וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש ביקשה להחמיר את האישום נגד שוטר מג"ב שירה למוות בחברו

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 17:34

המחלקה ביקשה לשנות את סעיף האישום נגד אפיק טויבי לרצח באדישות במקום המתה בקלות דעת. טויבי בן ה-20 ירה בנעים מאדי,ומחקירתו עלה כי נהג לדרוך את האקדח שברשותו, ללחוץ על ההדק ולאיים על שוטרים

מח"ש הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לתיקון כתב האישום שהוגש נגד אפיק טויבי, שמייחס לו את גרימת מותו של שוטר מג"ב, סמ"ר נעים מאדי המנוח, כך שתיוחס לו עבירה חמורה יותר של רצח באדישות, במקום המתה בקלות דעת.

נגד טויבי הוגש במרץ השנה כתב אישום המייחס לו עבירות של המתה בקלות דעת ושיבוש מהלכי משפט בכל הנוגע לאירוע שגרם למותו של מאדי המנוח, וכן תשעה אישומים נוספים שעיקרם עבירות איומים ומעשי פזיזות ורשלנות בנשק. בשניים מהאישומים הללו יוחסו לנאשם גם עבירות תקיפה ומעשה מגונה כלפי שוטרים בפלוגה.

הארכת מעצר לאפיק טויבי, שוטר מג"ב החשוד בהמתה בקלות דעת של נעים מאדי. יואב איתיאל
טויבי/יואב איתיאל

ההחלטה לבקש את תיקון כתב האישום התקבלה לאחר שבג"ץ קבע לפני כחודש, במסגרת דיון בעתירה שהגישו הוריו של המנוח, כי פרקליט המדינה או גורם בכיר אחר ישקול בשנית את עמדת הפרקליטות באשר לסעיף האישום שיוחס לנאשם. בעקבות זאת, פרקליט המדינה איפשר לבאי-כוחם של הורי המנוח וכן לבאי-כוחו של הנאשם להציג את טיעוניהם בפניו בכתב, בטרם יכריע בעניין.

בתום בחינה יסודית של חומר החקירה הרלוונטי, בחינת טענותיהם של באי-כוח הנאשם והורי המנוח, ולאחר קיום דיונים מקיפים ומעמיקים בהשתתפות דרגים בכירים בפרקליטות ומח"ש, אימץ פרקליט המדינה, עמית איסמן, את עמדת הגורמים אשר המליצו על הגשת בקשה לתיקון כתב האישום, לאחר שמצא כי חומר הראיות כולו מבסס סיכוי סביר להרשעת הנאשם בעבירת רצח באדישות, וכי ראוי לייחס לנאשם עבירה זו בשים לב למכלול נסיבות העניין. כן ניתן משקל לעובדה ששמיעת הראיות בתיק טרם החלה וקו ההגנה של הנאשם, כפי שהוצג עד כה, לא נפגע.

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה על ההחלטה לבני משפחת המנוח ולבאי-כוחו של הנאשם.

נעים מאדי. ללא, אתר רשמי
מאדי/אתר רשמי, ללא
  • עוד באותו נושא:
  • מג"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully