וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר מג"ב שירה למוות בנעים מאדי הורשע בהמתה בקלות דעת

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 19:29

בית המשפט המחוזי זיכה את אפיק טויבי בן ה-22 מעבירת רצח. האירוע התרחש בפברואר 2021, אז נורה למוות במיטתו מאדי על ידי טויבי. היורה ביים את הזירה וטען כי חברו לחדר התאבד

בווידאו:שוטר מג"ב שירה למוות בנעים מאדי הורשע בהמתה בקלות דעת/יואב איתיאל

שוטר מג"ב אפיק טויבי זוכה הבוקר (ראשון) פה אחד מעבירת הרצח של עמיתו לחדר, שוטר מג"ב נעים מאדי והורשע בעבירה חמורה פחות של המתה בקלות דעת. כך, פסק פה אחד הרכב שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בחיפה.

בנובמבר אשתקד הורשע טויבי בן ה-22 מנוף הגליל בעבירות האחרות שיוחסו לו, בהן איומים, תקיפה ובריבוי עבירות של פזיזות ורשלנות שבכל אלה הוא הודה. זאת, במסגרת עסקת טיעון שכרתו סנגוריו, עורכי הדין תמי אולמן, שאדי סרוג'י, יעקב שלומוביץ ושחף אולמן. אבל בעבירה החמורה של הרצח של סמ"ש נעים מאדי בן ה-21 מג'וליס, הוא כפר, ובמהלך השנה האחרונה נמשך משפטו בגין עבירת הרצח בפני הרכב השופטים יחיאל ליפשיץ גלית ציגלר ושמואל מנדלבום, תוך שהתובע, המשנה למנהלת מח"ש, עו"ד רונן יצחק, מסבך אותו בגרסאותיו הסותרות פעם אחר פעם.

השופטים הגבילו הבוקר את הנוכחות באולם לשלושה אנשים לכל אחד מהצדדים. אחלאם, אימו של נעים מאדי המנוח מתייפחת על כתפי אביו זוהדי שדמע עם השמע הכרעת הדין המזכה מעבירת הרצח. הם לוו על ידי עו"ד אסי פיסו המייצג את משפחת מאדי מטעם תכנית סנ"ה של משרד המשפטים ולאורך הדרך עמד על כך כי יש דוקא להרשיע את טויבי בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום המתוקן, בהן עבירת הרצח.

טויבי עצמו לא נכח באולם וצפה בדיון באמצעות מערכת ויעוד חזותי כיוון שבשל מצב החירום במדינה שב"ס לא יכול היה להבטיח את העברתו לבית המשפט של השוטר לשעבר, בהפרדה מאסירים אחרים, כנדרש.

שוטר מג"ב אפיק טויבי מעיד במשפט בו הוא מואשם ברצח שותפו לחדר נעים מאדי. 5 בינואר 2022. יואב איתיאל
עבירות המין שיוחסו לו נמחקו מכתב האישום במסגרת עסקת הטיעון. טויבי/יואב איתיאל

משפחת מאדי המומה ומתקשה לעכל את הכרעת השופטים. "הוא רצח אותו כמו דאעש, איך המתה בקלות דעת. איפה המצפון שלהם. חיכיתי חיכיתי. אמהות של חברים שלו מחכות לחתונות שלהם. אני ישבתי כמו ילדה קטנה שותקת בוכה בפנים חיכיתי שיבוא הצדק", התייפחה האמא אחלאם כשהאבא זוהאדי אוחז בה ומזיל דמעות בעצמו. "אנחנו נלך לעליון", הבטיח לה. הם אמרו: "הלוואי והבן היה נרצח על ידי מחבל חמאס. הוא נרצח על ידי מחבל יהודי. בעינינו אותו מחבל יהודי גרוע מחמאס ומדעאש. זה מחבל שמסתתר עם תלבושת ומדים ברישיון משטרת ישראל ורצח את נעים בדם קר".

האירוע הקטלני התרחש ביום ה-18 לפברואר, 2021, בערב, במגורי פלוגת יסמ"ג חוף בתחנת עכו של המשטרה. טויבי ונעים שרתו יחד כשוטרי חובה וחלקו חדר מגורים משותף בבסיס. בתום פעילות, לאחר "מסדר ערב", כשהגיעו טויבי ונעים לחדרם, נעים איפסן את נשקו בארונו האישי, נעל אותו ונכנס למיטתו. באותו זמן, טויבי שלף את אקדחו האישי ובו מחסנית מלאה בכדורים, והחזיק אותו בידו ולשם "משחק" הוא הוציא את המחסנית מעט ממקומה, מעריך שלא יכנס כדור לבית הבליעה, ודרך את הנשק. מח"ש טענה כי בשלב זה, כשהוא עומד קרוב לנעים, שעדיין שכב במיטתו, הוא כיוון את האקדח ישירות לראשו של נעים, אמר לו "תראה" ולחץ על ההדק. הטרגדיה היא שקליע שנורה מהאקדח פגע ישירות בפניו של נעים וקטל אותו.

טויבי סיפר לשוטרים כי הלך לשירותים והפקיד את כלי הנשק שלו אצל מאדי וכאשר שב לחדר גילה כי שותפו ירוי ומחוסר הכרה, כשאקדחו על בית החזה ומיד הוא רץ להזעיק עזרה. לדבריו לא שמע כלל קול ירי. תחילה קיבלה המשטרה את טענתו של טויבי כי מדובר בהתאבדות וכך אף דיווחה, אולם למקום הוזעקה מעין לוי-כהנא, ראש שלוחת מח"ש במחוז חוף, שתוך שעה קלה הגיעה לזירה עם החוקר מכרם מלחם. הם סברו אחרת ועצרו תוך זמן קצר את טויבי בחשד להמתה בקלות דעת ולשיבוש זירת האירוע. הוא מוחזק מאחורי סורג ובריח מאז.

עוד בוואלה!

שוטר מג"ב שהואשם ברצח חברו כופר בעבירת הרצח - אך הודה בעבירות האחרות שיוחסו לו

לכתבה המלאה
נעים מאדי. ללא, אתר רשמי
הקורבן. נעים מאדי/אתר רשמי, ללא
החשוד ברצח נעים מאדי עם מפשכ"ל המשטרה קובי שבתאי. ללא, אתר רשמי
התרברב בקשר עם המפכ"ל. טויבי וקובי שבתאי/אתר רשמי, ללא

מח"ש טענה שטויבי הבחין שנעים נפצע קשה, אך במקום להגיש לו עזרה הוא הניח את האקדח על בטנו של נעים כך שיראה כאילו הוא שם קץ לחייו. טויבי שרץ למועדון, שאל את השוטרים האחרים האם שמעו ירייה ושיקר להם שנעים ירה בעצמו.
טויבי, שנהג תמיד להתרברב בקשר של משפחתו עם רב-ניצב קובי שבתאי, מפכ"ל המשטרה, נהג גם לשחק עם אקדחו דרך קבע. בין היתר, הוא נהג לכוון את האקדח לעבר אחרים, גם כאשר האקדח טעון. בחלק מהפעמים הוא איים באמצעות האקדח ואמר מילים כמו "אני אשחט אותך" ולעיתים אף לחץ על ההדק. בנוסף, במספר רב של מקרים טויבי תקף שוטרים עמיתים לפלוגה ואף ביצע מעשים מגונים באחד מהם. עבירות המין נמחקו מכתב האישום במסגרת ההסדר. כבר בערב האירוע ציין טויבי בפני חוקריו את הקשר הנטען לשבתאי.

החקירה והמשפט ידעו תהפוכות רבות. תחילה ייחסה מח"ש לטויבי עבירה של המתה בקלות דעת. בעקבות עתירה לבג"ץ של המשפחה השכולה, אשר יוצגה על ידי עורכות הדין שרון זגגי-פנחס, ואפרת נחמני-בר - שקל פרקליט המדינה מחדש את כתב האישום והחליט להורות על תיקון כתב האישום לרצח באדישות. אבל כאמור, הוא זוכה מעבירה זו ובמקום זאת הורשע בעבירת ההמתה שיוחסה לו במקור. גזר הדין יינתן לאחר הטיעונים לעונש.

גם במח"ש מאוכזבים מהכרעת הדין אחרי שנתיים וחצי של הליכים משפטיים. "אנחנו סברנו שמעשיו של הנאשם לפני, בזמן ואחרי האירוע, מעידים על אדישותו כלפי המוות של נעים מאדי ז"ל", אמר מחוץ לאולם לאחר הכרעת הדין בכיר מח"ש, התובע עו"ד רונן יצחק, "בית המשפט תרגם את העובדות האלה תרגום משפטי אחר. אנחנו נלמד את הכרעת הדין, נקרא את הנימוקים ונכלכל את צעדינו להמשך". יצחק, המשנה למנהלת מח"ש, ביקש להדגיש עוד כי "כך או כך, מדובר באבן דרך נוספת במלחמתה של הפרקליטות במה שמכונה 'משחקים בנשק' שהרי בין נשק למשחקים אין ולא כלום. נמשיך במלחמת חורמה בכל הכלים האפשריים כולל הכלים הפליליים".

  • עוד באותו נושא:
  • מג"ב
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully