו מחויבים למשפחות ולחטופים לפתור גם את המצב המורכב שנתקלנו בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully